Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

32-34 viikoilla alatie vai sektiosynnytys

17.03.2006 |

hei eli kokemuksia onko jotain rajaa alatie synnytykselle ? itsellä nyt 33 viikkoa 4 raskaus ja supisteluja välillä kovasti vai rupeaavatko jarruttelemaan vielä vai mennäänkö leikkaukseen jos rupeaa syntymään ?!kertokaa kokemuksia ja vauvojen painoja noilla viikoilla

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli raskausmyrkytys ja vauva syntyi sektiolla 32+5. Synnytys ei siis ollut käynnistymässä, vauva piti vain saada ulos kiireesti. Painoa hyväkuntoisella tytöllä oli 1635g ja sairaalassa vierähti n.5 viikkoa. Olen toiselta palstalta lukenut tarinasi, toivotan paljon onnea tälle pienokaiselle

:)

Vierailija
2/10 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsivedet menivät yllättäen rv 32+2, sairaalassa pistettiin

kortisonipiikit vauvan keuhkojen vahvistamiseksi ja estettiin supistuksia 2 vrk. Vauva syntyi 32+4 alateitse normaalisti muuten, mutta jouduin olemaan paikoillaan kokoajan ja sydänäänipiuhoissa.

Tyttö painoi syntyessään 1665g ja oli 40cm pitkä. Kaikki meni meillä oikein hyvin. Ja vauva pääsi rv 36+0 eli 3,5vkon päästä sairaalasta.

Alussa hän oli lämpökaapissa ja valohoidossa (keltaisuuden vuoksi)

ja nenä-mahaletku oli syömisen apuna muistaakseni reilut 2vkoa.

Kotiuduttuamme tasan vuosi sitten painoa pikkuneidillä oli 2035g ja pituutta 42.5cm.

Nyt neiti on siis 1v ja pari vkoa päälle, painaa 9kg ja on 70cm pitkä.

Puhua pälättelee kovasti ja kävelee tukia pitkin. Aivan ihana terve tyttö, meidän aurinko:0)

Jos vauvasi syntyy näillä viikoilla kaikki menee varmasti hyvin, joitakin pieniä vaikeuksia voi toki tulla (meillä ei onneksemme tullut mitään), mutta meille sanottiin että 32-34 vkolla syntyneet jostain syystä selviää paremmin ilman ongelmia kun 35-36 vkolla syntyneet.

Onnea synnytykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikkoja 33+4 kun jouduttiin tekemään kiireellinen sektio raskausmyrkytyksen vuoksi. Olin saanut kortisoni-piikit, jotka siis kypsyttävät keuhkoja. Vauvan painoarvio oli viikkoihin nähden pieni ja oma kuntoni sen verran huono, että alatiesynnytyksen mahdollisuutta ei edes harkittu.

Yleensä synnytystä pyritään estelemään kunnes viikkoja on kasassa 34. Aika usein päädytään sektioon jos viikkoja on alle 34. Alatiesynnytys ei tosin ole täysin pois suljettukaan vaihtoehto.

Vierailija
4/10 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni syntyi käynnistyksen myötä (raskausmyrkytys) rv 34+4. Sektiota ei edes harkittu, vaikka lapsi (ultrankin perusteella) pienenpuoleinen olikin (sp. 1,9 kg). Äidin ja vauvan voinnista riippuen alatiesynnytystä voidaan suosia jopa jo ennen rv 30.

Meidän tyttö oli syntyessään hyväkuntoinen ja kotiutui n. 12 vrk:n iässä. Mitään kortisonipiikkejä ei annettu (rajana usein tuo rv 34), minun ei myöskään tarvinnut olla piuhoihin kytkettynä synnytyksen aikana (toki sydänääniä kuunneltiin aika ajoin vatsan päältä).

Vierailija
5/10 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vieläkään tajua, miten olin yhtäkkiä käynnistyksessä kun parin kuukauden sairaalajakson aikana minulle puhuttiin kokoajan tyyliin, että vauva jolla oli ravinnonsaannin kanssa ongelmia ja oli yli puolet veljeään pienempi ei kestäisi alatiesynnytystä. Lapsiveden mentyä olinkin sitten käynnistyssalissa, jossa pienemmän 945g pojan sydänäänet laskivat useita kertoja rajusti ja kiireellisessä sektiossa syntyi 945g ja 1950g painavat pojat. Jälkikäteenkin olen lukenut, että yleensä viikkoihin nähden pieniä, jotka ovat voineet kohdussa huonosti ei synnytetä alateitse, mutta ilmeisesti kohdalle sattui sitten alatiesynnytyksien puolella oleva lääkäri. No, eihän se edes onnistunut, mutta onneksi pojat saatiin ulos kohtuukunnossa. 7vk sairaalassa, joista 2vk tehossa. Pienemmällä oli aika paljon ongelmia, tosin vähemmän kuin odotusaikana povasivat.

Vierailija
6/10 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä synnytys käynnistyi voimakkailla supistuksilla rv 30+3, päivän yrittivät estellä, mutta rv 30+5 syntyi terve poika alateitse. Sektiota ei edes harkittu. Poika painoi 1430 g ja oli 38,5 cm. Kotiutui rv 37 tietämillä. Nyt kohta 11 kk, 10 kg, 73 cm ihana poitsu :)

Vierailija
7/10 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista, nyt viikkoja 33,3,ja meillähän on siellä masussa myös 25.5 viikoilla menehtynyt identtinen kaksoissisar,nyt uskallan jo toivoa että mikään ei voi toisen kanssa mennä pieleen,paino arvio oli nyt 2kg

Vierailija
8/10 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka painoi syntyessään 2625g (ultrassa arvio pari tuntia aiemmin oli 2400g), alatie synnytys, ei estelty, kotiutui, kun rv 35 täynnä, ei ongelmia.

Vierailija
9/10 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sama ihminen niin olemme olleet samaan aikaan synnärillä ja keskolassa..meillä tytöt!

Vierailija
10/10 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Meillä synnyttiin 32+4 lapsivesien alettua mennä. Nimen omaan totesivat, ettei estellä, muttei myöskään autella ja toivotaan että pysyis vielä pari päivää. Perätilassa syntyi meidän neiti 7 tunnin kuluttua... Ihan hyvä mieli jäi.