Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys: jos jalankulkija menee suojatiellä punaisia päin ja poliisi näkee niin tuleeko sanomista?

Vierailija
26.01.2017 |

Eli onko se ns. laitonta ja liikennerikkomus?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee huomautus tai sakko

Vierailija
2/11 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkoa tai enintään 4 vuotta vankilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaista päin käveleminen

Mikä on rangaistus jos jään kiinni punaisia päin kävelemisestä?

Seuraus siitä on 10 € rikesakko (asetus rikesakkorikkomuksista 3§). Mikäli koet että rikesakko on määrätty väärin perustein, niin ilmoita viikon kuluessa rikesakon määräämisestä käräjäoikeuden kansliaan että vastustat rikesakkoa. Silloin asiasta järjestetään oikeudenkäynti (laki rikesakkomenettelystä 12§).

Vierailija
4/11 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitän vähintään kerran päivässä Helsingin rautatieaseman kulmilla olevan tien, jonka tuntumassa on lähes aina maija hengaamassa. Siinä on ehkä Suomen paskimmat liikennevalot ja siitä paljon hyppii porukka punaisia päin, minäkin. Ihan varmasti on poliisi nähnyt siinä rikkeitä, mutta en ole koskaan nähnyt ketään tultavan sakottaan. Vaikka tottahan toki siitä voisi antaa nuo kympin sakot.

Vierailija
5/11 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa oon kiireessä mennyt punaisiin kun autoja ei oo ollu tulossa ja sit oonki huomannu et joku maija siinä todistanut tilanteen, mutta ei oo mitään sakkoja tullut. Eiköhän niillä oo aina jotain isompaa/tärkeämpää menossa ettei riitä aika jaella sakkoja punaisiin päin kävelystä..

Jos jotain kuitenki tapahtuisi sulle kun kävelet punaisiin, oot itse vastuussa.

Vierailija
6/11 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut kollegan kaverin saaneen 100 euron sakot, mikä siis mahtuu hyvin rikesakon skaalaan (max 200 e). Käytännössä poliisit ovat kai sen verran ylityöllistettyjä, etteivät puutu kuin kaikkein räikeimmissä tapauksissa.

Vierailija
7/11 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu tilanteesta miten toimivat. Eivät varmaan viitti (kuin korkeintaan pilliä vinkauttaa ja sormea heristää, nähty) puuttua tilanteissa joissa "tie vapaa". Jos taas vaarallisesti autojen eteen poukkoais, niin varmaan herkemmin tulis keskusteleen.

Vierailija
8/11 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin (miespuolisen) ottivat sisällä maijaan, mutta selvisi pelkällä huomautuksella. 

Vierailija
9/11 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin älytön sääntö taas tämäkin. "Nää rakentais tähän nyt tien ja sit sitä ei sais ylittää kun vihreän valon palaessa". Hohhoijaa. Minä olen vapaa ihminen ja jos en ole vaarassa jäädä auton alle niin taatusti ylitän tien. Liikun aikaisin aamulla ja naurattaa aikuiset ihmiset jotka jäkittää punaisissa valoissa vaikka autoja ei ole mailla halmeilla. Ettei vaan soosoo tule sakkoa. :D

Vierailija
10/11 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite saanut rikesakon (tuolloin vielä joku 40mk) tästä synnistä. Autoja ei ollut tulossa ei oikealta eikä vasemmalta mutta joku jalkautunut poliisi hyppäsi jäätelökioski takaa 'passista' ja lätkäisi sen sakon minulle (ja parille muullekin) - valtion rahantulo on varmaa...

Vierailija
11/11 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa tulla sakot, mutta yleensä ei. Ei poliisi puutu jalankulkijoiden liikennerikkeisiin juuri sen ahkerammin kuin autoilijoiden vastaaviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi