Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imdb sulkee keskustelufooruminsa

Vierailija
05.02.2017 |

Miten aiot jatkossa hankkia elokuvallisen sivistyksesi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö.... katsomalla elokuvia? Lukemalla aiheesta? Muodostamalla itse omat mielipiteensä?

Vierailija
2/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä pakko kysyä, että minkä ihmeen keskustelufoorumin? Ikinä huomannutkaan sellaista sivustolla, vaikka käyn siellä monta kertaa päivässä tarkistamassa jotakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tähänkin päivään asti pärjännyt ilman kyseistä keskustelufoorumia, joten varmasti pärjään jatkossakin.

Vierailija
4/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä pakko kysyä, että minkä ihmeen keskustelufoorumin? Ikinä huomannutkaan sellaista sivustolla, vaikka käyn siellä monta kertaa päivässä tarkistamassa jotakin.

Et ole sitten koskaan rullannut sivun alalaitaan?

Vierailija
5/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö nämä kaikki pikkuhiljaa vaan suljetaan...

Vierailija
6/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelufoorumit on niin vanhanaikaisia. Nykyään kaikki elävä keskustelu käydään somessa jossain twitterissä tai vastaavassa. Onhan tää vauvapalstakin kuin tuulahdus joltain menneeltä vuosikymmeneltä.

Vierailija
7/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Message boards-alalehdet. Et ole kakkonen ainoa, joka ei noita ole huomannut. Siellä on oikeasti vähän liikennettä, kun on ottaa huomioon sen, miten suosittu sivusto tuo imdb muuten on. Suosituimmallakin alasivulla, jossa voi kysyä elokuvatriviaa on selvästi vähemmän aloituksia kuin täällä aihevapaalla, vaikka tuo on englanninkielinen, globaali saitti.

Eikä siellä oikeasti ole juurikaan elokuvia syvällisemmin käsitteleviä aloituksia, vaan höpötystä ja pölinää ja mutuilua. Tiedot ja mietityt elokuva-arvostelut pitää etsiä muualta.

Vierailija
8/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Message boards-alalehdet. Et ole kakkonen ainoa, joka ei noita ole huomannut. Siellä on oikeasti vähän liikennettä, kun on ottaa huomioon sen, miten suosittu sivusto tuo imdb muuten on. Suosituimmallakin alasivulla, jossa voi kysyä elokuvatriviaa on selvästi vähemmän aloituksia kuin täällä aihevapaalla, vaikka tuo on englanninkielinen, globaali saitti.

Eikä siellä oikeasti ole juurikaan elokuvia syvällisemmin käsitteleviä aloituksia, vaan höpötystä ja pölinää ja mutuilua. Tiedot ja mietityt elokuva-arvostelut pitää etsiä muualta.

Se on kyllä aika iso foorumi kun ottaa huomioon, että jokaisella elokuvalla on ihan oma message board ja suosituimmilla elokuvilla satoja ketjuja jokaisella. En ole noita trivia ja muita höpönlöpön boardeja edes lukenut, vaan tsekkaillut lähinnä noita elokuvien omia keskusteluita jos olen jonkun leffan juuri katsonut.

Vierailija
9/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole sitten koskaan rullannut sivun alalaitaan?

Enpä ole tullut jotain sivusto-hakemistoa ikinä yksityiskohtaisesti klikkailleeksi, varsinkaan tuolla nimellä olevaa kohtaa. Keskustelu-sivuston voisi ilmaista informatiivisemminkin kuin Message boards.

Sitä paitsi haen tuolta filmifaktoja. Kuka ohjasi sen ja sen ja minä vuonna joku leffa taas tehtiinkään. Missä joku tietty näytelijä on aiemmin esiintynyt. Ei minua olisi kiinnostanutkaan keskustella tuolla, mutta "kiitos" vaan, kun et vastannut kysymykseeni.

Seiskalle sen sijaan oikea kiitos.

Vierailija
10/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se foorumin käyttöliittymä oli niin huono että aina mietin mikseivät paranna sitä.. mä tykkäsin käydä lukemassa siellä keskustelua katsomistani leffoista. Tylsää kun suljetaan.

Vierailija
11/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne pari kommenttia per elokuva on siis keskustelufoorumi? aika vähällä käytöllä se on ollut joten samapa tuo.

