Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puistossa 2-3-vuotiaan kanssa. Miksi toiset äidit käyttäytyvät lähdettäessä näin???

Vierailija
16.03.2006 |

Olen tässä 1.5 vuoden puistossa käyntien aikana tavannut tällaisia äitejä.

Tilanne on seuraavanlainen:

Olemme olleet talvella jo tunnin verran tai hiukan reilun puistossa.

Sinne tulee joku samasta korttelista oleva äiti lasten kanssa ja lapsemme siinä hetken juttelevat tai tekevät jotain keskenään.

Minä ja nuorempi lapsista joka ei liiku kovin paljon vielä, olemme jo tunnin pakkasessa oleilun jälkeen kylmissämme ja totean esikoiselle että nyt olisi aika lähteä kotiin laittamaan ruokaa tms. Tähän 3-vuotias esikoinen sanoo tietenkin että EI.

Ja mitä tekee tämä toinen äiti? Alkaa voivottelemaan esikoiselle että: ' on se niin kurjaa kun sinun nyt täytyisi kotiinkin mennä juuri kun leikkiseuraakin sait ja oli kivat touhut kesken' .

ARVATKAAS ONKO TUON JÄLKEEN VIELÄKIN VAIKEAMPAA SAADA UHMAIKÄINEN ESIKOINEN LÄHTEMÄÄN KOTIIN?

Mitä liikkuu tuollaisen äiti-ihmisen päässä, joka tuolla tavoin vaikeuttaa toisten kotiinlähtöä? Kahteen tällaiseen äitiin olen jo törmännyt ja ei lakkaa kummastuttamasta. Itsellä ei tulisi mieleenkään usuttaa lasta vastustamaan äitiään tuolla tavalla.

Sen verran voisi huomioida toisiakin, ettei ainakaan ennestään vaikeaa lähtemistä enää noilla länkätyksillä vaikeutettaisi.

Oletteko tavanneet vastaavaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla valmis työelämään ja näkemään muutakin, kuin ne kotiäidin päivähetket puistossa :D

Vierailija
2/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella ajattelematonta!

Ehkä tuossa tilanteessa kannattaisi sanoa toiselle äidille asiasta suoraan tai vihjaista kärkevästi rivien välistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun vaikka viettää koko päivän leikkipuistossa, ketään siellä ei ikinä näy. Itsekseni saan lasten kanssa olla. Ihmettelen vaan missä kaikki viettävät päivänsä, kun eivät lasten kanssa ulkona näy.

Vierailija
4/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi, tietäisit millaista on houkutella päivä toisen perään 3-vuotiasta uhmaajaa lähtemään jostain.

ap.

Vierailija:

taidat olla valmis työelämään ja näkemään muutakin, kuin ne kotiäidin päivähetket puistossa :D

Vierailija
5/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin hän sillä tarkoitti vaikeuttaa sinun kotiinlähtöäsi.

Vierailija
6/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap.

Kenties kohta ehdotat että menen peuhaamaan lumeenkin.

Taas näitä vastauksia jotka voisi vastaamattakin jättää.

Vierailija
7/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon äitejä ketkä haluaa kinata tai piruilla toisille, jännä juttu! mutta siis asiaan.. joo, se on ärsyttävää! mä sanon aina vastaavassa tilanteessa et nähdään ens kerralla, ja saatan sopia ihen kellonajankin et tultais samaan aikaan, kun mustakin on tylsä lähteä juuri kun saa itekin juttuseuraa, mutta mekin aamuvirkkuina usein joudutaan lähtemään, tosin meillä lapset jo kitisee nälkäänsä ja lähtee mielellään syömään :)

Vierailija
8/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tämä ihminen halusi tutustua sinuun ja ei halunnut teidän lähtevän pois?Ja kun itse oli vasta tullut, niin ei ajatellut teillä olevan niin kylmä...

Vierailija
9/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan. Mä olen todennut että sinne tulee mentyä aina liian aikaisin tai myöhään. Jos menee ennen kymmentä, sattuu sellainen päivä että sinne ei tule juuri ketään tai jos menee ennen yhtätoista toiset jo lapsineen lähtevät kotiin.

Joskus on juteltu et nähdään samoihin aikoihin huomenissa ja sitten kyseisiä ihmisiä ei olekaan siellä kun mennään. Että ei ne sopimukset aina niin pidä.

Tuollaisissa tilanteissa mä itse yritän sanoa jonkun lapsille että tulette leikkimään sitten toisella kertaa taas meidän kanssa tmv. Eli yritän helpottaa sitä heidän kotiin lähtöään jos vaikealta näyttää.

Vierailija
10/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanon helposti omallekin kiukuttelevalle lapselleni kotiin lähdön hetkellä, että on se niin kurjaa, kun nyt täytyy lähteä. Ensin tietysti sanon, että mennään, mutta jos lapsi sitten ei halua lähteä, voin suhtautua hänen harmiinsa empaattisesti. En minä silti jää puistoon, vaikka otankin lapsen harmin todesta.

En sanoisi näin vieraalle lapselle, mutta tutulle voisin sanoakin. Tarkoituksena on kuitenkin vain jutella tutun ihmisen kanssa empaattisesti. Ikinä en sanoisi mitään sellaista, että jää vaan tai älä piittaa äitisi tyhmistä jutuista. Minun mielestäni tuo " onpa kurjaa..." on ihan erilainen lausahdus.

Vierailija
11/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oikeasti tajuavat viestisi pointin. Mutta hei, vastaisin asiaasi, että näitä äitejähän riittää, mutta sanot suoraan seuraavalla kerralla, että te olette jo ollut melko tovin ulkona.

Hyvää kevättä!

T. Toisen aloituksen tekijä, joka sai vaan p***** niskaansa....

Vierailija
12/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen itseni ja nuoremman pukenut lämpimästi ja siellä puistossa hypitty ja touhuttu, jottei tulisi kylmä.

Vähäksi aikaa on voitu vielä jäädä, jos muksu saa leikkikaveria ja viihtyy.

Mutta sitten on sovittu vaikka seuraavaksi päiväksi aika, jolloin me ja he tulevat kyseiseen puistoon ja kenties vaihdettu kännynumeroita (jos tulisi este). Sitten on tehnyt lapsen mieli lähteä kotiin, kun on tiennyt saavan seuraavaksi päiväksi leikkikaverin.

En vetäis kyllä herneitä tuollaisesta. Toinen äiti varmaan vilpittömästi on sanonut noin.

Vierailija
13/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sun pitää jäädä, eihän naapurin täti nyt voi mitenkään asettua toisten asemaan. Sen rooli on toimia vastaväittäjänä.

ei vaan, tosi tyhmää puuttua menemisiin ja tulemisiin mitenkään. Jokainen menee ja tulee sillon kun sopii eikä sitä kannata alkaa kommentoimaan.

Vierailija
14/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelee että olette samantien lähtemässä koska he tulevat puistoon..

Vierailija
15/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos olisi, tietäisit millaista on houkutella päivä toisen perään 3-vuotiasta uhmaajaa lähtemään jostain.

ap.

Niin, ja minulla on 4 lasta, joten uhmat on tuttuja.

Vierailija
16/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos ajattelee että olette samantien lähtemässä koska he tulevat puistoon..

Vierailija
17/17 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestään selvää, ettei toisten lähtöä hankaloiteta tollasilla kommenteilla jotka tukevat uhmiksen temppuilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi