Hcg yli 8000 mutta ultrassa ei raskautta
Auttakaa nyt joku kun panikoin täällä. Tänään oli ultra kun viimeisten kuukautisten mukaan viikkoja piti olla 6+1 mutta lääkäri totesi ettei kohdussa ole raskautta. Pisti verikokeeseen jossa raskaushormoni oli yli 8000. Eli raskaana ollaan ja 5kotitestiä myöskin plussia. Oon itkenyt koko päivän kun saatiin se käsitys et olis kohdunulkoinen, mut myöhemmin lääkäri soitti ja sanoi että hormonitaso on hyvä ja vaikuttaisi kuitenkin normaali raskaudelta.
Miten on sitten mahdollista ettei olisi havaittu ultrassa...kokemuksia kiitos.
Kommentit (8)
Miksi yleensä menet noilla viikoilla ultraan?? Sydämen sykekin näkyy vasta 7+0 jälkeen.
Lähinnä kai mahdollista että tosiaan viikkoja ois paljon vähemmän. Toisaalta 8000 aika korkea hcg. Ehkä oli huono ultra tai lääkäri ei ollut hyvä käyttämään sitä (jos esim neuvolan ultra)? Saitko kontrolliajan?
Mulla oli sama juttu. Tein positiivisen testin, soitin neuvolaan, ja tuosta neuvolakerrasta on tiedoissa merkintä "kohdussa ei raskautta". Sain siitä lähetteen verikokeisiin, ja hcg selvästi raskauden verran, eli neuvolatäti soitti samana päivänä ja onnitteli raskaudesta. Viikot olivat muistaakseni jotain päälle 5, ja totesi että noin aikaisin ei aina näe ruskuaispussia enempää jos sitäkään. Muistaakseni viikoilla 7-8 kävin uudestaan ultrassa ja siellä näkyi selvästi pieni papu. Viikkoja nyt 13, ja minäkin säikähdin tuota "kohdun tyhjyyttä" silloin kamalasti. Kaikki oli kuitenkin hyvin. :)
No mulla oli kohdunulkoinen, ja muistaakseni nuo HCG-arvot eivät olleet tuota luokkaa. Raskaustestissäkin tuli vähän epämääräisiä tuloksia.
Eli normaali raskaus voi sulla olla kyseessä, ehkäpä todellakin sun raskaus on tuoreempi tapaus kuin luulet.
Ja olisko lääkäri yleislääkäri vai mikä? Ja ultrattiinko vatsan päältä vai sisältä?
Lapsettomuuspolilta sain ajan ultraan 6+1...olen syönyt clomeja mutta raskautumiskierrosta en syönyt. Sain uuden ajan viikon päähän. Ilmeisesti antavat toivoa että viikon päästä vois jotain näkyäkin ultrassa...vai kohdunulkoistako etsivät...en tiiä.. .hcg otetaan ennen uutta ultraa myös uudestaan
Mulla on käynyt noin. Asiaa tutkittiin ja tutkittiin, lääkärit oli ymmällään kun mitään ei löytynyt kohdusta eikä sen ulkopuoleltakaan, vaikka hcg nousi ja nousi. Lopulta todettiin rypäleraskaus.
Korkea hcg en enää muista mikä, mutta kohdunulkoinen oli.Minulla repesi johdin, kun sanottiin että ei se raskaus vielä voi kohdussa näkyä ja lähetettiin kotiin. 10 viikolle kärvistelin kivuissa ja sit paukahti... Eli onko kipua?
Voihan niitä viikkoja olla vähemmän. Tsemppiä! Toivottavasti kuitenkin kaikki ok.