Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri pyysi testamentilla omaisuuttani lapsilleen

Vierailija
06.02.2017 |

Pitää heti avautua, oli mielestäni niin törkeä tapaus. Olen lapseton, samoin mieheni, mutta minulla on nuorempi sisko joka luonnollisesti tulee lapsineen perimään minun osuuteni jos ja kun joskus kuolen, ja siis olen alle 40, joten eipä ihan ole edes ajankohtainen asia vielä. Mutta tuli viikonloppuna kaverilta viesti jossa hän pyysi että jättäisin testamentilla perintöni hänelle ja hänen lapsilleen! Ihan oli vakavissaan, sanoi puhuneensa miehensä ja lasten kanssa, ja että olisi kivaa tietää että lastensa tulevaisuus on turvattu, ja kun emme kuulemma voi kuitenkaan viedä omaisuutta hautaankaan. Vastasin että osuuteni menee siskolleni ja mieheni osuus hänen sisaruksilleen, niin kaveri totesi että hänen lapsensa olisivat tarpeessa enemmän, koska sisarellani on kuitenkin työpaikka jne. Lakkasin vastaamasta, tuli haukkumaviesti että olen ahne ja itsekäs. Mitäs vittua. Jos tämä on asenne nykyisin niin....

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 -ei jatkoon

Vierailija
2/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentilla ei pyydetä mitään, sillä määrätään, miten omaisuus jaetaan. Tosin kivojahan se olisi sellaiset testamentit, joissa vainaja pyytelisi, että tulettehan sitten sunnuntaisin haudalle kahvittelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi hän ei itse miehensä kanssa kykene turvaamaan lastensa tulevaisuutta?

Vierailija
4/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomien henkilöiden omaisuus tulisi kuoleman jälkeen automaattisesti mennä valtiolle. Sieltä se sitten oikeudenmukaisesti jaettaisin tarvitseville, kuten vaikka juuri lapsiperheille. Tämä asia on niin laajakantoinen ja tärkeä, että ei sitä voi jättää yksilöiden oman hyväntahtoisuuden (tai pahantahtoisuuden) varaan. Vaan se tulee säätää lailla.

Vierailija
5/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomien henkilöiden omaisuus tulisi kuoleman jälkeen automaattisesti mennä valtiolle. Sieltä se sitten oikeudenmukaisesti jaettaisin tarvitseville, kuten vaikka juuri lapsiperheille. Tämä asia on niin laajakantoinen ja tärkeä, että ei sitä voi jättää yksilöiden oman hyväntahtoisuuden (tai pahantahtoisuuden) varaan. Vaan se tulee säätää lailla.

Miksi lapsettomuus mielestäsi saisi viedä itsemääräämisoikeuden? Perustuslaki taitaa tulla ehdotuksessasi aika äkkiä vastaan.

Vierailija
6/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverisi ei ole tainnut loppuun asti ajatella asiaa. hyvällä onnella saatat elää vielä yli 40-vuotta. tuossa vaiheessa kaverin lapset, on jo keski-ikäisiä.

Vierailija
7/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei saman tien kaikkien omaisuus valtiolle? Valtio sitten jakaa ne rahat tasapuolisesti tarvitseville.

Vierailija
8/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät varmaan ap, että nyt on hieman vaikeaa uskoa.

Vierailija
9/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin haluan että omaisuuteni menee veljenpojilleni, vaikka itse olenkin lapseton.

Vierailija
10/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä "kaveri". Odottaa varmaan että tekisit testamentin sen jälkeen sitten vain katoaisit "mystisesti".

Katkaise välit.

Vierailija
11/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on ihan aito tilanne, niin minulla on vain yksi neuvo: katkaise välit tuollaiseen kaveriin. Heti. Tuskin hän tulee tajuamaan oman ehdotuksensa järjettömyyttä, jos tuollaista oikeasti ehdottaa. 

Vierailija
12/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap ideasta, mä tekstaan heti sille Herlinille, ja pyydän häntä testamenttaamaan mun tytölle.

Vierailija
13/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksi tällainen lapsi, jolle oli testamentattu lapsettoman tädin perintöä. Äitini oli suostutellut tädin tekemään testamentin, saajana hän ja minä, ei kuitenkaan isäni. Tätiä kohtaan äidin kohtelu muuttui testamentin jälkeen, mitä en voinut sietää. Äitiä kiinnosti vain tädin rahat ja omaisuus. Lopulta täti kuoli, testamentti oli voimassa ja äitini piti rahat.

Vierailija
14/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät varmaan ap, että nyt on hieman vaikeaa uskoa.

Tällaisia tapauksia on ihan oikeastikin olemassa. Tutulleni, 50-vuotiaalle lapsettomalle sinkkumiehelle hänen "ystävänsä" ehdotti ihan suoraan, että kai tämä jättää perintönsä kaikkinensa tälle "ystävälle".

Jäin haavi auki tuijottamaan tilannetta.

Vierailija
15/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ollenkaan provo.

Mun äiti (siis oma äitini!!!) kyseli siskonsa tyttäreltä, eli serkultani (jonka merkonomiopinnot oli joskus muinoin maksanut, kun oli silloin vielä rahoissaan. Eikä ollut sovittu mitään vastikkeellista asiasta, vaan ihan lahja oli tädiltä) että mihinkäs omaisuutesi oikein menee, kun ei lapsia ole?

Ehdotteli, että mielisairaalle pojalleen (velipuoleni, meillä siis sama tuo äiti) voisi testamentin tehdä!

Emme ole koskaan olleet äitini kanssa väleissä, ahne ja kiero kun oli, mutta tämä vain vahvisti oikeutuksen sille, että kartoin koko ihmistä ja sitä peräkammarin lellittyä poikaansa. Minut jätettiin aikoinaan täysin "kuolleeksi painolastiksi", kun tämä silmäterä näki päivänvalon. (Syy ei ole minulla mustasukkaisuus tai kateus, vaan asiaan liittyy aika ikäviä yksityiskohtia.)

Ja ihan hyvä ap, kun näytti "ystäväsi" todellisen luontonsa. Hankkiudu eroon, heti!

Vierailija
16/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tää provo, mutta toisaalta en yhtään ihmettelisi, ihmisten ahneudella ja röyhkellä ei tunnu nykyään olevan mitään rajaa. Esim.nämä facebook-palstojen "otetaan vastaan"-ilmoitukset: "Otan vastaan hyväkuntoisen beigen nukkamaton, mielellään uuden. Niin ja plussaa olis, jos kuljetus onnistuisi kotiovelle asti. Voin kantaa siitä sen sitten itse olohuoneeseen. Ja valkoiset verhot ottaisin ilolla myös, ei haittaa vaikka olis vielä paketissa, kunhan mitta olisi 240 cm". Just. No shit Sherlock.

Vierailija
17/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tosi tarina, niin eipä tullut kaverille mieleen, että lapset joutuisivat maksamaan roiman perintöveron

Vierailija
18/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne suunnitteli murhaavansa sinut.

Vierailija
19/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo...0/5  miten jaksatte kommentoida ja jatkaa näinkin huonoa prova?

Vierailija
20/56 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo joo...0/5  miten jaksatte kommentoida ja jatkaa näinkin huonoa prova?

No miten sä jaksat päivystää ketjussa ja lukea huonon provon ympärillä käytyjä keskusteluja? Mä ainakin kerroin omasta kokemuksesta ja niin näytti muutama muukin tekevän. Mene sinä jonnekin perskarva- tai kakkosreikäketjuun, jos ei actionit riitä. Kerrankin jotain normaalia juttua täällä!