Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, miten ottaa kohteliaasti etäisyyttä ''nettituttuun''?

Vierailija
30.01.2017 |

Kaikki alkoi pari kuukautta sitten, kun Marokosta kotoisin oleva mies lähetti minulle viestin facebookissa. Kirjoitti hyvää englantia ja oli asiallinen, joten vastasin tervehdykseen. Vaihdoimme viestejä ehkä viikon välein, juttelimme esimerkiksi kirjoista, elokuvista, ruoasta ja matkustelusta, siis perus small talkia. Hän oli kiinnostunut Suomesta ja varmaan siksi alunperinkin tuli minulle juttelemaan että halusi ns. ''sisäpiiritietoa'' mm. opiskelu- ja työmahdollisuuksista. Autoin häntä toki mielelläni.

Nyt muutama viikko sitten mies muuttui täysin. Ei ole edelleenkään epäkohtelias, mutta lähettelee minulle viestejä päivittäin ja jos en heti vastaa, kysyy olenko hänelle vihainen ja onko kaikki kunnossa. Minua on alkanut jopa ällöttää se, miten läheisiksi hän meidät kuvittelee. Kun esimerkiksi mainitsin nukkuneeni edellisenä yönä huonosti, hän kysyi, olinko levoton ja onko minulla huolia jne ja että hän on minua varten aina valmiina kuuntelemaan, yack. Sinänsä mukavaa, mutta kun kyseessä on oikeasti minulle täysin tuntematon ihminen jolta en todellakaan kaipaisi tukea ja jatkuvaa läsnäoloa.

Mies on aina myös ensimmäisenä kommentoimassa kaikkea, mitä jaan facebookissa (hyväksyin alussa kaveripyynnön). Esimerkiksi kun jaoin erään valokuvaajan kauniin kuvasarjan rakastavaisista, hän kommentoi kuinka ''elämä ei ole mitään ilman rakkautta, rakkaus on itseisarvo. Joko annat itsesi rakastua tai jäät sen ulkopuolelle, kaivaten'' ja yksityisviesteissä kyseli miksi jaoin kuvat ja että taustalla on varmasti jotakin, joka sai minut tuntemaan yhteyttä juuri tuohon kuvasarjaan. Halusi saada minut myöntämään että rakastan häntä ja vihjailen siitä jakamalla kuvia rakastavaisista? Ehkä, toivottavasti ei kuitenkaan.

Lisäksi lähettelee runoja ja mitälie islamilaisia värssyjä ja videoita uskonnollisista tanssirituaaleista, yrittää vakuuttaa minua Allahin suurenmoisuudesta (olen ateisti), kehuu ulkonäköäni, toivoo että lukisin noita runoja äänitteelle ja lähettäisin hänelle, haluaisi että opiskelen arabiaa (''ehkä en ole sinulle sitten niin arvokas'' kun vastasin etten ole kiinnostunut arabian kielen opiskelusta) ja paljon muuta.

Ongelmana on siis se, että mies on edelleen asiallinen ja kohtelias, joten en haluaisi olla töykeä ja lakata vastaamasta viesteihin enkä myöskään ilmoittaa että tämä oli tässä, kun mitään ei kuitenkaan ole sattunut. Minua kuitenkin ahdistaa se että hän selvästi kaipaa minusta muutakin kuin pelkkää satunnaista chattailua.

Vinkkejä, mitä tehdä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettideittisaiteilla

t. 20

Vierailija
22/26 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua blokata miestä kokonaan, niin vastaile lyhyesti ja harvakseltaan ja mahdollisiin rakkaus-lässytyksiin voit todeta ettet etsi rakkautta/ suhdetta facebookista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua blokata miestä kokonaan, niin vastaile lyhyesti ja harvakseltaan ja mahdollisiin rakkaus-lässytyksiin voit todeta ettet etsi rakkautta/ suhdetta facebookista.

Kiitos, näin varmaan teen. Tuntuu sopivan tylyltä muttei kuitenkaan liian aggressiiviselta. 

Ja ei ole pyytänyt rahaa, sen sijaan tahtonut itse lähettää lahjoja. 

ap

Vierailija
24/26 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, näin varmaan teen. Tuntuu sopivan tylyltä muttei kuitenkaan liian aggressiiviselta. 

Ja ei ole pyytänyt rahaa, sen sijaan tahtonut itse lähettää lahjoja. 

ap

Jos olette selkeästi kavereita, voit kertoa hänelle iloisena, että olet aloittanut tapailemaan jotain kivaa tyyppiä. Laita hänet tosiaan heti jollekin erilliselle listalle, jotta hän ei näe kaikkia päivityksiäsi.

Vierailija
25/26 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna osoitetietojasi edes kortin lähettämiseen.

Vierailija
26/26 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joko rahan tai avioliiton perässä. Sanoit hänelle seuraavaksi että uusi poikaystäväsi ei suvaitse että olet hänen facebook-kaveri, ja poistat samantien kavereista. Hän kaiken lisäksi uskoo sen koska niin hänen kaverit tekisi. ja problem solved.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän