Hormonikierukan vaihto, kun langat ei näy?
Kokemuksia kaipaan..vaihto on pian edessä ja pelottaa :/
Kommentit (6)
Onko kovin kivuliasta? Buranan aion ottaa ennen vaihtoa. Eka asetettiin 3kk viimeisimmän synnytyksen jälkeen ja se otti kyllä kipeetä..mutta eipä se auta, koska 2 lasta on ja enempää emme halua. Kuitenkin olen todella tyytyväinen tähän ehkäisymuotoon. Menkat on palanneet, joten siitä tietää kierukan tulleen tiensä päähän. 4 vuotta oli ne poissa, sitten alkoi pienellä vuodolla ja nyt olleet joka kk aika runsaat ainakin 3 kertaa..rasittavaa!
Ap
Mulla ei näkynyt lankoja ja lopulta gyne joutui menemään kohtuun asti, koska langat oli kiertyneet kierukkaan:( Tää on todella harvinaista, olin hänelle vissiin ensimmäinen tällainen tapaus. Laitto sujui helposti kuitenkin ja yhtä helppoa on olla kuin ensimmäisen kierukan kanssa.
Ei se kovin harvinaista ole, että kierukka joudutaan kaivamaan pois sellaisella virkkuukoukun tapaisella vempaimella.
Ihan helpolla saatiin ulos. Vähän myös etukäteen jännitti, mutta gyne tiesi mitä tekee. Söin varmuuden vuoksi 2 Burana ennen operaatiota. Ei tuntunut miltään.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kovin harvinaista ole, että kierukka joudutaan kaivamaan pois sellaisella virkkuukoukun tapaisella vempaimella.
No ei kyllä ihan näin yksinkertaista ollut, vaan olisi seuraavaksi lähettänyt polille jos en olisi vielä antanut yrittää kaikin mahdollisin tavoin. En muista joutuko peräti puuduttelemaan kodunkaulaa vai jäikö vaan puheeksi.Ja oli sitten gynellä ilmeisen helppoja kierukanpoistoja ollut ennen minua, jos ei ole kovin harvinaista tuollainen kohtuporaaminen. Yhtä kaikki, yleensä on kuulemma kivuton ja nopea poisto. Toivottavasti itselläkin seuraavan kerran.
Kyllä se gyne ne sieltä näkee, kun laajentaa kohdunkaulaa. Olen aina pyytänyt leikkaamaan lyhyiksi, etteivät pistele miestäni ja aina on vaihto onnistunut ilman ongelmia, vaikken itse lankoja olekaan tuntenut.