Mitä ajattelisit, jos lapsellasi olisi tällainen äitipuoli?
Lapset siis joka toinen viikonloppu.
Äitipuoli ei ole paikalla, kun lapset ovat. Hän harrastaa silloin omiaan tai on omassa huoneessaan silloin. Isä hoitaa lapset 100 prosenttisesti.
Kommentit (12)
Äitipuoli on lasten isän uusi vaimo, joka asuu yhdessä lasten isän kanssa.
Mitä muuta se voi tarkoittaa...?
Vierailija kirjoitti:
Siis exän nyksä? Miksei voinut heti sanoa sitä selkokielellä? Ja lapset, joista puhutaan ovat ilmeiseti ap:n ja hänen exänsä yhteisiä ja kyse on tilanteesta kun nämä pennut ovat exällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis exän nyksä? Miksei voinut heti sanoa sitä selkokielellä? Ja lapset, joista puhutaan ovat ilmeiseti ap:n ja hänen exänsä yhteisiä ja kyse on tilanteesta kun nämä pennut ovat exällä?
Sinulla on ikää...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Tosin kyse ei ole minun lapsistani. Minä itse olen tuollainen äitipuoli.
Tein kyselyn sen takia, että minut on palstalla haukuttu aina pystyyn, kum olen asiasta kertonut. Halusin nähdä prosenttejä, kuka tätä vastustaa. 15 mamman otoksella 40 % vastustaa.
Ap
Olen tukevasti ydinperheellinen, mutta näin teoriatasolla vastattuna:
Jos isä ja lapset näkevät vain joka toinen viikonloppu, heillä on todella vähän yhteistä aikaa. Sikäli on tosi hyvä, jos isän kumppani pysyy poissa tieltä. Enemmän huolettaisi, jos isä lykkäisi lapset uuden kumppaninsa niskoille ja lähtisi golfaamaan.
Toinen juttu sitten, jos lapset ovat 50-50 tai asuvat isän luona; silloin täytyy kyllä koko paketin kuulua jollakin tavalla yhteen. Samoin jos äitipuolella on omia lapsia, täytyy kaikkien lasten olla perheessä tasavertaisessa asemassa. Ja mikäli äitipuolelle sattuisi iskemään vauvakuume, soisi hänen aloittavan perheen perustamisen tutustumalla miehensä lapsiin.
Aika passiivisaggressiivinen suhtautuminen. En tykkäisi, mutta olisin enemmän vihainen exälleni.
Parempi noin kuin, että äitipuoli on lasten kanssa, isän viilettäessä siellä sun täällä.
Nimimerkki: Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä tarkoittaa nyksä? ihan uusi termi.
Mä toimin myös aika samoin. Annan tilaa miehelle ja hänen lapsilleen. Isäähän he ovat tulleet tapaamaan.
Lisäksi heillä on äidinkielenä eri kieli kuin minulla ja sitä kieltä en osaa. Mitä minä siinä koko aika töröttäisin kuuntelemassa Kiinaa kun sanaakaan en ymmärrä. Annan tilaa kielen puhumiselle kun Suomessa puhuvat muualla suomea.
Nyt pittää kysyä, että mitä tarkoittaa äitipuoli?