Analysoi tämä tilanne
Miesystäväni kanssa käyty keskustelu:
Minä: Voisin illalla tulla käymään luonasi.
Mies: Ai ehkä tulet? Ei sinulla taida olla minua ikävä.
Minä: Kyllä on ikävä.
Mies: Voisitkö jäädä yöksi?
Minä: En voi tänään.
Mies: Miksi?
Minä: En vaan nyt tänään voi.
Mies: Mikset voi? Mitä sinulla muka on?
Minä: En vain voi. En taida sitten tulla ollenkaan.
Tämän jälkeen mies on syyttänyt minua mm. siitä, etten kuulemma halua nähdä, vietän mieluummin aikaa kavereideni kanssa, Facebookissa ja jopa vihjaili, että minulla taitaa olla joku toinen. Ja kaikki nämä ihan perättömät syytökset olen ansainnut siksi, etten vastannut hänelle, miksen jää yöksi. Ihan oikeasti vietän kaiken mahdollisen vapaa-aikani tämän miehen kanssa ja hän tietää sen vallan hyvin. Kuten tietää myös sen, että veljeni lapsi on minulla kylässä tämän viikonlopun enkä voi siksi yökylään jäädä. Analyysiä?
Kommentit (8)
Jos palaverin aikana (???) voi tuon verran keskustella, niin miksei voi myös sanoa että etkö muista että veljenlapsi on nyt viikonlopun mun luona? Jos ei toinen muistanut sitä?
Onko tyyppi mustasukkaisuuteen taipuvainen? Siis täytyykö aina tietää missä olet ja kenen kanssa jne?
Mustasukkainen, olematon itsetunto, rajoittamaan pyrkivä. Pelokas ihminen joka pelkää hylkäämistä.
Sitä paitsi et ole tilivelvollinen jokaisesta askeleestasi ja tekemisestäsi kuten ei hänkään sinulle. Jos luottamus puuttuu ja aletaan sitoa toinen, se kyllä hyvin herkästi johtaa juuri siihen mitä pelätään; eroon.
Mies on ollut pitkään työttömänä ja lähettelee minulle päivittäin kymmeniä viestejä työpäivän aikana. Sitten on aina loukkaantunut, jos en ehdi heti vastaamaan. Itse teen töitä (tällä hetkellä hyvin kiireistä asiantuntijatyötä), opiskelen, hoidan veljeni lapsia ja sairasta isääni. Kavereitani en näe oikeastaan enää lainkaan. Siitä huolimatta olen joka ikisen vapaahetkeni viettänyt tämän miehen kanssa. Tukenut ja paaponut häntä tämän rypiessä itsesäälissä. Hän tietää kaiken tämän varsin hyvin, mutta hänelle ei mikään tekemäni riitä. Miehen reaktioi ovat aina juuri tämmöisiä "et sinä minusta varmaan välitä"-tyyppisiä.
Ap
Sanoisin, että olet huono kommunikoimaan eikä teidän tavat kommunikoida kohtaa. Lisäksi tykkäät tehdä tahallaan kiusaa toiselle ja provosoida tällaisia ongelmatilanteita. Sait tehtyä kärpäsestä härkäsen omalla toiminnallasi jotta pääset leikkimään marttyyria. Et tule löytämään onnellista parisuhdetta, jos löydät jostain kumppanin joka jaksaa tuota pelleilyäsi, on hän todennäköisesti mielestäsi pidemmän päälle tylsä, välinpitämätön tai "kuin kämppis tai veli".
Mieti rehellisesti, miksi et halunnut kertoa suoraan syyksi veljen lapsen vierailua, vaikka toinen teki selväksi, että ei ymmärrä mikset ja haluaa tietää. Perusteluksi sanot palaverin, mutta keskustelu olisi ollut todellisuudessalyhyempi jos olisit vain sanonut, että lapsi kylässä. Toinen perustelusi on se, että miehen olisi pitänyt muistaa, no niinhän sitä luulisi, mutta ihmiset unohtavat asioita.
Mies voi olla tai olla olematta mustasukkaista laatua, voi olla ehkä takertujatyyppiä myös.
Tämä kerta terapiaa oli ilmainen,seuraavasta analyysistä laitan laskun postitse.
Seikkailun itse joskus tosi mustasukkaisen miehen kanssa. Sen reaktiot oli juuri tota luokkaa. Aina jos joku asia ei mennyt hänen tavallaan alkoi syyttely ja epäily, lopulta väkivalta. Minä kilttinä tyttönä alistuin tähän. Lähde ennen kuin tulee turpaan, jos et tule hänen luokseen yöksi.
Omituista venkoilua sinulta.
Mikset voinut kertoa syytä? Vaikka olisit aiemmin kertonut , että veljenlapsi on kylässä, ei välttämättä muistanut.
Tai muutenkaan liittänyt asioita yhteen. Naisten mielestä pitää olla aina ajatustenlukija.
Ja syyt, miksi en eritellyt tätä sen tarkemmin olivat a) olin töissä palaverissa, b) mies tiesi veljen lapsen vierailusta ja c) minusta pitää luottaa toiseen sen verran, että jos toiselle ei sovi, niin silloin se ei sovi. Eikä yrittää painostaa jaa syytellä.
Ap