Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa sairaalaan (synnytys)

Vierailija
27.01.2017 |

jos sinne on tunnin ajomatka hyvällä kelillä?

Riippuu tietysti vähän siitä miten synnytys alkaa ja etenee, mutta jos sanotaan että se alkaisi supistuksilla, niin kuinka pitkään itse odottaisit, ennen kuin lähtisit sairaalaan? Totta kai kun h-hetki meillä koittaa, niin soitetaan sinne ensin ja kysytään neuvoa, mutta hermostuneena ensisynnyttäjänä olisi kiva saada vähän jotain käsitystä siitä, kuinka pitkälle kotona uskaltaa olla... :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan ole kotona kun pärjäät kipujen kanssa. Ja ennakoivien supistusten takia ei kannata lähteä. Sitten vasta kun ovat säännöllisiä. Ensarina et tule tod.näk synnyttämään nopeasti, eli hyvin ehdit sairaalaan :)

Vierailija
2/14 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen pohtinut. Oon kans ensisynnyttäjä. :D Jännittää ihan vaan sen takia, koska synnytän Naistenklinikalla ja alue on niiiin ruuhkaisa ettei matkan kestoa voi oikein arvioida. Toivon vaan, että lähtö tulee illalla tai yöllä, eikä pahimman aamuruuhkan aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin itse kysymyksessä, niin ensi vinkaisusta ambulanssia tilaamaan. Olen syöksysynnyttäjä ja synnytykset ovat olleet ensimmäisestä lähtien parissa tunnissa ohi.

Vierailija
4/14 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilyttää, kannattaa soittaa ambulanssi. Siinä on paljon helpompi synnyttää kuin omassa pienessä henkilöautossa, jos homma etenee odotettua nopeammin. Siinä on myös paljon helpompi matkustaa kuin henkilöautossa ja matkan omavastuukin on sama.

Vierailija
5/14 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kestäny lapsivesien menosta ekoihin suppareihin molemmilla kerroilla joku puoli vuorokautta. Molemmissa synnytyksissä soitin sairaalaan ja sanoin että lapsivedet posahti, antoivat sitten ajan jolloin mennä paikan päälle jos ei ala tapahtua sitä ennen.

Vierailija
6/14 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos epäilyttää, kannattaa soittaa ambulanssi. Siinä on paljon helpompi synnyttää kuin omassa pienessä henkilöautossa, jos homma etenee odotettua nopeammin. Siinä on myös paljon helpompi matkustaa kuin henkilöautossa ja matkan omavastuukin on sama.

Höpö höpö. Jos vauva on raivotarjonnassa eikä kohdunsuu ole täysin auki niin omalla autolla tai taksilla.

Vierailija
7/14 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen pohtinut. Oon kans ensisynnyttäjä. :D Jännittää ihan vaan sen takia, koska synnytän Naistenklinikalla ja alue on niiiin ruuhkaisa ettei matkan kestoa voi oikein arvioida. Toivon vaan, että lähtö tulee illalla tai yöllä, eikä pahimman aamuruuhkan aikaan.

Meillä ei onneksi ruuhkasta ole suurempaa vaaraa, TYKSissä synnytän, mutta yli puolet matkasta on pientä ja mutkaista asvalttitietä joka on joskus talvisin todella huonossa kunnossa, se hirvittää... Senkin takia meillä toivotaan juuri toisin päin, että lähtö tulis päiväsaikaan, ettei tarvitse vielä pimeessä sitä reittiä ajella kaiken lisäksi... Vaikeapa näitä on etukäteen arvata.Täytyy varautua pahimpaan :D /ap

Vierailija
8/14 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Jos vauva on raivotarjonnassa eikä kohdunsuu ole täysin auki niin omalla autolla tai taksilla.

Niin ja jos ei ne supparit ota alkaakseen kotosalla ylipäätään niin sen kun menee vaikka julkisilla.

Ei se synnyttämään lähtö aina niin dramaattista ole kuin leffoissa :)

Vierailija
9/14 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on sanottu, että nimenomaan ei saa soittaa ambulanssia, jos ei oikeasti näytä olevan jotain hätää, tule kamalasti verta tai jotain muuta outoa. Meillä on kuitenkin ollut ihan normaali raskaus ja lapsi todennäköisesti oikein päin tulossa... /ap

Vierailija
10/14 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää! Sehän se niin kamalaa onkin, kun kaikki synnytykset eivät suju oppikirjan mukaan. Mulla ekasta meni vedet, mutta lapsi ei lähtenyt syntymään, vasta 2 vrk kuluttua käynnisteltiin. Toisesta supistukset alkoivat heti säännöllisinä, ja 6 tunnin jälkeen en enää pärjännyt niiden kanssa kotona, silti vauva syntyi vasta 17 tunnin päästä ekojen supistusten alkamisesta. Meillä sairaalaan oli vain noin 15 minuutin ajomatka.

Vierailija
11/14 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko supistukset 05.00 yöllä ja sairaalasta sanottiin, että tulkaa sit aamulla. 07.00 lähdettiin ja perillä oltiin 08.00. Eli meilläki tuo noin tunnin matka(stressasin pitkää ajomatkaa tosi paljon!). Vauva syntyi kolmelta päivällä. Nyt vauva 6 kuukautta :)

Vierailija
12/14 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automatka on sitten todella epämiellyttävä jos synnytys on kunnolla käynnissä! Mieluummin lähtee hyvissä ajoin ja oottelee jonku aikaa siellä kaupungissa ennen ku menee sairaalaan

Vierailija
13/14 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoitkin tekeväsi, niin tosiaan kannattaa soittaa ekana sairaalaan ennen kuin lähteen. itselläni oli suunnitelmana molemmissa synnytyksissä olla kättärillä ja molemmilla kerroilla se oli täynnä, toisella kerralla olisin joutunut jorviin asti jos en olisi pystynyt vielä olemaan kotosalla muutamaa tuntia lisää.

sanoisin, että soittamalla selviää :) naistenklinikalla on todella ystävällistä väkeä ja siellä on hyvä ollut synnyttää. Ainoastaan vahtimestari hieman mulkoili kun tulin synnyttämään ja hänkin sen takia kun minulla ei ollut mitenkään hankala olla supistusten kanssa (ne vaan tuli jo niin tiuhaan että kehoittivat puhelimessa tulemaan ainakin näytille) niin ihmetteli että milläs asioilla oikein liikutaan siihen aikaan illasta :D

Vierailija
14/14 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin ajomatkalla ite lähtisin jo siinä vaiheessa, kun supistukset on säännöllisiä ja tuntuu siltä, että kyllä tää synnytys on käynnissä. Takana kaksi alle 4tuntia kestänyttä synnytystä, joissa se "en pärjää enää kotona"- vaihe on tullut todella myöhäisessä vaiheessa.

Ekan kanssa lähdettiin ohjeistuksen mukaan vasta, kun oli pakko. Vartti matkaan, n. kymmenen minuuttia sairaalassa ja syntyi.

Kakkosen kanssa lähdettiin "hyvissä ajoin", kun matka-aikaa oli peräti n. 30min. Syntyi sit sairaalan käytävään :D

Mut molemmat olis kyllä syntyneet siellä autossakin ihan hyvin... ehkä vanhemmille ois jääny vaan enemmän traumoja :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi