Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fazerin sinisen muuttunut maku

Vierailija
30.01.2017 |

Maistuu nykyään kamalalle. Ja maha menee sekaisin ja tulee ripuli. Palmuöljystäkö johtuu?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä mutta en ole enää pariin vuoteen voinut sitä syödä. Pahaa on.

Vierailija
2/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se maku mihinkään muuttunut ole... Taidat olla sinä jolla päässä heittää ja pahasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sisällä palmuöljyä? Ei ainakaan mainita tuoteselosteessa.

Vierailija
4/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa lukisit ainesosaluettelon.

Vierailija
5/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ei sanaakaan palmuöljystä. Löydätkö sinä?

http://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/9490/karl-fazer-maitosuklaa-200-g/

Vierailija
6/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wiktionary.org/wiki/tuoteseloste

7/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuossa suklaassa on myös maku ja koostumus muuttunut. Tai sitten se muutos on tapahtunut mun omassa makuaistissa.

Itse en näe punaista, jos tuoteselosteessa kummittelee sana "palmuöljy" mutta syystä tai toisesta en enää pidä Fazerin sinisen mausta.

Vierailija
8/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/9490/karl-fazer-maitosuklaa-200-g/

En löytänyt. Mutta mitä mahtaa sisältää sana aromi tai emulgointiaine?

Vierailija
9/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen maku muuttuu. En minäkään pysty enää syömään sinistä. Maistuu ihan saippualle ja jälkimaku on kitkerä. Milkan suklaat on parempia.

Vierailija
10/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen edelleen hyvää. Muut Fazerin tuotteet maistuvat aika pahoilta.

Vierailija
11/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löytänyt. Mutta mitä mahtaa sisältää sana aromi tai emulgointiaine?

Emulgointiaine

https://www.evira.fi/elintarvikkeet/tietoa-elintarvikkeista/koostumus/elintarvikeparanteet/lisaaineet/lisaaineryhmat/

Fazerin suklaassa emgulgointiaine on se mainittu lesitiini (soijasta).

Aromit

https://www.evira.fi/elintarvikkeet/tietoa-elintarvikkeista/koostumus/elintarvikeparanteet/aromit/

Vierailija
12/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen rakastin pähkinärouhesuklaata ja rusinapähkinäsuklaata, mutta nykyisin ne ovat jotenkin mauttomia. Kuin pahvia söisi. Tai ehkä olen parantunut suklaa-addiktiostani?

Vierailija
13/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on sinisessä muuttunut. Minä olen aina syönyt Fazerin sinisen jääkaappikylmänä (muut suklaat ihan normaalisti huoneenlämpöisinä) ja nyt kun puraisee palan kylmästä levystä, tuntuu, että tulee suu täyteen muovailuvahaa. En huomnannut tuota makueroa, kun suklaa oli huoneenlämpöistä, mutta kylmässä maistui selvästi.

Vierailija
14/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kaakaon määrää on vähennetty hieman ja korvattu sokerilla ja jollain halvalla rasvalla.

Vierailija
15/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne vähentäneet kaakaovoin määrää. Ja lisänneet jotain muuta. Se sininen on kuin vanhentunutta suklaata söis. Samoin Pätkis on pahaa.

Miksi mennä muuttamaan hyvää reseptiä huonommaksi (kate paranee).

Jos siinä on glukoosisiirappia niin se on elintarviketeollisuuden jätesokeria.

Vierailija
16/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että kaakaon määrää on vähennetty hieman ja korvattu sokerilla ja jollain halvalla rasvalla.

Tätä minäkin epäilen. Sininen maistuu nykyään selvästi makeammalta. Lisäksi mietin, onko kaakaopapujen laadussa tapahtunut jotain. Sitähän on ennustettu, että tulevaisuudessa suklaasta tulee taas luksustuote, koska kaakaopapujen viljelyyn vaikuttaa ilmastonmuutos. Näin käy myös kahville.

Vierailija
17/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki hyvä pitää muuttaa, uudistaa ja pilata. >:'(

Suklaat, karkit, lakut, harva on entisensä. Suosikkiani Geishaakin ostin viimeksi (viimeisen kerran) vuosia sitten. Huonoksi käy meno ennen kuin kokonaan loppuu.

Vierailija
18/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin epäilen. Sininen maistuu nykyään selvästi makeammalta. Lisäksi mietin, onko kaakaopapujen laadussa tapahtunut jotain. Sitähän on ennustettu, että tulevaisuudessa suklaasta tulee taas luksustuote, koska kaakaopapujen viljelyyn vaikuttaa ilmastonmuutos. Näin käy myös kahville.

Kaakaoissa on eroja. Voi olla että ne ostaa nykyään huonolaatuisempaa kaakaota, koska kaakaon hinta on noussut. Siksi suklaakin maistuu enemmän "pääsiäismunasuklaalta".

Vierailija
19/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki hyvä pitää muuttaa, uudistaa ja pilata. >:'(

Suklaat, karkit, lakut, harva on entisensä. Suosikkiani Geishaakin ostin viimeksi (viimeisen kerran) vuosia sitten. Huonoksi käy meno ennen kuin kokonaan loppuu.

Se geisha on mennyt pahemman makuiseksi kuin mitä se oli joskus 10 vuotta sitten. jotenkin liian makeaa ja halvan makuista, ennen se mantelisuuskin oli raikkaampaa siinä. mielestäni mignon-muna maistuu edelleen kuitenkin samalle kuin ennen.

Vierailija
20/53 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mitä ovat muuttaneet, mutta maku on ollut jotenkin kitkerää. Tulee ekana aina mieleen että siellä on jotain kitkerää kanelia joukossa. Oon tuolle antanut jo useamman mahdollisuuden, mutta jatkossa jätän fazerin siniset kauppaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä