Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen uimataitoisen lapsen antaisit mennä uimahalliin kaverin kanssa ilman aikuista?

Vierailija
29.01.2017 |

Voiko kymmenvuotias mennä? Olenko liian suojelevainen äiti kun minusta on vielä liian pieni menemään ilman aikuista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taisin mennä 7-vuotiaana kavereiden kanssa uimaan.

Vierailija
2/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni itse aloin käymään 8-9-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat saaneet mennä siinä 9-10 -vuotiaina.

Vierailija
4/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen annoin mennä siinä 11-vuotiaana, mutta katselin alkuun itse kahvion ikkunasta tyttöjen uintia. Oli hyvä uimari, esikoinen. Kuopus on nyt sen 11, en anna vielä, ei ole hyvä uimaan.

Vierailija
5/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten hyvin osaa uida. Omani saivat mennä.

Vierailija
6/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kyllä voi sitten mennä. Kaveri pyysi mukaan.

Vierailija
7/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis ap.

Vierailija
8/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:) Kerro vielä, että kaverista täytyy sitten pitää huolta eli jos toinen alkaa upota veden alle, niin täytyy huutaa apua ja käydä kertomassa uimavalvojalle jne. Ja että täytyy pysyä koko ajan yhdessä, toistensa näkyvillä. Näin olen itse omaa lastani ohjeistanut.

Hauskoja uinteja!

Vierailija
9/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa mennä 9-vuotiaat 25m uivat, mutta itse päästäisin lapsen ainostaan, jos uimataito ja vedessä pärjäämistaito on todella hyvä. Omalla lapsella esimerkiksi on kavereita, jotka osaavat uida ihan ok, mutta eivät kunnolla uskalla sukellella ilman nenän peittäviä sukelluslaseja.

Meillä omina rajoina ollut 100m uinti helposti ja vaivattomasti (enempää ei vaan olla virallisesti testattu), hyvä sukellustaito (ei saa pelätä veden alle joutumista), rohkeus ja taito hyppiä esimerkiksi ponnulta. Lisäksi lapsen pitää olla luotettava, jotta voidaan uskoa hänen pitävän yksin sovituista asioista kiinni. Meillä lapsi pääsi nämä omat ehdot läpäistyään yksin 9-vuotiaana, mutta kävimme pari kertaa testaamassa pärjäämistä sillain, että lapsi ja kaveri menivät "pseudoyksin" uimaan (vastakkaista sukupuolta oleva vanhempi oli uimassa yhtäaikaa, mutta ui itsekseeen ja lapset saivat olla itsenäisesti).

Vierailija
10/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallin säännöissä on että 9-vuotias uimataitoinen saa mennä yksin ja meillä on mennytkin.

Onhan siellä kuitenkin muita ihmisiä ja uimavalvojia.

Vierailija
11/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa mennä 9-vuotiaat 25m uivat, mutta itse päästäisin lapsen ainostaan, jos uimataito ja vedessä pärjäämistaito on todella hyvä. Omalla lapsella esimerkiksi on kavereita, jotka osaavat uida ihan ok, mutta eivät kunnolla uskalla sukellella ilman nenän peittäviä sukelluslaseja.

Meillä omina rajoina ollut 100m uinti helposti ja vaivattomasti (enempää ei vaan olla virallisesti testattu), hyvä sukellustaito (ei saa pelätä veden alle joutumista), rohkeus ja taito hyppiä esimerkiksi ponnulta. Lisäksi lapsen pitää olla luotettava, jotta voidaan uskoa hänen pitävän yksin sovituista asioista kiinni. Meillä lapsi pääsi nämä omat ehdot läpäistyään yksin 9-vuotiaana, mutta kävimme pari kertaa testaamassa pärjäämistä sillain, että lapsi ja kaveri menivät "pseudoyksin" uimaan (vastakkaista sukupuolta oleva vanhempi oli uimassa yhtäaikaa, mutta ui itsekseeen ja lapset saivat olla itsenäisesti).

Lapsella on hyvä uimataito, on peto sukeltamaan ja hyppimään. Yhdessä on oltu uimahallissa niin että olen olut mukana ja uinut matkaa toisessa altaassa. Taidan siis uskaltaa antaa mennä, kaverin uimataidosta en tiedä. Pukuhuonehommat on hoitanut itse koska on eri sukupuolta kuin minä. Meidän pienen paikkakunnan uimahalli on pieni.

ap

Vierailija
12/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös siellä puku-ja pesuhuoneen puolella pitää osata toimia sääntöjen mukaan.

Vierailija
13/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsena sääntönä, että uimahalliin sai mennä yksin kun oli yli 7-vuotias (tämä oli myös uimahallin itsensä asettama ikäraja) ja jaksoi uida 25 metrin altaan päästä päähän sujuvasti.

Vierailija
14/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisten lisäksi kriteeriksi myös se, että pärjää hämminkitilanteissa: jos esim vapaita pukukoppeja ei just sillä hetkellä ole vaan pitää odotella hetkinen, pukukaapin lukko onkin jumissa ja vaatteet sisällä, joku aikuinen tulee opastamaan aiheesta tai aiheetta jne. Samoin se, että osaa käyttäytyä niin ettei häiritse muita uimareita, saunoja jne.

Eli pelkkä uimataito ei vielä riitä!

Vierailija
15/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko siellä uimahallissa paljon mamuja.

Vierailija
16/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille kuuluu antaa tilaa sitä mukaa kun he vaativat sitä. Ja samalla tarkastella kuinka hyvin skidin oma kuva itsestään vastaa todellisuutta. Elämä opettaa!

Tärkeintä on varmistaa, että lapsi itse tietää riskit ja on voinut arvioida niitä. Ja että hän tietää, mitä tehdä, kun jotain menee pieleen. Jos kaikki tämä on kunnossa ja lapsi tahtoo tehdä asian, on kieltäminen vahingollista paapomista. Tietysti voi kokeilla, kuinka helposti lapsi antaa periksi. Sillä joskus lapsi voi toivoa väliintuloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi