Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin, että homo on mies joka tykkää miehistä, mutta ei se olekaan niin.

Vierailija
02.02.2017 |

"Usein nähdään, että se, mikä erottaa heterot ja homot on seksi ja seksuaalisuus. Ei se ole niin. Se, mikä heidät erottaa, on yhteiskunnan suhtautuminen." - Seta

Miten mä voin enää elää näiden mun 90-2000-luvun harhaoppieni kanssa?

http://www.keski-uusimaa.fi/artikkeli/481761-seta-kouluihin-jaettu-opas…

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo selitys ei kyllä edes kunnolla auennut. Jos olen erilainen, jotakin vähemmistöä tai syrjitty yhteiskunnassa, olenko homo? - AP

Vierailija
2/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeeä leimaamista toi setan opas. Ei matikan opiskelu eroa homolla ja heterolla mitenkään. Ei ne nyt niin erilaisia ole. On hauska miten vassarit yrittää olla soveliaita ja suvaitsevia ja sit leimaa homoja tolleen et niille pitää olla omanlaisia oppitunteja koska ne on homoja. Millon vassarit oppii???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle ei tosiaan tainnut aueta, liian syvällistä tekstiä Setalta. Täytyykin laittaa sinne palautetta, että tekevät selkokieliset oppaat, jotta yksinkertaiset oikeistolaisetkin ymmärtävät. :D

Vierailija
4/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle ei tosiaan tainnut aueta, liian syvällistä tekstiä Setalta. Täytyykin laittaa sinne palautetta, että tekevät selkokieliset oppaat, jotta yksinkertaiset oikeistolaisetkin ymmärtävät. :D

Ei tosiaan auennut. Et viittis vähän avata? Olisiko hyvä luopua koko homo-sanasta jos mitään oikeaa eroa ei ole? Valmistuin juuri koulutusputkesta, siellä opetettiin sanomaan he / she ja että nainen voi olla nainen ja tehdä silti mitä haluaa. Ehkä näitä oppaita pitäisi jakaa myös työpaikkojen johtajille, jotta me vanhempi väkikin saavuttaisimme tämän tärkeän tiedon?

Minä olen vain vauvapalstan AP, mutta toivoisin vähän ymmärrystä muita kaltaisiani kohtaan. Mistä me voidaan tietää tällaiset asiat? Olen kasvanut ympäristössä, jossa naiseuden muureja on murrettu ja koulussa on kerrottu seksuaalisesta suuntautumisesta, ei muusta. Iso osa väestä on kasvanut vielä tiukemmassa ilmapiirissä. Mitä aiotte tehdä? Kutsua junteiksi? -ap

Vierailija
5/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkyy hyvin mikä ero on valistuksella ja propagandalla.

Vierailija
6/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setaa ei kannata ottaa enää tosissaan, queer-ideologia on tehnyt siitä ihan naurettavan.

Vierailija
7/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän edelleen pohtia tuota Setan määritelmää. Mitä jos joskus tulevaisuudessa elämme maailmassa, jossa yhteiskunta suhtautuu homoihin täysin neutraalisti, samalla tavalla kuin heteroihin (emme ole kovin kaukana). Eikö tuo määritelmä ole silloin kestämätön? Mitä Seta sitten sanoo, kun "uhreja" ei enää ole? - AP

Vierailija
8/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautalangasta väännettynä: Seta haluaa nostaa esille, että kun puhutaan homoista usein puhutaan ylikorostuneesti seksistä ja seksuaalisuudesta, ei siitä kaikesta muusta mikä liittyy homouteen, heterouteen ja kaikkiin muihin suuntautumisiin. Kohta laajemmin Setan sivuilta: "On harhaa luulla, että se, mikä erottaa seksuaalivähemmistöt heteroista on seksi tai seksuaalisuus. Sekä ihastuminen, rakastuminen ja seksikäyttäytyminen ovat loppujen lopuksi samanlaisia ihmisillä seksuaalisesta suuntautumisesta riippuen. Erona on yhteiskunnan suhtautuminen samaa ja eri sukupuolta olevien suhteisiin."

Mutta eiköhän AP tämän tajunnutkin, taisi vähän juksata meitä esittämällä hieman hölmömpää, että olisi saanut jotain päivittelemisen aihetta.

(Valitettavasti en pääse lukemaan tuota linkitettyä artikkelia miten asia on sinne muotoiltu, on maksumuurin takana.)

Vierailija
9/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautalangasta väännettynä: Seta haluaa nostaa esille, että kun puhutaan homoista usein puhutaan ylikorostuneesti seksistä ja seksuaalisuudesta, ei siitä kaikesta muusta mikä liittyy homouteen, heterouteen ja kaikkiin muihin suuntautumisiin. Kohta laajemmin Setan sivuilta: "On harhaa luulla, että se, mikä erottaa seksuaalivähemmistöt heteroista on seksi tai seksuaalisuus. Sekä ihastuminen, rakastuminen ja seksikäyttäytyminen ovat loppujen lopuksi samanlaisia ihmisillä seksuaalisesta suuntautumisesta riippuen. Erona on yhteiskunnan suhtautuminen samaa ja eri sukupuolta olevien suhteisiin."

Mutta eiköhän AP tämän tajunnutkin, taisi vähän juksata meitä esittämällä hieman hölmömpää, että olisi saanut jotain päivittelemisen aihetta.

(Valitettavasti en pääse lukemaan tuota linkitettyä artikkelia miten asia on sinne muotoiltu, on maksumuurin takana.)

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Oletuksesi kuitenkin osuivat väärään: lue viestini nro 4. Kärkkäästä kielestäni ja korkeakoulutuksestani huolimatta minulle ei ole yksinkertaisesti opetettu näitä asioita _tällaisesta_ kulmasta yhtään missään, eikä tällaista oma-aloitteisesti tule funtsittua. Olla ihminen ihmiselle, sillä olen pärjännyt. - AP

Vierailija
10/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, sitä päivää odotellessa kun näistä ei tarvitse enää tehdä mitään numeroa ja voidaan keskittyä oikeisiin ongelmiin, niitä riittää. En ymmärrä, miksi pitää ottaa tuskaa siitä, keneen joku muu ihminen ihastuu ja rakastuu ja mitä tekevät makuuhuoneessa.

Vierailija
11/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun itse en ole koskaan mieltänyt homoja seksuaalisuuden kautta. En meillä työkaveriakaan seksuaalisuuden kautta. Ihmettelen miksi se niin voimakkaasti joitakin mietityttää.

Sen tiedän ettei kaikki pysty ymmärtämään asioita joita he eivät itse koe ja sen takia vähättelevä toisten kokemaa esim.syrjintää.

Vierailija
12/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

bvvcbxcvb kirjoitti:

Juuh, sitä päivää odotellessa kun näistä ei tarvitse enää tehdä mitään numeroa ja voidaan keskittyä oikeisiin ongelmiin, niitä riittää. En ymmärrä, miksi pitää ottaa tuskaa siitä, keneen joku muu ihminen ihastuu ja rakastuu ja mitä tekevät makuuhuoneessa.

Ei minua ainakaan kiinnosta itseasiassa ollenkaan :) Ehkä en sitten ole tämän jutun kohderyhmää kun en halua tehdä tai kuulla numeroa aiheesta. On ikävää jos homot koetaan pelkkinä seksiobjekteina, ja siihen asiaan Setan kannattaakin tehdä ulostulo. Minulle ei kuitenkaan ollut mikään uusi asia, että homotkin elävät rakkauselämää ja ovat tavallisia ihmisiä. Siksi ilmeisesti hämmennyin, että onko homokäsite muuttunut. Ulostulo setalta oli sekavaa etenkin tuossa linkissä. - AP

Vierailija
13/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun itse en ole koskaan mieltänyt homoja seksuaalisuuden kautta. En meillä työkaveriakaan seksuaalisuuden kautta. Ihmettelen miksi se niin voimakkaasti joitakin mietityttää.

Sen tiedän ettei kaikki pysty ymmärtämään asioita joita he eivät itse koe ja sen takia vähättelevä toisten kokemaa esim.syrjintää.

Minkä kautta sinä koet homouden? Millainen filosofia siihen liittyy? Minä ymmärrän homon kokonaisvaltaisena henkilönä, mutta en keksi juuri muutakaan konkreettista _eroa_ kuin mieltymys samaan sukupuoleen. - AP (tulen myöhemmin lukemaan vastaukset)

Vierailija
14/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieltymys samaan sukupuoleen. Kyllä, mutta en mieti seksuaalisuutta. Varaston Pertti on toimiston Vertin kanssa avoliitossa.

Terv. Heterosuuntauunut silti ihan normaali virkanainen.

Vierailija
15/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhekielen "homo" on lyhenne sanasta homoseksuaali, joka tarkoittaa henkilöä, joka on seksuaalisesti kiinnostunut saman sukupuolen henkilöistä kuin itse on. Homo|seksuaali = sama|sukupuoli. Ei tee eroa, kumpaa sukupuolta tarkoitetaan. Nainenkin voi siis olla homo. Toinen nimitys sille on lesbo, joka tulee Sapfon kertomuksista kreikkalaiselta Lesbos-saarelta.

Vierailija
16/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittavaa että koulutukseen käytettävät verorahat on mennyt apssa hukkaan....

Vierailija
17/17 |
03.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittavaa että koulutukseen käytettävät verorahat on mennyt apssa hukkaan....

Mitä sinulle opetettiin koulussa tästä aiheesta? Luithan viestini nro 4? En saanut verorahoilla tällaista koulutusta. Tämä asia on vasta tulossa peruskoulun opetukseen. Saamani opetus tiivistettynä: "on olemassa naisia jotka tykkäävät naisista ja miehiä jotka tykkää miehistä ja ihmisiä jotka tykkää molemmista. Se on ihan ok. Ei saa kiusata."

Ei kuulkaa auta yhtään mitään tällaiset salamyhkäiset "sä et tajuu mut enpä kerrokaan" -viestit... Selittäkää, sanokaa suoraan. En vaadi että just tässä ketjussa enää, mutta muissa yhteyksissä. -Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi