En ole tähän päivään mennessä vielä ymmärtänyt miksi lentokoneessa annetaan turvallisuusohjeita. Ikään kuin hätätilanteen sattuessa olisi paljoakaan vaihtoehtoja.
Vaihtoehtojahan on tasan kaksi:
A)kone hajoaa ilmassa, jolloin kaikki kuolevat
B)kone hajoaa maassa, jolloin kaikki poistuvat sitä reittiä pitkin, josta pihalle sattuu pääsemään.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee happikato, etkä osaa laittaa happimaskia niin et pääse koneesta muuten kuin mustassa pussissa.
Juu en ole vielä tähän päivään mennessä oppinut miten se laitetaan, vaikka olen lennellyt ihan kohtuullisesti.
-ap
Jos paineet laskee niin on hyvä tietää miten happimaski puetaan. Avink avink! Onnettomuus voi sattua missä kohtaa lentoa vain. Pitää tietää missä päin poistumistiet on. Jos kone täynnä savua niin pirun vaikea on suunnistaa. Koneessa voi tyypistä riippuen olla ovia useita, ja kyllä mielelläni otan selvää missä on koneen lähin poistumistie. Tuevavyöstä on ollut apua kun tulee ilmassa pomppu, ja hyvä on että neuvotaan sen kiinnitys
Niin ja pakkolaskuasennossa niska ei pääse retkahtamaan eikä hattuhylly osu pudotessaan päähäsi, mikä voi myös auttaa sinua poistumaan koneesta elossa.
1
> Jos tulee happikato, etkä osaa laittaa happimaskia
Luulen, että aika moni keksisi kokeilla, saisiko tuosta ilmaa, jos happi alkaa loppua. Loput katsoisivat mallia.
M
p.s. ok, maski kait on tarkoitus laittaa jo ennen kuin on tuntemuksia... Mut osa saattaisi hoksata silti.
missä kohtaa penkin alla on pelastusliivit? sitä ei koskaan kunnolla kerrota vaikka penkeissä on paljon vaihtelua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee happikato, etkä osaa laittaa happimaskia niin et pääse koneesta muuten kuin mustassa pussissa.
Juu en ole vielä tähän päivään mennessä oppinut miten se laitetaan, vaikka olen lennellyt ihan kohtuullisesti.
-ap
No moni muu omaksuu sen ihan kertanäyttämisellä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja pakkolaskuasennossa niska ei pääse retkahtamaan eikä hattuhylly osu pudotessaan päähäsi, mikä voi myös auttaa sinua poistumaan koneesta elossa.
1
Eiköhän siinä sisuskalut retkahda ihan riittämiin muutenkin kun tullaan jotain 200 km/h maahan.
-ap