Vierailija
12/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä aika iso foorumi kun ottaa huomioon, että jokaisella elokuvalla on ihan oma message board ja suosituimmilla elokuvilla satoja ketjuja jokaisella. En ole noita trivia ja muita höpönlöpön boardeja edes lukenut, vaan tsekkaillut lähinnä noita elokuvien omia keskusteluita jos olen jonkun leffan juuri katsonut.

Niinno, mikä ketäkin kiinnostaa. Muilla saiteilla on todella vähän kommentteja. Ja jonkun elokuvan omat keskustelut... no joo. Niitä löytyy paljon muualtakin kuin imdb:stä.

Vierailija
13/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se joku yhtenäinen foorumi vai jokaisen näyttelijän/elokuvan sivulla erikseen painike "keskustele tästä näyttelijästä/elokuvasta"?

Vierailija
14/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se joku yhtenäinen foorumi vai jokaisen näyttelijän/elokuvan sivulla erikseen painike "keskustele tästä näyttelijästä/elokuvasta"?

Jokaisella näyttelijällä, ohjaajalla, leffalla jne. on oman sivunsa alalaidassa "message board" eli oma keskustelufoorumi. Tämän lisäksi siellä on kyllä myös jotain sellaisia yleisiäkin foorumeita mutta en ole niitä itse koskaan edes lukenut.

Vierailija
15/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kauheasti kehuisi elokuvienkaan keskusteluja, niissä on tyypillisesti joitain kommentteja per päivä ja enimmäkseen aivotonta hölinää.

Vierailija
16/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt kauheasti kehuisi elokuvienkaan keskusteluja, niissä on tyypillisesti joitain kommentteja per päivä ja enimmäkseen aivotonta hölinää.

No eipä siellä nyt ole tarvetta joka päivä kirjoitellakaan, mutta minusta on ollut kiva kun on jonkun leffan katsonut niin tsekkailla sieltä mitä muut kirjoittaneet siitä. Vähemmän tunnetuilla leffoilla on aika vähän kommentteja ja joillain Marvelin sankarileffoilla on satoja sivuja trollailua ja jotain Marvel vs. DC vääntöä.

Vierailija
17/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusista ja trendaavista elokuvista voi olla muutama kommentti tunnissakin, mutta jep, yleensä aika yhdentekevää jorinaa. Evvk, mun puolestani saa sulkeakin. Onhan niissä varmasti moderoimista, kun pitää epäasialliset kommentit siivota pois. Netissä keskustelu menee myös maailmalla helposti alatyyliseksi vittuiluksi, myös muualla kuin Suomessa.

Vierailija
18/23 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraamalla elokuva-alaa laajasti mm. kv. lehdistön kautta.

Miten tämä Vauvan keskustelufoorumi sivistää käyttäjiään ja lisää esim. yhteiskunnallista valveutuneisuutta? Joo, ei mitenkään. :) Tai noh, ehkä trollitietoisuus on kasvanut ... 

Imdb:n paras hyöty on, että sitä kautta saa tarvitessaan nopeasti faktoja leffoista ja niiden tekijöistä. Keskustelut on ihan diibadaabaa. 

19/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole mäkään näinä vuosina törmännyt moiseen mahdollisuuteen. Todella harvoin tulee pääsivua edes katottua kummemmin. Hakuun nimi ja sillä selvä. Ihan päivittäin käytän Imdbsia.

Vierailija
20/23 |
06.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, jos lopetetaan.

Olen eri mieltä monen kommentoineen kanssa. Vain harvojen niiden elokuvien, joita minä olen käynyt siellä tsekkaamassa, palsta on ollut kuollut, ja niistä vain harvojen palsta on täynnä "aivotonta hölinää" tai trollaamista. Ehkä kaikki riippuu omasta elokuvamausta? Jos sattuu tykkäämään samoista elokuvista kuin teinijonnet ja aivottomat hölisijät, niin kai se on loogista, että niiden elokuvien palstalla on sen mukaista juttua.

Oma elokuvamakuni on suuntautunut enemmän filosofisesti ja psykologisesti puhutteleviin elokuviin, ja olen osallistunut moniin asiallisiin ja oivaltaviin keskusteluihin imdb:n foorumilla vuosien kuluessa. Jotkut keskusteluketjuista ovat olleet aktiivisia vuosikausia ilman asiattomia kommentteja.