Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikään ala ei kiinnosta??? apua

ajattelen
31.01.2017 |

Mitä tehdä kun mikään ala ei kiinnosta niin kovin et sitä jaksaisi opiskella 2-3v. Olen suorittanut vain peruskoulun ja sen jälkeen ollut parissa työpaikassa. Olen myös sairastanut masennusta, ehkä myös vielä lievää...en tiedä johtuuko se ettei mikään innosta siitä? Kuitenkin tiedän että minun olisi hyvä opiskella. Mutta mitä kun mikään ei tunnu nappaavan ? :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi pakottaa. Ei kaikkien tarvitse olla 24/7 suorittavia työmuurahaisia. Elämässä pitää keskittyä siihen mistä nauttii. Kärsimyksellä ei mitään saavuteta.

Vierailija
2/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluun löytyy helpommin motivaatiota, jos voit nähdä opiskeltavan alan osana minä-kuvaasi.

Toinen vaihtoehto on valita ala, jolla on töitä ja vetää koulu läpi pakolla. Jos se koulun penkillä istuminen syö miestä, niin yritä päästä 2+1 mallin oppisopimukselle, eli vietät viimeisen vuoden työpaikassa oppimassa ja saat palkkaa. Harjoittelut, kun hoitaa hyvin, niin siihen saattaa päästä. Ihan firmasta kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalle sitten varmaan....

Vierailija
5/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu tekee hyvää itselle. Saa uusia kavereitakin.

Vierailija
6/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu tekee hyvää itselle. Saa uusia kavereitakin.

En ole koskaan saanut koska olen ujo....

Vierailija
7/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paukkuja niin lukioon. Lukio antaa ehdottomasti parhaat lähtökohdat mille tahansa alalle, oli se sitten amis tai yliopisto, ja jos et nyt tiedä mitä tehdä niin käytä aikasi sentään hyödyllisesti.

Vierailija
8/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ammatinvalintapsykologille. Jospa saisit sieltä vinkkejä.

Vierailija
9/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet masennuksen takia ollut syrjäytyneenä niin ei kai mikään ihme. Mitä ennemmän elää, kokee asioita ym. niin sitä enemmän myös tuntee itseään ja omia kiinnostuksen kohteitaan.

Eli vastaavasti, jos on eristäytynyt kotiin niin vastaavasti vaikea löytää kiinnostavia asioita.

Ei sen työn tarvitse olla unelma alalta. Hanki ensin jokin peruskoulutus esim. käyt aikuisukion ja sitten mietit siitä eteenpäin. Tsemmpiä!

Vierailija
10/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiinnostaa lukuisat alat ja haen niistä mielelläni kaiken saatavilla olevan opin. Minua taas ei kiinnosta toimia orjana muille joten luottamuspulan takia en ole kyvykäs suorittamaan elämääni muita varten. Kun sitä yhteyttä ei ole niin sitä ei ole. On minulla yli 20 työsuhdetta takana. Jostain syystä tuossa ajassa ehtii näkemään Suomalaisessa työkentässä, niin paljon paskaa ettei ole enää mahdollista jatkaa samaa polkua.

Vierailija
11/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko minä? En ole itsekkään käynyt kuin peruskoulun, ollut muutamassa lyhyt kestoisessa työpaikassa, sairastanut masennusta, enkä yhtään tiedä mitä haluaisin opiskella! 

Vierailija
12/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen aikuslukio on?

Vierailija
13/14 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/14 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni kiinnostaa lukuisat alat ja haen niistä mielelläni kaiken saatavilla olevan opin. Minua taas ei kiinnosta toimia orjana muille

Rupea yrittäjäksi alalle joka sinua kiinnostaa.