Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallanko kertoa psykiatrille että haluan kuolla?

Vierailija
31.01.2017 |

Mitä enemmän mieleni selkenee sitä vahvemmalta tuntuu etten halua elää.
Miten helposti laitetaan suljetulle? Tuskin jos ei itsemurhalla uhkaile?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ainakin osaan sanoa, että on se psykiatri tuon saman lauseen kuullut monen muunkin suusta. Joten ei se siitä niin paljon hätkähdä, ettei sen puoleen uskaltaisi kertoa.

Vierailija
2/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat järjestyvät. Oletko varma, ettei osastolla olosta olisi hyötyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti sinun pitää kertoa tuollaiset ajatukset psykiatrille. Ei sinulle mitään pahaa tehdä kun kerrot, vaan saat apua. Nyt ei varmasti tunni siltä, mutta elämällä voi olla sinulle vielä paljon tarjottavana. Anna ammattilaisten auttaa itseäsi, ja kerro mahdollisimman pian lääkärillesi ajatuksiatasi.

Vierailija
4/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastolle ei noin helpolla pääse. Kerro, vaikea hänen on sinua muuten auttaa.

Vierailija
5/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä inhottavaa että vapaaehtoisesti kuoleminen vaatii niin käsittämätöntä rohkeutta. Kiitti evoluutio.

Vierailija
6/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihmeessä, ei hän muuten tiedä tilanteen vakavuutta.

Vierailija
7/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kerro. Sinua ei todellakaan kärrätä siltä seisomalta suljetulle - päinvastoin, edes niille jotka todella haluaisivat osastohoitoon on todella vaikeaa löytää vapaita paikkoja. Psykiatri osaa varmasti keskustella kanssasi siitä, mikä on paras tapa hoitaa tilanne. 

Vierailija
8/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joutuisitkin hoitoon niin siellä voi olla ihan kivaa. Mä ainakin tykkäsin. Oisin ollut pidempäänkin mutta laittoivat ulos. 

Vierailija
9/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö nykyään osastolle edes muuten kuin psykoosilla?

Vierailija
10/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskallat. Kertomisesta ei joudu osastolle! Kertomisessa on kyse avun hakemisesta, mikä on hyvä asia.

Vierailija
11/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka joutuisitkin hoitoon niin siellä voi olla ihan kivaa. Mä ainakin tykkäsin. Oisin ollut pidempäänkin mutta laittoivat ulos. 

Minulla on ajatus että olisi suuri häpeä jos joutuisin laitoshoitoon.  En tiedä miksi.

En ajattele muista niin.

Vierailija
12/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kondomin käytöstä Paola päättää itse.

– Päätän myös haluanko nielaista vai sylkäisenkö valkean aineen. Toistaiseksi kukaan ei ole valittanut, Paola sanoo."

Jahas, tällä tytöllä on kurkkusyöpä 2030. Todellakin kannattaisi kumia käyttää joka miehen kohdalla.

Vierailija
13/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kondomin käytöstä Paola päättää itse.

– Päätän myös haluanko nielaista vai sylkäisenkö valkean aineen. Toistaiseksi kukaan ei ole valittanut, Paola sanoo."

Jahas, tällä tytöllä on kurkkusyöpä 2030. Todellakin kannattaisi kumia käyttää joka miehen kohdalla.

Oho vähän väärään keskusteluun meni. 

Vierailija
14/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse joutunut. Masennus todettiin keskivaikea-asteiseksi kun kerroin itsetuhoisuudestani. Suositeltiin jotain terapiaa mutta en vain sitten jaksanut ottaa oma-aloitteisesti sitä vastaan ja koko juttu tavallaan jäi.

Vierailija
15/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä inhottavaa että vapaaehtoisesti kuoleminen vaatii niin käsittämätöntä rohkeutta. Kiitti evoluutio.

Evoluutio on perseestä. Sen takia en voi nauttia naisen seurasta ikinä ja se myös estää lopettamasta tätä paskaa elämääni

Vierailija
16/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin, psykiatri auttoi. Suosittelen, ainakin kannattaa kokeilla etkä varmasti häviä mitään. Itse olin jopa vähän pettynyt siihen, miten järkevästi psykiatri mietteisiini suhtautui, ei ollenkaan kauhistellen tai surkutellen.

Vierailija
17/17 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemanajatukset ja toiveet ovat lopulta kohtuullisen yleisiä. Niistä on tärkeä puhua eikä sitä tarvitse pelätä. Psykiatri saattaa itsekin niistä kysyä, tai antaa täytettäväksi lomakkeita joissa kysytään itsetuhoisuudesta.

T. Psykologi