Voiko naudan paahtopaistin paistaa elmukelmun sisällä?
Lämpötila olisi kuitenkin vain 100 astetta uunissa.
Kommentit (18)
Miten olisi ihan oikea paistopussi... Ei todellakaan voi.
Sen voi myös paistaa vanhassa sukkahousussa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä muuten voi! Kestää helposti 110 astetta ja pitää lihasnesteen sisällä. Amatöörit.
Voi, sukkahousuissa, alkon muovikassissa...oma suosikki on s-marketin muovipussi, missä tyhjät kaljatölkit olleet viikon, tulee mukava aromi samaan hintaan.
Kääri paisti kostutettuun leivinpaperiin.
Paistuu paremmin sellaisenaan ikkunalaudalla auringonpaisteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä muuten voi! Kestää helposti 110 astetta ja pitää lihasnesteen sisällä. Amatöörit.
Ei luvata että kestäisi
"Elmukelmu kestää 15 minuuttia 100 asteisessa vedessä ja 2 tuntia 70 asteisessa vedessä."
Se ei ole sitten paahtopaistia. Sama olisi keittää kattilassa. Kelmua olen käyttänyt kyllä vesihauteessa kypsentäessä, mutta uunissa metallipinnat kuumenee niin kovin että pelkäämpä että pelkkä elmukelmu sulaisi ja palaisi kiinni. Käytä siis paistopussia, kattilaa tai vaikka leivinpaperia, mutta älä kelmua
Vierailija kirjoitti:
Voi, sukkahousuissa, alkon muovikassissa...oma suosikki on s-marketin muovipussi, missä tyhjät kaljatölkit olleet viikon, tulee mukava aromi samaan hintaan.
Mie oon kerran käytetyssä kortsussa kypsentäny, se toimii hyvin annospussina samalla.
Vierailija kirjoitti:
Sen voi myös paistaa vanhassa sukkahousussa.
Pitää olla vanhoissa sukkahousuissa (huom. :mon. ! )
No joo, mutta oikeasti:ei voi niissäkään.
Pitää vaan mennnä kauppaan ja kysyä siellä ihan niitä oikeita,siihen tarkoitukseen valmistettuja paistopusseja. (On niitäkin ja löytyy joka marketista,eikä maksa paljon )
Vierailija kirjoitti:
http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/tiesitko-nain-katevasti-vo…
Jos se kestää 15 min sata-asteista vettä, niin paljonko uunissa luvataan aikaa? 2 min?
Mä olen vähän hysteerikkona välttänyt jopa lämpimien ruokien kelmuun pakkaamista, kun ajatellut siihen tulevan jotain muovitoksiineja.
No, kaikkea sitä.
Kyllä onnistuu. Tulee todella mureaa!
Laita paahtopaisti sankoon ja sitten uuniin, tai laita vaikka tyhjään multasäkkiin!!! :D
Ooh. Miksi ihmeessä?