Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen osastohoidossa, mun antibiootit on vaihdettu sellaisiin jotka on aiheuttaneet allergiaa

Vierailija
05.02.2017 |

Kesken hoidon ja kysymättä. Olen siis saanut kyseisestä ryhmästä koko keholle nokkosihottumaa. Varmasti olen asiasta sanonut kun olen sisälle tullut ja myöhemmin ei ole kysytty, kun antibiootit on vaihdettu tableteista tiputettaviksi. Tällä kertaa en ole sattunut ihoreaktioita saamaan - ne kai joskus voi häipyä ajan kanssa - mutta voiko allergia vielä puhjeta? Tippa on mennyt ainakin kolme päivää jo. Ihmettelen joka tapauksessa lääkärin päätöstä. Aina ennen, kun on kefalosporiineja mietitty, on yhdessä päädytty, että ei uskalla kokeilla. Minulla on lisäksi vielä ihoon liittyvä sairaus, johon ihottuman puhkeaminen voisi aiheuttaa infektion, joka vaatisi taas uuden antibioottihoidon.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jaottelun puute. Ap

Vierailija
2/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovirhe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja tuossa kävi ja hän sanoi että se ei mun tiedoissa suoraan näy että olisin allerginen kyseiselle antibioottiryhmälle, niinkuin pitäisi, että lääkäri ei ole varmaan sitä tiennyt. Asiasta sanoin kyllä ennen osastolle tuloa tälläkin kertaa ja siitä on ollut aina puhetta antibioottihoitoa harkittaessa ja sitä ei ole määrätty. Teen kyllä ilmoituksen kunhan kotiin pääsen. Ap

Vierailija
4/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ilmoituksen paikka, jos sun tiedoissa ei ole mainintaa allergiasta etkä edes saa kyseisistä antibiooteista minkäänlaista allergista reaktiota? Mikä allergia se sellainen on mikä ei mitenkään ilmene?

Vierailija
5/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskushan allergia poistuu ajan myötä. Ehkä se on minulla sattunut poistumaan, mutta miksi lääkäri halusi leikkiä terveydelläni kun olin jo 40 asteen kuumeessa oksentamassa? Aina aikaisemmin on etsitty jokin muu sopiva laajakirjoinen antibiootti. Tässä tapauksessa aiheuttajabakteeri ei ole ollut tiedossa, joten ei ole varmaan syytä, miksi vain tämä antibiootti pelastaisi elämäni. Sitä en osaa sanoa, miksi se ei lue tiedoissani. On varmaan henkilökunnan asia kirjata ne tiedot. Siitä olen varma, että aiheutuneen ihittuman olen maininnut lukuisia, lukuisia kertoja.

Vierailija
6/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on joskus tullut vasta parikin päivää lääkekuurin loputtua.

Vierailija
7/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasto on turvallisin paikka allergian testaamiseksi, nythän sulle ei reaktiota tullut. Valtaosa lääkeallergioista on epäilyjä. Nokkosrokko kun voi tulla esim. ihan siitä viruksesta, jota olet silloin sairastanut ja johon on sattumalta määrätty juuri ne lääkkeet. Ihottumat ovat erittäin tavallisia flunssien yhteydessä.

Jos sun tiedoissa ei lue allergiaa, niin oletko ihan varma, että se on todettu? jospa se todella on ollut vain epäily, jota ei ole lähdetty kekeilemaan kun muitakin vaihtoehtoja on.

Vierailija
8/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osasto on turvallisin paikka allergian testaamiseksi, nythän sulle ei reaktiota tullut. Valtaosa lääkeallergioista on epäilyjä. Nokkosrokko kun voi tulla esim. ihan siitä viruksesta, jota olet silloin sairastanut ja johon on sattumalta määrätty juuri ne lääkkeet. Ihottumat ovat erittäin tavallisia flunssien yhteydessä.

Jos sun tiedoissa ei lue allergiaa, niin oletko ihan varma, että se on todettu? jospa se todella on ollut vain epäily, jota ei ole lähdetty kekeilemaan kun muitakin vaihtoehtoja on.

Ei sitä ollut aiemmin määrätty virukseen eikä flunssaan, vaan myös tulehdustilanteeseen. Ihottuma alkoi kuurin aikana ja loppui, kun antibiootti vaihdettiin. Soitin siis silloin kuurin aikana lääkäriin ja kerroin, että minulle on tällainen laaja ihottuma ilmestynyt. Lääke vaihdettiin ja tilanne ok.

Mikä on allergian toteaminen? Tarkoittaako se jotain virallista testiä tai lääkärin raporttia? Varmaan jossain aiemmissa tiedoissa on lääkärin teksti ab:n vaihdosta ja sen syystä.

Vierailija
9/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla siis ehdottomasti allergia kefalosp. vastaan vaiko esim penisilliiniä?

Vierailija
10/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osasto on turvallisin paikka allergian testaamiseksi, nythän sulle ei reaktiota tullut.

Minulla on lisäksi vielä ihoon liittyvä sairaus, johon ihottuman puhkeaminen voisi aiheuttaa infektion, joka vaatisi taas uuden antibioottihoidon.

olin jo 40 asteen kuumeessa oksentamassa

Turvallista ruveta testaamaan allergiaa?

Vierailija
11/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lääkäriltä kun se tulee sänkysi viereen kierrolla

Vierailija
12/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla siis ehdottomasti allergia kefalosp. vastaan vaiko esim penisilliiniä?

Kefexin oli lääke josta sain ihottuman - ap

Vierailija
13/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy lääkäriltä kun se tulee sänkysi viereen kierrolla

Kysyin hoitajalta joka kysyi lääkäriltä joka on tänään eri kuin se joka lääkkeet vaihtanut ja tämänpäiväinen sanoi, ettei tiedä miksi se toinen ne on vaihtanut. Ap

Vierailija
14/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jonkun lääkärin tapaan tänään joka tapauksessa niin kysyn sitten taas. Ap

Vierailija
15/15 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei sattunut mitään vakavaa. Paha virhehän tuo oli, mutta mikset sanonut sairaalassa mitään? Siellä pyöritellään potilasta lääkäriltä ja hoitajalta toiselle ja jos on yhtään huolimaton, niin tiedonvälityksessä voi jossain vaiheessa jäädä jotain pois. (Ei kyllä saisi.) Kannattaa muuten kirjoittaa allergiasta Kantaan! Muistaakseni sinne voi lisätä omia lääkeallergioita.