Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Jos rakentaa tavallisen 150 neliöisen talon, paljonko se maksaa.
16.03.2006 |
Kun teettää toisilla muut paitsi sisätyöt?
Ja meneekö hommaan kauan?
Siis tällaisia suuntaa antavia vihjeitä kaipaan.... Vai kannattaako ostaa uusi valmis talo?
Tontti maksaa 20 000.
Kommentit (2)
Vierailija:
Kun teettää toisilla muut paitsi sisätyöt?
Ja meneekö hommaan kauan?Siis tällaisia suuntaa antavia vihjeitä kaipaan.... Vai kannattaako ostaa uusi valmis talo?
Tontti maksaa 20 000.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
vastata, koska riippuu ihan siitä, minkälaista tasoa kotiisi ajattelit. Sanotaan että sitten vasta alkaa maksamaan, kun ruvetaan tekemään sisätöitä. Eli mahdotonta sanoa.
Tontti oli teillä jo huikean kallis. Jos otatte avaimet käteen- talon, hintaa tulee, riippuu taas firmasta ja paikkakunnastakin. Itse teemme pitkästä ja itse mahdollisimman paljon. Kaverit tekivät avaimet käteen ja olimme kauhuissamme loppuhinnasta, reilusti yli 200 000 euron meni. Me saamme samantasoisen, samankokoisen talon AINAKIN 50 000 euroa halvemmalla.
Kuka arvostaa mitäkin. Me arvostamme itse tehtyä sekä rahallisesti että siitä syystä että tietää tarkkaan miten talo on tehty, miten sitä sitten mahd vahinkotilanteessa korjataan ym. Valmistalojen laatu ei ole aina hyvää, olemme senkin tässä matkan varrella tuttujen kohdalla huomanneet. Mutta kun itse teet, tiedät mitä teet.
Aikaa rakentamiseen menee itse tehden vuodesta kahteen. Valmistalo tulee 7kk-12kk, jotkut jopa aikaisemmin (Esim. älsby muutamassa viikossa... mutta itselleni en ottaisi mistään hinnasta...)
Onnea tulevaan koitokseen. Netistä saat tietoa, jos vaan on potkua lähteä sitä kaivelemaan. Se on kyllä sen arvoista, voit säästää jo pelkällä tiedon hankkimisella ja asioiden vertailulla pitkän pennin.