Ryhmähaastattelu - siis mikä
Mulla olis tiedossa nyt kolme ryhmähaastattelua, joista ensimmäinen huomenna.
Kyse on kaikissa n. 30 tunnin kaupan alan työstä. (Ruokakaupassa, ei muodin puolella)
Mutta siis miten ihmeessä nää ryhmähaastattelut toimii ja montaako tyyppiä he oikein haastattelee yhtä myyjän paikkaa varten ?! Olis vähän kiva tietää mihin menee, sillä oikeasti tarvitsen pikaisesti työpaikan ennen kuin pääsykoerumba alkaa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Miettikää työnantajan kannalta. Hakijoita on satoja ja tuo on halvin ja nopein tapa saada parhaat esiin. Ryhmähaastattelu viiden minuutin puhelinhaastattelun lisäksi on tehokkaampaa kuin haastatella jokainen hakija kasvotusten vaikka 15-30 min. Ja lopullisen päätöksen tekee tuleva esimies. Jos keksitte tehokkaamman tavan, hakekaa henkilöstöpuolelle töihin!
Jatkossa hakiessanne vaativampiin paikkoihin saatte tottua myös vaativampiin rekryprosseihin.
Jos hakisin myyjää kassan hommiin, katsoisin kuinka paljon kokemusta hommista on ja kuinka pitkiä työsuhteet on ollut ja palkkaisin haastattelematta. Jos taas pitää saada halvalla työntekijä ettei vahingossakaan tarvitse maksaa ikälisiä ja muissa lisissä voisi vielä kusettaa, ottaisin porukan hölmöimmän ja iloisimman tyypin ja joo, joutuis pyörittään ryhmähaastattelusirkusta.
Sosiaalialalla ryhmähaastattelu on hyvinkin tavallinen. Olen ollut useassa ja hyvin on mennyt. Sossupuolen ryhmähaastatteluissa on mun mielestä olennaista se, et tuo oman osaamisensa esiin muita lyttäämättä. Yhden ryhmähaastattelun muistan, jossa kysyttiin, oletko mielestäsi ammattilainen. Osa vastasi joo, osa ei (koska vielä paljon opittavaa). Mä vastasin, että olen, koska osaan tukea työkavereita työssään. Haussa oli pitkä sijaisuus, sain vakinaisen paikan ilman jatkohaasttattelua.
Nyt viimemmäksi haaatattelun eka vaihe toteutettiin videohaastatteluna. Esimiestehtävään. Se tuntui alkuun aika jännältä, mut loppupelissä sain sen työn :)
Kertotko, miten sinut olisi hrlpommin löydetty hakijoiden neulasuovasta?
T. kauppias