RAIVOSTUTTAVA KISSA
Kaikki edelliset katit olleet fiksuja ja rauhallisia. Tykänneet omissa oloissaan nukkua ja katsella lintuja ikkunasta, silloin tällöin leikkineet tai tulleet viereen silitettäväksi.
Uusi kissa on järjettömän seurankipeä, kuin koira. Maukuu ihan hitosti kaiken aikaa ja tunkee naamalle kun yrittää nukkua. Joka päivä se keksii jonkun uuden hauskan jutun (joka ei tietenkään ole mulle mitenkään hauska), kuten tapetin irrottaminen tai verhojen pudottaminen. Viimeisin jekku on vessapaperin kierittäminen rullasta lattialle, joten en voi enää pitää vessapaperia omassa telineessään. Vanhat jutut unohtuu kun se kyllästyy niihin tai keksii tarpeeksi uutta jännää. Leluihinsa se kyllästyy myös, eikä viittis aina olla ostamassa uusia. Leikitys ei oikein auta ellei koko hemmetin päivää leikitä.
Kannattaisiko hankkia sille kaveri vai onko jotain aktivointikeinoja, joissa ei itse tarvitse olla koko päivää mukana?
Kommentit (12)
Hanki lapsia. Ne tykkää leikkiä kissan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Leikkautus rauhoittaa vähän mutta nuoret kissat jaksaa riehua siitä huolimatta.
Se on leikattu, eikä ihan pentu enää. No saa nähdä jos rauhoittuisi parin vuoden päästä enemmän.
Minä voisin ottaa sen itselleni, jos se kerran on sinusta niin raivostuttava?
Kissat ovat erilaisia.Toiset viihtyvät itsekseen enemmän ja toiset pitävät kaikkialla seuraa, vessassa, keittiössä ruokaa laittaessa jne. ovat kaikessa touhussa mukana.Mikä tuossa nyt yllätti ?
Kannattaa seuraavaksi varmaan ottaa hamsteri tai akvaario jos ei ole valmis uhraamaan eläimelle ns. arkiaikaa leikkiin tms.
Kissojen rakastaja kirjoitti:
Minä voisin ottaa sen itselleni, jos se kerran on sinusta niin raivostuttava?
Otatko meidänkin kissan?
Tuon takia meillä rotukissoja. Saan tietyn luonteisen. Itse kun täytän 52v. niin mulle ei sovi enää vilkas kissa eikä liian aktiivinen.
Ovat kuitenkin ihmisrakkautta mutta rauhallisia. Tosin tuo poika vasta 1v. niin se on aina kaikessa mukana.
Kun ottaa aikuisen voi kysellä luonteesta etukäteen ja esim. Valikoida eläinsuojasta.
Itämaiset kissat ovat usein hyvin vilkkaita ja äänekkäitä, kissassasi voi olla esim. siamilaista (oletan että kyseessä on ns. maatiainen) ja suosittelen ehdottomati kissakaveria :)
Täällä 17v rotukissa joka vanhuuden myötä tullut hullun seurankipeäksi, siis on aina ollut jo valmiiksi mutta nyt ihan uudenlaisella tomeruudella vaatisi huomiota 24/7. Ei tule enää mitenkään varovasti syliin vaan puskee voimalla tiensä mihin haluaa ja mielellään makaisi mun päällä kaiken aikaa. Energiaa riittää vieläkin juosta perässä ja leikkiä vaikka koko päivä.. Rakastan tuota 💕
... Kiva kun kissa pääsee ulos vähän tuulettumaan. Otan sen mielellään meille maalle, että pääsee ulos riehumaan ja purkamaan energiaa. Nukkuu sitten yönsä hyvin. Laita s. postiosoitetta. Sisäkissat kaupungissa pitäisi kieltää lailla.
Leikkautus rauhoittaa vähän mutta nuoret kissat jaksaa riehua siitä huolimatta.