Lihavat ihmiset ja rasvakeitin
Rasvakeitin on näköjään lihavien ihmisten "pyhä graali". Minulla on lihava kaveri, joka aika laiskasti reagoi mihinkään uutisiin ja kuulumisiin. Kerran mainitsin hänelle sähköpostiviestissä ohimennen, että tein juuri itse kalahampurilaisen, johon laitoin friteeramani kalapihvin. Kaveriltani tuli heti vastausviesti, jossa hän ignoorasi viestini muun sisällön, ja kysyi vain, olenko ostanut "ihan oikean rasvakeittimen". (En ollut, vaan friteerasin kalan kattilassa, kasviöljyssä.)
Noin vuoden kuluttua siitä mainitsin yhdessä viestissäni hänelle, että tein juuri itse ranskanperunoita, ja taas hetken päästä hän kysyi, olenko nyt ostanut rasvakeittimen? (En ollut, vaan taas kattilassa olin valmistanut perunat.)
En ollut itse koskaan edes ajatellut, että joku voi ostaa rasvakeittimen kotiinsa, mutta lihava kaverini ilmeisesti on uhrannut sille monta ajatusta. :)
Kommentit (8)
Yksi kaveri = lihavat ihmiset. Hyvin sä vedät.
Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka suuren osan ajastasi sinä itse käytät ystäväsi lihavuuden ajattelemiseen.
No voihan tuossa sen verran olla perää että jos tekee vain harvoin friteerattua ruokaa, miksi ostaisi tuollaisen ja jos taas tekee niin usein että tarvitsee ostaa, niin paljon mahdollista että se näkyy ulospäinkin. Itse tunnen vain yhden ihmisen jolla on rasvakeitin ja on kyllä todella ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
No voihan tuossa sen verran olla perää että jos tekee vain harvoin friteerattua ruokaa, miksi ostaisi tuollaisen ja jos taas tekee niin usein että tarvitsee ostaa, niin paljon mahdollista että se näkyy ulospäinkin. Itse tunnen vain yhden ihmisen jolla on rasvakeitin ja on kyllä todella ylipainoinen.
Jatkan vielä, että en kyllä tiedä minkä verran hän sitä käyttää ja miksi kertoi että on hankkinut sellaisen. Ehkä koko hankinta on vain sellainen, haistakaa paska kaikki ikuiset laihduttajat, jollainen itsekkin olen. Pieni mielenosoitus?
Varmaan se kaveri vaan ihmetteli että miksi ihmeessä teet friteerattua ruokaa ja halusi kysyä aiheesta jotain.
Friteerattu ruoka on kyllä oikeasti ällöä.
Mä tiedän vain kaksi ihmistä/perhettä joilla on rasvakeitin. Kukaan asianosaisista ei ole ylipainoinen. Tai no minä olen, mutta minulla ei ole keitintä.
Olen joskus harkinnut rasvakeittimen ostamista, mutta en nyt sitä oikeasti tarvitse. Kerran tai kaksi vuodessa teen munkkeja, ja minulla on oikein hyvä pata, missä munkit voi paistaa hyvin kätevästi. Siinä samassa padassa voi paistaa myös japanilaiset kasvistempurat ja kasviskevätkääryleet.
Olipa kyllä kiinnostava tarina.