Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni pyyhkii kodin seinät ja katonkin säännöllisesti?

Vierailija
26.01.2017 |

Törmäsin tähän jossain siivousketjussa. En ole ikinä kuullutkaan, että joku tekisi noin. Tietysti näkyvät liat pyyhin, jos sellaista pääsee syntymään, mutta ihmettelen sen aivan minimaalisen pölyhaituvakerroksenkin siivousta jota ei edes silmällä näe. Onko siinä oikeasti jotain järkeä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on mulla nyt muutakin tekemistä. Ja milläs noita tapettaja pyyhkisi, pölyhuiskallako?

Vierailija
2/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyyhin  (maalatut) seinät kostealla rätillä kerran vuodessa. Pian mustuu pesuvesi, asumme ison liikenneväylän lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyyhin  (maalatut) seinät kostealla rätillä kerran vuodessa. Pian mustuu pesuvesi, asumme ison liikenneväylän lähellä.

Tämä on kyllä ihan ymmärrettävä tilanne.  Ap

Vierailija
4/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta osaa katoista ei saa edes pyyhkiä märällä

Vierailija
5/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyllä on tapana tarttua pinnoille ja koneellisen ilmanvaihdon myötä sitä pyörii ympäriinsä.

Meillä seinät ja katto pyyhitään kerran-pari vuodessa.

Vierailija
6/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai pöly nyt vaarallista ole, jos et oo mikään yliherkkä.

Vierailija
7/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin joka toinen viikko isolla pölyhuiskalla seinät ja katot ja lamput. Ei siinä kauaa mene. Ei ainakaan roiku hämähäkinverkkoja. Tosin rappukäytävän kattoon en yllä. Pitäis vissiin hankkia joku teleskooppivarsi. 

Vierailija
8/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona en ole pyyhkinyt seiniä ja kattoa kuin ehkä kerran kahteen-kolmeen vuoteen. Silloinkaan en kostealla (tapetit ja katon materiaali ei sitä kestä), vaan kuivalla mikrokuituisella levymopilla. Olin kerran töissä henkilökohtaisena avustajana paikassa, jossa seinät ja katto imuroitiin jokaisen viikkosiivouksen yhteydessä. Ihmettelivät, miten en ehdi tehdä viikkosiivousta, vaikka aikaa oli käytettävissä 2h. 

Vierailija
9/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä pesette seinät ja katot? Ei kai pelkällä rätillä ylety? Olen muuttanut ja pitää pestä seinät ja katot koska asunto on likainen ja pitää pestä kunnolla. Mitä pesuainetta kannattaa käyttää? Seinissä sellaista muovitapettia tai maalattua betonia. Katossa tahroja.

Vierailija
10/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanvaihtoventtiilien ympäriltä imuroin kerran kuussa, eipä muuta.

Vierailija
11/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen kk kyllä!

Vierailija
12/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa pesen ja mustaa vettä seinistä tulee. On valkoiset maalatut seinät. Mulla on sellanen teleskooppivartinen levykehys jossa tarrakiinnitys ja siihen nihkeä mikrokuituliina. Vettä valuva se ei saa olla kun muuten jää valuma jäljet seinään. Asun kerrostalossa alimmassa parvekekerroksessa ja parkkipaikka parvekkeen puolella. Kesäisin pöytienkin pinnat tulee likaisiksi hiekkapölystä ja siitepölystä.

Vierailija
13/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesettekö kipsilevyseinätkin?ja kuinka märäksi kipsilevyn voi kastella ja millä aineella?

Vierailija
14/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran vuodessa kuivalla mikrokuitumopilla.

Vierailija
15/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahroja lukuunottamatta seiniä tai kattoja ei ole sisäänmuuttosiivouksen jälkeen pyyhitty millään. Aikaa tästä on kohta 10 vuotta.

Vierailija
16/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyvän lian ja pölyn siivous on hyväksi ja silmällekkin miellyttävää. Tuollainen fanaattinen puhtaus aiheuttaa oikeasti ongelmia. Allergiat ja yliherkkyydet ovat jo lisääntyneet, hengityselinsairaudet yleistyvät kun normaaleille pienhiukkasille ei enää altistutakkaan. Ei mun mielestä mitään järkeä. Kerran vuodessa vielä ymmärtää mutta jos kuukausittain kattoa ja seiniään hinkkaa näkymättömästä liasta ja pölystä niin hellurei..

Vierailija
17/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku tulee tännekin huutamaan, että "elätte paskassa kun ette pyyhi seiniä ja kattoa vähintään kahdesti viikossa!!". Terveisiä vaan toisesta ketjusta...

Vierailija
18/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti tietenkin. Noin kolmen vuoden välein.

Katossa roikkuu kyllä usein sen verran hämähäkinseittejä, että tekee mieli pyyhkäistä ne pois melkein joka vuosi. Että se siitä säännöllisyydestä.

Vierailija
19/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanvaihtovettiilien ympärille kattoon kertyy musta rinkula, joten ne pyyhin.

Vierailija
20/20 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneekö  maalatut kipsilevyseinät pilalle jos ne pesee?mietin vain että kun tapetteja poistetaan seiniltä niin silloinhan käytetään vettä paljon ja se seinähän kastuu aika tavalla,että onko se hyvä pestä niitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi