Miehen pikkutarkkuus ärsyttää.
Suhteen alusta saakka mies on ollut tarkka erilaisissa asioissa. Ja alussa musta olikin mukavaa, että hän huolehti niin monesta asiasta yhtä lailla mun kanssa ja teki ne vieläpä huolellisesti, monesti kun just kuulee tarinoita sohvalla makaavista miehistä jotka ei tee yhtään mitään.
Nyt ollaan kuitenkin menty siihen, että vaikka molemmat tehdään yhtä lailla, niin mun tekemät asiat ei kuitenkaan kelpaa ellei niitä ole tehty niin kuin mies ne tekisi. Ja tällöin tuloksena on nalkutusta, huokailua ja vittuilua. Miehen mielestä myös kaikki aika pitäisi käyttää tehokkaasti ja heti kotiin tultua (ollaan siis molemmat töissä) alkaa tekemään asioita ensimmäisen mahdollisen tilaisuuden tullen. Mun näkemyksen mukaan kukaan ei kuitenkaan kuole, jos kuivausrummun nukkasuodattimen imuroi vasta tuntia myöhemmin tai jos leivänmurut on ruuan jälkeen keittiön tasolla hetken. Teen itse fyysisesti raskasta työtä (mies toimistohommissa), jossa on oltava myös tarkka, ja haluan olla kotonani rennommin enkä ajatella päivääni minkään työlistan kautta. Ennemmin käytän aikaa neljään lapseemme ja kun kello menee eteenpäin, otan ja teen sitten niitä hommia, jotka tehtävä on.
Miehen nalkutuksenaiheet on siks todella tasoa "Miksi sä et ole imuroinut kuivausrummun nukkasuodatinta, kun rumpu pysähtyi jo viisi minuuttia sitten?" Hankala kuvailla. Mutta aivan helvetin rasittavaa.
Kommentit (22)
Puolisoni oli myös tällainen "pikkuasioihin" tarttuva. Aikani jaksoin kuunnella valituksia, miten tein asiat joko huonosti tai huolimattomasti. En enää pessyt hänen vaatteita (käskin pesemään itse, kun osaa kuulema paremmin) tulos: ei osannut käyttää pesukonetta, ei osannutkaan silittää paitojaan. Ruuasta, ostin omat ruuat ja tein vain itselleni, tulos: pari pohjaan palanutta kattilaa ja ruokamyrkytys. Vähitellen loppui jatkuva valitus ja arvostelu, kun huomasi, ettei toinen hypikkään hänen pillinsä mukaan. Nykyään jos yrittää aloittaa jostain pikkuasiasta naputtamisen, sanon vain, että Herra on hyvä ja tekee itse. Toimii!!
Minullakin on/oli tuollainen mies, ja vielä epäreilu. Eli ei itse tee, mutta nalkuttaa minulle miten asiat pitää tehdä. Ja täyttää koko talon omilla tavaroillaan, mutta kenenkään muun tavaroita ei saisi näkyä missään. Muutinkin pari kuukautta sitten omaan asuntoon, ei tuollaista siedä kukaan.