Onko rukouksiisi vastattu joskus?
Mitä pyysit, mitä sait? Saitko parempaa? Kuinka nopeasti?
Kommentit (19)
On, monesti. Jumala vastaa aina, mutta omalla tavallaan. Kaikkia meidän toiveita ei syystä tai toisesta voi toteuttaa.
Kerran olen tosissani rukoillut vastausta. Tarvitsin sen vuorokauden sisään. Yllätykseni oli suuri kun sain selvän vastauksen. Vieläkin ihmettelen.
On. :) En ole mitenkään uskovainen, mutta jotenkin sitä erityisen hankalina aikoina "ajautuu" rukoilemaan. Lemmikiltäni leikattiin jalka, ja se ei kivun vuoksi useaan päivään alkanut tekemään tarpeitaan. Jouduttiin useana päivänä käyttämään leikanneen lääkärin luona rauhoitettuna katetroitavana jotta rakko saatiin tyhjäksi. Eräänä päivänä sitten rukoilin että lemmikkini tekisi tarpeensa, lupasin pitää ristiä kaulassa vuoden jos näin tapahtuisi (:D) no niin myös tapahtui. Laitoin ristin kaulaan, ja siinä se on jo toista vuotta ollut. Viime syksynä tapahtui paljonkin sellaista hyvää, mitä en olisi ansainnut. Koin, että joku tai jokin pelasti minut. Siksi pidän ristiä edelleen. Kai minä jollain tapaa uskon nyt, enemmän kuin ennen. :)
On. Mutkien kautta mutta kyllä. Tämä vanha ateisti ja agnostikko on alkanut luottaa ja uskoa ja hyvä niin.
Kaikkiin muihin on, mutta yksin joutuu olemaan.
Minulla oli vaikea hetki elämässä ja olin metrossa matkalla töihin.. Rukoilin jumalaa auttamaan minua ja pyysin merkiksi sadetta vaikka silloin ei ollut luvattu mitään sadetta sääennusteessa. Kun menin ulos niin ulkona satoi. Siitä hetkestä paino sydämeltä katosi ja tiesin, että selviän vaikean ajan ohi.
Ne on jänniä juttuja kuunnella miten täysin arkiset asiat ovatkin yht'äkkiä rukousvastauksia. Tai kun ihminen miettii mitä pitäisi valita ja sitten näkee unta missä on valinnan tehnyt niin jumala lähetti hänelle tämän vastuksen - vai olisiko ollut parin viikon pohdinnan tulos vaan.
On. Jumala kuulee rukoukset ja vastaa niihin ajallaan ja tavallaan.
Aina ei ehkä mieleni mukaisesti.
Taivaan Isällä on iankaikkisuus näkökulma asioihin.
On vastattu. Molemmat lapsemme ovat pitkien hedelmöityshoitojen tuloksia ja varsinkin nuorimmainen oli ainoan jäljellä olevan hoitokerran ainoa hedelmöittynyt munasolu. Aika ohueksi muodostui se toivo, kun selvillä menkkatuntemuksilla odotin raskaustestiin menoa. Silloin rukoilin ihmettä ja saimme sen :) Myös esikoisella kärsin verenvuodosta rv 9 ja rukoilin että lapsi jotenkin mystisesti selviytyisi. Raskaus ei keskeytynytkään ja nyt meillä on kaksi ihanaa rukousvastausta. Uskoni on vahva ja kiitollisuutensa mittaamaton.
Ei ole. Olen pyytänyt vaikka mitä; uutta autoa, lottovoittoa, estotonta seksinnälkäistä vaimoa. Mitään en ole saanut.
On!
Mieheni sai mahtavan työpaikan pitkä työttömyysjakson jälkeen. Paikan, jota ei olisi ilman työttömyyttä edes uskaltanut hakea.
Tyttäreni sairaus ei ollutkaan pahin mahdollinen, vaikka pelkäsin.
Poikani sai ennakko-odotuksista huolimatta hyvän opiskelupaikan ja hyvän työpaikan.
Samaisen pojan vakava sairaus on pysynyt oireettomana.
Tässä näitä nyt alkuksi.
.
Kiitän Luojaa näistä asioista joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ne on jänniä juttuja kuunnella miten täysin arkiset asiat ovatkin yht'äkkiä rukousvastauksia. Tai kun ihminen miettii mitä pitäisi valita ja sitten näkee unta missä on valinnan tehnyt niin jumala lähetti hänelle tämän vastuksen - vai olisiko ollut parin viikon pohdinnan tulos vaan.
Kaikki on yhtä juhlaa? Mikään ei ollut itsestään selvää nuoruudessa, kyllä sitä jaksettiin korostaa, arkisetkaan asiat. Nälkä on hyvä opettaja.
Valinnan vapaudesta nähtiin vain unta.
Tietenkin kaikki on Jumalan lahjaa, jos vielä voisi olla onnellinenkin sen lisäksi menee hyvin.
Kyllä on. Rukoilin, että Syyriaan tulisi sota ja rukouksiini vastattiin.
On vastattu, isompiin ja pienempiin asioihin. Mä olen uskossa ja ei uskominen ja rukoileminen silti mikään tie helppoon elämään ole ollut. Mutta Jumalan huolenpidon näkeminen, joskus vasta jälkeenpäin, on tuonut elämään sellaisen pohjan, josta en voi kuin kiittää.
Kiitos tästä ketjusta. Kirjoitan tätä tosi huonolla hetkellä. Pitkäaikaistyöttömyys ja toivottomuus. Kiitos että olette kirjoittaneet. Kerran aikaisemmin sain tältä paljon parjatulta foorumilta tuntemattomalta kirjoittajalta tsemppiä ja tukea. Sillä oli/on merkitystä. Minäkin olen rukoillut toistaiseksi tuloksetta työtä. Työpaikkaa.
Rukoukseni ovat liittyneet esimerkiksi isäni sairauteen ja hänen hoitopaikkajärjestelyihinsä (isä on vanha ja asuu hoitokodissa). Minulle on myös vastattu, vaikka tilanne on joskus tuntunut aivan toivottomalta. On tuntunut jopa ihmeeltä.
Sitten on rukouksia, joihin ei ole tullut vastausta. Hyvällä tahdolla pystyn ymmärtämään isomman kuvion asioiden takana, syyn siihen miksi toiveeni eivät ole toteutuneet. Toisinaan tuntuu yhä karvaalta.
Vierailija kirjoitti:
Rukoukseni ovat liittyneet esimerkiksi isäni sairauteen ja hänen hoitopaikkajärjestelyihinsä (isä on vanha ja asuu hoitokodissa). Minulle on myös vastattu, vaikka tilanne on joskus tuntunut aivan toivottomalta. On tuntunut jopa ihmeeltä.
Sitten on rukouksia, joihin ei ole tullut vastausta. Hyvällä tahdolla pystyn ymmärtämään isomman kuvion asioiden takana, syyn siihen miksi toiveeni eivät ole toteutuneet. Toisinaan tuntuu yhä karvaalta.
Jatkan: "ei" on tietysti vastaus myös. Uskon että kaikki rukoukset kuullaan.
Ei todellakaan :)