Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa s-vikaista!

Vierailija
02.02.2017 |

Olen 16-vuotias helsinkiläinen nuori jolla on ollut s-vika koko elämänsä. Olen käynyt puheterapiassa/mikä ikinä onkaan, mutta se ei ole auttanut.
S-vika ei ole ennen haitannut, mutta nyt se tekee puhumisesta todella kiusallista ja epämukavaa. Muitten on hankala eroittaa s ja f kirjaimiani. Ehkä hirveintä tässä on kun oma nimi on luokkaa Sissi saksala...
Sanon s-kirjaimen niin, että kieleni on etuhampaitteni takana ja koskee niihiin. Voisiko kukaan kertoa miten se pitäisi sanoa, siis mistä kohtaa...
Ärsyttää kamalasti kun en osaa :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoudu, vika on päässäsi. S-vika ei ole yhtään niin paha kuin esim. R-vika. Nykyään todella moni sanoo S-kirjaimen vähän miten sattuu, on suhuttelevia ässiä ja sössöttäviä ässiä. Älä ota stressiä asiasta.

Vierailija
2/4 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

efim.nuffifitko minua pefffeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis f tuotetaan alahuulen ja ylähampaiden yhteistyönä, joten jos käytät kieltä sihinän tuottamiseen, niin f:ään se ei voi sekoittua. Vai tarkoititko, että sinun on vaikea kuulla niiden eroa? Ylipäänsä jos kielesi on s:ää tuotettaessa ylähampaiden takana, niin olet varmaan niin lähellä oikeaa, ettei kuulija edes huomaa. Häiritsevin s on kuulijalle yleensä sellainen, jossa kieli työntyy esiin hampaiden välistä .

Vierailija
4/4 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-vikahan on hesalaisen teinin perusominaisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä