Masennusta ei ole olemassa
Mielenterveysongelmia ei ole olemassa. Mieli ei voi sairastua, sillä se ei ole samassa mielessä konkreettinen asia kuin esimerkiksi maksa. Jod masentunut sanoo, että ei pääse sängystä ylös, niin pääsee heti kun vain aivoillaan antaa keholleen sellaisen käskyn. Ei vaan voi olla olemassa "mielen sairauksia". Mikä edes on mieli?
Kommentit (7)
Voi tietenkin olla vaikea ymmärtää mielisairautta jos itse on vailla mieltä ylipäätään.
Mielen sairaudet johtuvat hyvin usein aivokemiasta tai pikemminkin sen epätasapainosta. Mieli ei ole irrallinen olento vaan täysin kiinni fyysisessä ihmisessä. Kaikkeen mielen sairauksiin on fysiologinen selitys. Osaa ei vain vielä tunneta.
Olet varmaankin huomannut että jos verensokerisi laskee liian jyrkästi, on vaikeampi olla iloinen ja reipas. Samoin esim hormonitasapainon heitellessä voi kaikki tuntua turhalta ja vituttaa.
Jos ei ole kokenut masennusta sen ymmärtäminen on lähes mahdotonta, muttei se tarkoita etteikö se olisi todellista.
Niin ja mieli on tavallaan vain illuusio. Olemme koneita jotka kuvittelevat olevansa jotakin suurempaa ja merkittävämpää kuin oikeasti olemme.
Mulla on pari kuollutta ystävää jotka olisivat eri mieltä.
Nappaa vaikka 1000 mg LSD:tä ja tule sitten muutaman päivän päästä kertomaan sama uudelleen....
Vierailija kirjoitti:
Voi tietenkin olla vaikea ymmärtää mielisairautta jos itse on vailla mieltä ylipäätään.
Masennus on vain sitä, että ihmisellä ei ole mitään mielekästä tekemistä. Ruvetkaa itsekkäämmiksi ja tehkää, mikä on juuri teidän mielellenne stimuloivinta.
Minulle se on kertoimien ja niihin liittyvän massapsykologian loputon tutkiminen.
Ja vähentäkää iltapäivälehtien ja uutisten seuraamista. Mieli masentuu jatkuvasta negatiivisuuden virrasta, jota media suoltaa.
Ja muistakaa liikkua (edes vähän) ja juoda vettä.
Hyvää kesää kaikille🌞🌞🌞🌞🌞🌞!
SaaTehdäPerässä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus on vain sitä, että ihmisellä ei ole mitään mielekästä tekemistä. Ruvetkaa itsekkäämmiksi ja tehkää, mikä on juuri teidän mielellenne stimuloivinta.
Minulle se on kertoimien ja niihin liittyvän massapsykologian loputon tutkiminen.
Ja vähentäkää iltapäivälehtien ja uutisten seuraamista. Mieli masentuu jatkuvasta negatiivisuuden virrasta, jota media suoltaa.
Ja muistakaa liikkua (edes vähän) ja juoda vettä.
Hyvää kesää kaikille🌞🌞🌞🌞🌞🌞!
Olutta ja kossua myös.
No sinäpä radikaali psykiatri olet..