Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduin 12 kiloa 3 kuukaudessa, ja nyt on selkä kipeytynyt. Onko normaalia?

Vierailija
26.01.2017 |

Olin melkein plussakokoinen aiemmin (42-44), nyt olen hoikka (38). Pituutta 175cm.
Pienensin ruoka-annokset, en enää syönyt mitään klo 18 jälkeen. Join aiemmin 2-4 lasia viiniä viikossa, nyt juon vain 1-2 lasia viikossa. Olen harrastanut kevyttä liikuntaa. Juon enemmän kivennäisvettä kuin ennen ja olen ottanut vitamiineja, mineraaleja ja kalaöljyä eli olo tuntuu muuten mahtavalta MUTTA...

Nyt ongelmana on selän kipeutyminen tai rasittuminen. Ihan kuin mikään ei oikein kannattelisi sitä vaan tuntuu siltä että lysähtelen kokoajan kumaraan kun istun. Rasite tuntuu selässä eniten vyötärön korkeimmalla kohdalla, rintojen alla ja selkärangan tuntumassa. Toisaalta rinnoista lähti vähiten painoa ja ne ovat E:n sijasta nyt D:t eli aika painavat muuhun kokooni nähden.
Onko tämä selkäkipu normaalia jos keskivartalosta lähtenyt toistakymmentä senttiä? Luin joltain jenkkifoorumilta että painoa pudottaneet olivat kokeneet samaa, mutta koska kuvittelen jenkit sellaisiksi että heillä sitä pudotettavaa vasta onkin, ja minulla tuo kilomäärä oli kuitenkin suht pieni pudotus johonkin telkkarin suurpudottajiin verrattuna, niin ajattelin kysellä teiltä.

Onko mitään erityisen hyviä jumppaliikkeitä jotka vahvistaisivat selkää?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihakset kuntoon, tukee selkää.

Vierailija
2/8 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tuo sellainen määrä painoa ja aika lyhyessä ajassa, että voi vaikuttaa kehon painopisteeseen. Oliko iso osa painosta mahan seudulla? Selkä tottunut 24/7 lievässä takakenossa kannattelemaan mahaa ja sitten kun se lähtikin vuosien jälkeen pois, niin selkä on ihmeissään.

Kaksi kertaa lapsen tehneenä ja painopisteen synnytyksen jälkeen muututtua on tullut selkäkivut itselle aina vasta synnytyksen jälkeen ja aina mennyt tovi, että on opetellut uudelleen normaalisti liikkumaan.

Vierailija
4/8 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös selkäkipuja jonkin aikaa, kun laihdutin (painonpudotus lähes 50 kg, rintaliivikoko 100E > 75F). Ainakin itselläni kivut olivat tilapäisiä ja johtuivat kuulemma siitä, että vartalon painopiste muuttui, joten lihakset rasittuivat eri tavalla kuin ennen. Samoin kuulemma käy ihmisille, jotka alkavat käyttää reppua ensimmäistä kertaa.

En usko että tuossa tilanteessa kannattaa kovin paljon jumpata, koska lihakset ovat jo nyt rasittuneet. Hieronta ja venyttely voisivat auttaa enemmän. Mutta tsemppiä, todennäköisesti sinunkin kipusi menevät ohi.

Vierailija
5/8 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsalihakset kuntoon, tukee selkää.

SYVÄT vatsalihakset. Esim. pilates on hyvä.

Vierailija
6/8 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on tuo sellainen määrä painoa ja aika lyhyessä ajassa, että voi vaikuttaa kehon painopisteeseen. Oliko iso osa painosta mahan seudulla? Selkä tottunut 24/7 lievässä takakenossa kannattelemaan mahaa ja sitten kun se lähtikin vuosien jälkeen pois, niin selkä on ihmeissään.

Kaksi kertaa lapsen tehneenä ja painopisteen synnytyksen jälkeen muututtua on tullut selkäkivut itselle aina vasta synnytyksen jälkeen ja aina mennyt tovi, että on opetellut uudelleen normaalisti liikkumaan.

Minulla lähti eniten kiloja vyötäröstä, reisistä ja käsivarsista, sekä vähän kasvoista. Vyötäröni on aina ollut vartaloni kapein kohta muutenkin.

Olen 36v, raskaana en ole koskaan ollut joten siitä ei ole kokemusta :)

Vierailija
7/8 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki on, tässä

Googlettaa voi toki aina, mutta mistä tiedän että ne kaikki liikkeet ovat turvallisia ja hyviä? Parempi kysyä täältä jos jollain omakohtaista kokemusta, etten ala tekemään mitään väärin ja saan selkäni entistä kipeämmäksi!

Jotkut ovat kehuneet sitä rullaa joka pistetään selän alle ja jolla hierotaan, voisin tilata sellaisen.

Voisiko helpoista joogaliikkeistä olla apua tähän? Sillä en uskalla alkaa riuhtomaan selkää.

Vierailija
8/8 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän