Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka elämänhallinta kuntoon?

Vierailija
05.02.2017 |

Olen yksin asuva nuori nainen ja en vaan jaksa tehdä säännöllisesti kotitöitä, pitää parempaa huolta itsestäni, jne. Vapaa-ajalla en tee muuta kuin istun koneen tai puhelimen ääressä, enkä tee niilläkään mitään kehittävää suurimman osan ajasta. Ainoastaan kaikkein pakollisimmat pahat saan tehtyä juuri ja juuri. Koti ei sentään näytä kaatopaikalta kun tavaraa ei ole paljon, mutta haluaisin sen olevan siisti ja mukava paikka. Syön huonosti, en liiku, ei ole harrastuksia, eikä elämässäni tapahdu mitään mielenkiintoista.

Kaikenlaisia vinkkejä, sovelluksia ja elämän aikatauluttamista on tullut kokeiltua, mutta mikään ei ole toiminut niin hyvin, että olisin jaksanut sitä viikkoa pidempään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan masentunut...

Vierailija
2/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama paitsi että oon perheenäiti, kärsin masennuksesta, vinkkejä laipaan myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka elämä hallintaan?

Vierailija
4/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-laisilla ei ole elämänhallintaa.

5/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luultavasti masentunut.. Kuulostaa meinaa mun arjelta toi sun elämä. Olin ennen kans tosi laiska. Kämppä oli ku kaatopaikka. Sit luin Kon Marin siivouskirjan, suosittelen! Hyviä pieniä vinkkejä miten pitää kämppä siistinä.

Jos syöt huonosti (et jaksa nähdä vaivaa) niin esim. kun syöt keitettyä spagettia niin lisää joukkoon avokadon ja tomaatin paloja. Pienillä helpoilla konsteilla saat terveellisempää ruokaa näkemättä paljoa vaivaa. Myös kananmunia kannattaa paistaa (halpoja, helppoja ja ravintorikkaita)

Käy kuntosalilla, kokeile aikuisten värityskirjaa, rustaa runoja, piirrä, käy lenkillä, tee kotona jokin kunto-ohjelma yms. Kokeile näistä jotain edes kerran viikossa.

Vierailija
6/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ammattiapua, kuulostaa tosiaankin masennukselta minustakin. Ja pahenee vaan, josset ala tehdä asialle jotain :/ Mulla auttoi pelkästään se, että pääsin kerran kahdessa viikossa terapeutin puheille ihan vaan juttelemaan ja avaamaan niitä solmuja.

Soita omaan tk ja selitä tilanne. Toki jos rahaa on, niin voit mennä yksityisellekkin.

Vierailija
8/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen hoitoon keskittyisin. Mielenterveystalo.fi löytyy hyviä omahoito-oppaita. Ole myös yhteydessä paikalliseen mielenterveystoimistoosi, masennuslääkitys voi olla tarpeen mikäli itseään "niskasta kiinni ottaminen" ei onnistu.

Minulla on aiheesta paljon omakohtaista kokemusta omalta ja perheeni taholta.

Vierailija
9/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tuo sama syrjäytyminen kun valmistuin koulusta. Nyt ei kiinnosta mikään. Ei huvita nähdä tai jutella kavereille, ei huvita liikkuu ulkona ja syön miten sattuu... Parisuhde kusee olen uupunut ja puran paskan olon mun poikaystävään ja nyt sekään ei mun käytöstä jaksa kun olen ärsyttävä ja mustasukkainen miltein mistä asiasta, kun pelkään en kelpaa itselleni ja muille. Ongelmasta on vaikea puhua läheisille kun sanovat kuitenkin haettava apua, mutta tarvitsen jonkun joka osaa käsitellä mun tunnemyrkyjä että ei tarvitse niistä välittää kun kaikki muutkin puhuvat suutuspäissää kaikenlaista loukkaavaa jopa mullekin, siksi tuntuu pelkään itseäni että syrjin muita ihmisiä. Nyt suojelen muita että olen syrjässä omassa oloissani. Tietty itken päivät kun on paha olla jatkuvasti, mutta en halua olla sylkikuppikaan muille...

10/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut joka tän ymmärtää ei aina ole hyvä olla... kirjoitti:

Mulla alkoi tuo sama syrjäytyminen kun valmistuin koulusta. Nyt ei kiinnosta mikään. Ei huvita nähdä tai jutella kavereille, ei huvita liikkuu ulkona ja syön miten sattuu... Parisuhde kusee olen uupunut ja puran paskan olon mun poikaystävään ja nyt sekään ei mun käytöstä jaksa kun olen ärsyttävä ja mustasukkainen miltein mistä asiasta, kun pelkään en kelpaa itselleni ja muille. Ongelmasta on vaikea puhua läheisille kun sanovat kuitenkin haettava apua, mutta tarvitsen jonkun joka osaa käsitellä mun tunnemyrkyjä että ei tarvitse niistä välittää kun kaikki muutkin puhuvat suutuspäissää kaikenlaista loukkaavaa jopa mullekin, siksi tuntuu pelkään itseäni että syrjin muita ihmisiä. Nyt suojelen muita että olen syrjässä omassa oloissani. Tietty itken päivät kun on paha olla jatkuvasti, mutta en halua olla sylkikuppikaan muille...

Hae jutteluapua (esim. Psykiatri) Pääset purkaa kaiken pahan olon tuntemattomalle ihmiselle joka ei tuomitse sua tai suutu mistään sun sanomisesta. Se toimi mulla! Myös lääkitys voi olla joskus tarpeen varsinki jos itket yöt niinku tos sanoitki..

Vierailija
11/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/12 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisöllistä aktiviteetteja ja toimintaa. Naapureiden kanssa yhteistyötä, apua ja ystävyyttä. Kaikki verkostot ylös, alas ja toimimaan. "ai sä et kerkee, sua ei kiinnosta" - noo vaihda paikkaa vaihda paikkaa, yritä lisää, kysy sieltä täältä ja tuolta, pimpota ovikellloa, hypähdä esille, nyt hommiin, nyt jumppaillaan, hopoti hop, hopoti hoi

mennä kuka nyt metsälle yksin voi. No ei voi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme