Siis kertokaapa, mikä järki tuossa asuntojen tarjouskaupassa on?
Mun mielestä se on täyttä kusetusta. Itse ainakin jätän suoraan katsomatta kaikki kohteet, joissa käytetään tuota kauppatapaa.
Kommentit (5)
tyhmää koska myyjän ei tarvitse hyväksy tarjouksia. Olisi rehti huutokauppa, lähtöhintana euro ja katsottaisiin asunnon todellinen arvo.
Se järki että saa mahdollisimman hyvän hinnan.
sama täällä! olen myös lopettanut kilpalaulannan heti kun välittäjä on sanonut jonkun tarjonneen jo kohteesta.
Itse en tuollaiseen suostuisi missään tapauksessa, enkä siksi ole käynyt asuntoa etsiessäni edes tarjouskauppa asuntoja katsomassa.
Mielestäni siinä halvennetaan asiakasta ja hänen älykkyyttään, pitäen samalla häntä idioottina ja toisen kautta tuossa on kysymys välittäjän pyrkimyksestä kusettaa ostajalta mahdollisimman paljon rahaa.
Olen täysin ilman ongelmia myynyt kaikki asuntoni itse, mihin tarvitsisin jotain tolvanaa, joka leikkii erittäin tärkeää luullen olevansa korvaamaton avatessaan ovet myytävään asuntooni ja tämän lisäksi minun tulisi vielä maksaa tuolle moisesta apinateatterista tuhansia euroja. Mieluummin pidän hänen palkkionsa taskussani ja säästyn vielä kyseiseltä teatterilta.
Sehän on perinteinen huutokauppa. Yleinen kauppatapahan on negatiivinen huutokauppa, jossa hintaa hilataan pikku hiljaa alaspäin niin paljon, että ostaja löytyy.
Olen ostanut yhden asunnon tarjouskaupalla ja kyllä, se oli hermoja riipivää puuhaa ja vannoin, etten koskaan enää. Jos olisin myyjä, niin hyvinkin kokeilisin tarjouskauppaa.