Lue keskustelun säännöt.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Vauvakuumetta
03.02.2017 |
Olen kahden pienen lapsen äiti. Toisen lapsen jälkeen ajattelin etten enää ikinä halua olla raskaana, koska olin niin kipeä puolet raskausajasta. Kaikki kävi kipeää; istuminen, seisominen, makaaminen ja ne suonikohjut! Nyt kun järjellä ajattelen niin tunnen itseni ihan hölmöksi kun mietinkin uutta raskautta. Mutta sieltä se vauvakuume vaan nostelee päätään ja tuntuu etten muuta pysty ajattelemaankaan. Kertokaahan pitäisikö vaan yrittää unohtaa koko vauvakuume vai rohkeasti vielä yrittää tuli mitä tuli?? Pelottavaa vaan, että olenko vielä kipeämpi mahdollisessa tulevassa raskaudessa kuin edellisessä...Kolmosen alulle saattaminen vaatisi miehenkin suostuttelua :D
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Moikka Hepsuli!
Kokemuksesta tiedän, että vauvakuume on kyllä piinavaa kun se meihin naisiin iskee. Sitä et oikein pysty unohtamaan ja painamaan taka-alalle, eikä siihen oikein mitkään muutkaan keinot tepsi ja kun pikkuisen helpottaa, niin jopas jossain taas näät niitä ihania vauvajuttuja ja pää menee entistä enemmän sekaisin oman vauvan haaveilusta. Toiveissa vaan pyörii, et sais tartutetuksi oman vauvakuumeen myös miehelle ja pääsis lopettamaan ehkäisyn ja alkamaan tosissaan yrityksen.
Jokainen raskaus on niin erilainen, että sitä raskausaikaa ja synnytystä ei kannata kauheesti pelätä ja miettiä mitä siihen tulee ja kun se oma vauva on rinnoilla, niin kummasti ne kivut unohtuu ja siitä uudesta tulokkaastaan on vaan niin onnellinen, mutta kyllähän sinä itsekin äitinä sen jo tiedät.
Mulla on kanssa kaksi lasta ja molemmat raskaudet oli ihan erilaiset. Ei niistä mitään pelkoja jäänyt, mutta sensijaan esikoisen synnytys oli kaikkineen kamala kokemus. Mulle oli tehty eppari, mutta siitä huolimatta repesin ja häntäluuta jouduttiin kääntämään, että vauva saatiin ulos. Kävelemään en pystynyt kunnolla moneen viikkoon ja laitoksellakin aluksi vaan itkin, kun piti nousta pakolla istumaan sellaisen renkaan päälle. Renkaan päälle siksi, kun ilman ei ois pystynyt ollenkaan. Toiset äidit pääsivät 2-3 päivää synnytyksen jälkeen kotiin vauvoineen, niin minä jouduin olemaan laitoksella viikon ja vielä kotonakin jouduin istumaan rengas pepun alla pitkään. Kun ekan kerran uskalsin kurkata, mille alhaalla näyttää, niin järkytyin. Pelkäsi että jos se jää sellaiseksi, niin takuulla mies hylkää. päätin myös ja sanoin myös sen miehelle, että meidän lapset oli nyt tässä. Eipä kuitenkaan mennyt pitkään, kun olin jo mieheltä tinkaamassa lupaa saada lopettaa e-pillerit. Se toinen synnytys olikin sitte todella helppo ja kaikki kävi vajaassa tunnissa. Nyt ollaan yrittämässä kolmatta ja kerran jo tässä plussasin, mutta surukseni se raskaus meni alkuviikoillaan kesken. Ehkä sun kannattais alkaa valmistella miestäsi asiaan, sillä siinä ainakin mulla on mennyt aina jokunen tovi ennenkuin mies innotuu. Hih. No sitte kun miehen saa innostumaan, niin kyllä ainakin mun ukko omasta osuudestaan vauvan teossa tuntuu tykkäävän.:D