Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Persoonallisuushäiriöisenä työelämässä?

triina826
01.02.2017 |

Miten monilta muilta joilla on ongelmia itsetunnon kanssa ja mt-ongelmia näyttää työelämä sujuvan niin luontevasti tai helposti? Itsellä sijoittuminen työelämään olisi taas ajankohtaista, mutta vaikka olen käynyt terapiassa ja kehittynyt paljon siitä mitä olin nuorempana, piisaa haasteita yhä ja työelämään meneminen pelottaa vieläkin.

Ryhmään sulautuminen on haastavaa, ihmissuhteet ovat haastavia (varsinkin jos sekaan mahtuu vähänlään "vaikeampia" tyyppejä), sosiaalinen kanssakäyminen on haastavaa. Ja samaan aikaan kun koen ryhmään sopeutumiseen vaikeaksi, reagoin huonosti siihen, jos koen jääväni ulkopuolelle. Vaikea myös sietää ja näyttää työhön liittyvää epävarmuutta ja pyytää apua. En ole myöskään sinut "vallankäytön" suhteen, joten tietynlaista raskautta on melkein aina esimiesten kanssa. Olen myös melko yksinäinen ja mennessäni ihmisten pariin työelämään, tuppaan aina jollain tasolla haluamaan/toivomaan syvempiä suhteita, kuin mitä kollegasuhteet lähtökohtaisesti ovat. Tässä nyt vain jotain esimerkkejä.

En ole varma mitä yritän tässä edes kysyä. Ehkä miten tälläisten ongelmien kanssa painiskelevat pystytte edes keskittymään töihin täysillä ja tulemaan toimeen työyhteisöissä? Itselläni viimeiset kokemukset ovat olleet hirveän raskaita. Ihmettelen myös kun välillä sitä lukee ihmisistä jotka eristäytyvät työyhteisöissä ehkä samantyyppisten ongelmien vuoksi, mutta saavat silti jatkaa töissä. Olen ollut useammissa työpaikoissa, eikä tuollainen olisi ollut "hyväksyttävää" missään. Ehkä joskus 18-vuotiaana, kun pystyi olemaan sellaisessa aran nuoren roolissa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oi voi

Vierailija
2/2 |
01.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se helppoa ole monillekaan mutta kaikkeen tottuu. Töissä ollaan tekemässä työtä. Olisi hyvä, jos työnkuva olisi selvä ilman sumplimisia kenenkään kanssa. Voit yrittää osa-aikatöitä, jos kokopäiväinen tuntuu liian raskaalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla