Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon sulta jää palkasta käteen ?

Vierailija
04.02.2017 |

Kun oot maksanut pakolliset kulut ym. pois ?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinis s. kirjoitti:

Asumisen ja sähkö yms. laskujen jälkeen jää noin 500 euroa ruokaan, hygieniaan ja vaate yms. ostoksiin käytettäväksi. Perheessämme on minä ja yksi teini.

Eipä paljon muuta siis jää kuin työssäkäynnin ilo.

Eikö ruoka, hygienia ja vaatteet ole pakollisia?

Vierailija
22/31 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 7980€/kk sisältäen vapaan autoedun, netto 3400€/kk. Veroprosentti 42%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 2894, netto 1980 (noin). Pakolliset kulut yhteensä noin 690+120+40+60+40+300. Säästöön laitan joka kuukausi 300e. Elämiseen menee kuukaudesta ja laskuista riippuen noin 400-600e.

Vierailija
24/31 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liinis s. kirjoitti:

Asumisen ja sähkö yms. laskujen jälkeen jää noin 500 euroa ruokaan, hygieniaan ja vaate yms. ostoksiin käytettäväksi. Perheessämme on minä ja yksi teini.

Minusta ei. Pakollisia kuluja ovat säännölliset elämän kulut, joihin et voi vaikuttaa. Ruoka jää minusta pakollisten kulujen ulkopuolelle koska voit vaikuttaa paljonkin ruokakulujesi suuruuteen. Hygenia ja vaatteet ovat harvoin toistuvia satunnaiskuluja.

Vierailija
25/31 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTaan vaikken palkkaa saakaan. Olen työtön. Nettona ansiosidonnaista tulee 1250/kk.

Vierailija
26/31 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liinis s. kirjoitti:

Minusta ei. Pakollisia kuluja ovat säännölliset elämän kulut, joihin et voi vaikuttaa. Ruoka jää minusta pakollisten kulujen ulkopuolelle koska voit vaikuttaa paljonkin ruokakulujesi suuruuteen. Hygenia ja vaatteet ovat harvoin toistuvia satunnaiskuluja.

Kyllä ruoka on pakollinen kulu n. 100e/kk, kaikki sen päälle menevä on "ylimääräistä".

Vierailija
27/31 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liinis s. kirjoitti:

Eli pakollisia kuluja ovat verot, sairausvakuutus- ja eläkemaksut. Kaikkiin muihin voi itse vaikuttaa.

Vierailija
28/31 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osa-aikaisena töissä. Saan 2100e, siitä työpuhelin ja työruokailu pois (120)e miinus verot, ja käteen jää 1670,20e. Tästä summasta pois asumiskulut sekä muutama lasku (puoliksi miehen kanssa) ja käteen jää 1228e. Siihen saan vielä lapsilisän, eli 1428e jää käteen käytettäväksi kuukaudessa. Puolet laitan sijoituksiin, ja puolet makaa tilillä, joista ostan ruoat sekä muut tarvittavat. Sijoitusten tuotoilla teen sitten hankintoja. Eli hyvin pärjään!

Vierailija
29/31 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto 2950e, netto 2000e. Säästöön jää n. 600e.

Vierailija
30/31 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen saan verojen jälkeen 2100 e, 1100 e on lyhennys, 480 e on vastike ja käteen jää 520 e kk.

300 e on ruokarahaa ( lapset isällä puolet kuusta ), 30 e pojan harrastusmaksiin ja loput menevät laskukasaan. Tähän sisältyy sähkölasku, kotivakuutus ja koulukuvat kerran vuodessa. Lasten isä maksaa lasten puhelinmaksut ja puhelimet, minun kännykkäni on nyt 4 v vanha, toimii hyvin. Ostin uuden akun viime kesänä (30 e ) ja pärjään taas pari v. Kk maksu on 4 e, kk lasku on alle 10 e.

Taloyhtiö tarjoaa netin.

Onneksi lapset eivät vaadi jatkuvasti uusia vaatteita ja heidän isä ostaa arvokkaimmat laitteet.

Rahat olisivat aina loppu, mutta pieniä tuottoja tulee jatkuvasti. Nämä eivät tietenkään tule ilmaiseksi vastikkeetta mutta kun myy mm saatuja huonekaluja 2 e kpl 50 kappaletta, se on jo 100 e rahaa. Myös toisinpäin, jos käyt kahvilla a 4 e kerran viikossa, käytät vuodessa siihen 200 e rahaa. Teen yhden ystäväni kanssa kahvitreffit Ullanlinnaan, Karusellin läheisyyteen. Fillarilla ei matka kauaa kestä ja kun otan töistä pieneen mukitermariin juotavaa, on kustannus 0. Pari krt vuodessa leivon pikkuleipiä, laitan ne pakkaseen. Aamulla otan töihin lähtiessä sulamaan pakasterasiaan, ennen lähtöä laitan hilloa väliin ja voi miettiä, jos huvittaa, paljonko säästin rahaa, tai ilman korvaavia keinoja ei olisi varaa nähdä kahvin merkeissä.

Elämä on valintoja täynnä ja tällä hetkellä lottovoitto piristäisi mieltä kovasti.

Vierailija
31/31 |
04.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 1200/kk - vuokra 500,sähkö 30,läppääri ja netti 40,viaplay30,opintolaina80,autoverot yms,50 jää noin 500 ansiosidonnaisella.