Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua raajojen turvotus?

Vierailija
29.01.2017 |

Aamuisin herätessä jalkapohjat etenkin päkiän kohdalta ja jalkaterän päältä luiden välistä ja säärien sivuilta ja pohkeet sekä samat alueet käsistä ja käsivarsista tuntuvat järkyttävän kipeiltä ja niissä on kudosten välitilan nesteturvotusta. Oire helpottaa pikkuhiljaa päivän mittaan, kun lähtee liikkeelle. Myös raajojen kohoasennossa pitäminen voi helpottaa oloa.
Mistä lähteä tutkimaan mistä voi olla kysymys?

Olen muuten perusterve 4-kymppinen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea verenpaine ja tavaraa tihkuu suonista pihalle?

Vierailija
2/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea verenpaine ja tavaraa tihkuu suonista pihalle?

Verenpaineeni on ihan normaali.

Muita arvauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskimovaivat? Ylipaino?

Jos aiemmin on ollut normaali terveys, niin menisin lääkärille.

Vierailija
4/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskimovaivat? Ylipaino?

Mutta minkä alan lääkärille?

Terveysasemalla pääsin vain terveydenhoitajalle, joka ei havainnut turvotusta, koska oli iltapäivä ja olin ollut liikkeellä. En päässyt lääkärille.

Ylipainoa vain ihan lievästi.

Laskimovaivat tulevat yleensä iltaisin, seisoskelemisesta, ei niinkään levossa ollessa?

Vierailija
6/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskimovaivat? Ylipaino?

Terveysasemalla pääsin vain terveydenhoitajalle, joka ei havainnut turvotusta, koska oli iltapäivä ja olin ollut liikkeellä. En päässyt lääkärille.

Laskimovaivat tulevat yleensä iltaisin, seisoskelemisesta, ei niinkään levossa ollessa?

Laskimovaivoissa kai turvotus tulee pidempään liikkumatta paikoillaan istumisesta tai seisomisesta ja lähinnä jalkoihin, ei kai niinkään käsiin? Tuleeko sinulla turvotusta myös noissa tilanteissa vai pelkästään yöllä?

Vierailija
7/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskimovaivat? Ylipaino?

Laskimovaivoissa kai turvotus tulee pidempään liikkumatta paikoillaan istumisesta tai seisomisesta ja lähinnä jalkoihin, ei kai niinkään käsiin? Tuleeko sinulla turvotusta myös noissa tilanteissa vai pelkästään yöllä?

Pelkästään yöllä jalkoihin. Kädet eivät ole joka aamu turvoksissa, mutta niihin on tullut äkillistä toispuoleista turvotusta pari kertaa myös päivällä, molemmilla kerroilla pitkään istuessa yhtäkkiä vasemman käden sormet ja käsivarsi ovat turvonneet. Oire on helpottanut lähtiessäni liikkeelle jumpaten ja pumpaten kättä ja lisäksi olen juonut paljon vettä.

Vierailija
8/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskimovaivat? Ylipaino?

Pelkästään yöllä jalkoihin. Kädet eivät ole joka aamu turvoksissa, mutta niihin on tullut äkillistä toispuoleista turvotusta pari kertaa myös päivällä, molemmilla kerroilla pitkään istuessa yhtäkkiä vasemman käden sormet ja käsivarsi ovat turvonneet. Oire on helpottanut lähtiessäni liikkeelle jumpaten ja pumpaten kättä ja lisäksi olen juonut paljon vettä.

Imusuonissa jotain vikaa?

Vierailija
9/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imusuonissa jotain vikaa?

Miten sen voi todeta?

Niin ja tosiaan mulla on viime aikoina ollut myös huokailua makuulla ollessa. Voiko se liittyä tähän nesteen kertymiseen? Terveydenhoitaja kuunteli keuhkot ja sanoi, ettei ole astmaa.

Vierailija
10/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen vajaatoiminta tulee eknana mieleen, mutta syitä voi olla lukuisia! Raajojen turvotus on vakava oire!

Hoitoon mars!! Se että kerrot turvotuksia olevan riittää, ei tarvitse olla turvotuksia juuri kun menet lääkäriin.

Vierailija
11/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämen vajaatoiminta tulee eknana mieleen, mutta syitä voi olla lukuisia! Raajojen turvotus on vakava oire!

Hoitoon mars!! Se että kerrot turvotuksia olevan riittää, ei tarvitse olla turvotuksia juuri kun menet lääkäriin.

No ei riitä meidän terveysasemalla. Terveydenhoitaja varmaan laski, että olen sellaisiin vaivoihin melko nuori ja kun muuten terve.. Pakko varmaan mennä yksityiselle tutkituttamaan, mutta minkä alan lääkärille? Ei ole varaa juosta monissa..

Vierailija
12/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä ole mitään, mutta toki kannattaa tutkia. Minulla ei löytynyt yhtikäs mitään syytä jalkojen turpoamiselle, nilkasta alaspäin ja molemmat, ollut jo vuosia ja ihan pysyvästi. Olen vasta 23.

Vierailija
13/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se välttämättä ole mitään, mutta toki kannattaa tutkia. Minulla ei löytynyt yhtikäs mitään syytä jalkojen turpoamiselle, nilkasta alaspäin ja molemmat, ollut jo vuosia ja ihan pysyvästi. Olen vasta 23.

Oho! Ihan koko ajan? Onko mikään, mikä helpottaa tai pahentaa oireitasi?

Vierailija
14/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvotuksia on jokaisella, ei niissä ole mitään sen vakavampaa. Voit kokeilla itsekin miten koipesi turpoaa päivän mittaan, laitat ämpärin täyteen vettä ja pesuvatiin, sitten menet seisomaan ämpäriin jolloin vettä tulee reunan yli jalkojesi viemän tilavuuden verran.

Mittaat aamulla ja illalla paljonko vettä tulee yli ja huomaat miten päivän aikana on tapahtunut turpoamista.

Vierailija
15/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvotuksia on jokaisella, ei niissä ole mitään sen vakavampaa. Voit kokeilla itsekin miten koipesi turpoaa päivän mittaan, laitat ämpärin täyteen vettä ja pesuvatiin, sitten menet seisomaan ämpäriin jolloin vettä tulee reunan yli jalkojesi viemän tilavuuden verran.

Mittaat aamulla ja illalla paljonko vettä tulee yli ja huomaat miten päivän aikana on tapahtunut turpoamista.

Iltaisin ei turvotuksesta ole tietoakaan, mutta aamuisin ja aamupäivisin todella pinkeät jalkaterät, ja pohkeet etenkin, vaikeuttaa kävelyä.

Vierailija
16/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltaisin ei turvotuksesta ole tietoakaan, mutta aamuisin ja aamupäivisin todella pinkeät jalkaterät, ja pohkeet etenkin, vaikeuttaa kävelyä.

Laita yöksi pari tyynyä pohkeiden alle että jalat on korkeammalla eikä turpoa niin helposti.

Vierailija
17/17 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita yöksi pari tyynyä pohkeiden alle että jalat on korkeammalla eikä turpoa niin helposti.

Tätä voisin kokeilla. Mutta se ei varmaankaan auta käsien turvotuksiin. Syy tähän tilaan olisi hyvä löytää. Millaiselle lääkärille / tutkimuksiin kannattaisi hakeutua?