Teini sai työpaikalla tappouhkauksen ja kieltäytyy menemästä takaisin
Hän on yhden kaupan kassalla samalla kun käy lukiota. Toissapäivänä hän suututti jonkun asiakkaan kun ei suostunut myymään olutta humalaiselle ja sai siitä ilmeisesti jotain solvauksia ja tappouhkauksen. Hän poistui välittömästi työpaikalta, ja tänään aikaisemmin aamulla sanoi että aikoo saikuttaa kunnes löytää uuden työn. Aika radikaali päätös minusta mutta antaa teinin nyt oppia kovemman kautta ettei turhia pelleillä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
miksei myyny olutta humalaisille?
Koska se on kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on kiellettyä.
eikä oo. asiakkaitahan nekin on ja tarpeeseenhan se olut menee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on kiellettyä.
Paskapuhetta. Alkoholia ei saa myydä selvästi humalaiselle asiakkaalle.
Semmosta se työ on.
Teini on typerä nössö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on kiellettyä.
Paskapuhetta. Itse näin kun alkossa myivät viinapullon kaatokännissä oleville somalimiehille. On kuulemma helpompaa henkilökunnalle.
Minä taas näin Röllin kerran Lidlissä ostamassa viiniä.
Jörjestikö työnantaja kriisipalaverin työntekijän kokeman uhkailun jälkeen?
Ymmärsinkö oikein,
että tässä ollaan nyt rankaisemassa
työssäkäyvää
teiniä, jota asiakas uhkaili tappamisella?
Mitä väärää tämä teini teki?
Ei saa saikkua tuosta syystä. Meidän työreveyslääkäri ei ainakaan kirjoita. Parannus on "koita jaksaa" "joogaa nukkumisvsikeuksiin" ja "aha".
Eikö uhkailijasta voi tehdä rikosilmoitusta? Valvontakameran nauhallekkin on varmaan tyyppi tallentunut.
Mutta mihin teini menisi töihin, jonkun toisen kaupan kassallekko?
Voi kurjuus mitä provoja sitä taas keksitään.
Olen minäkin saanut tappouhkauksia ja joutunut painimaan asiakkaitten kanssa nuorena hoitoalan töissä. Se kuuluu täysin toimenkuvaan. Ei voi olettaa, että kaikki ihmiset on ystävällisiä kaupankassalle. Asiakkaitten joukkoon mahtuu ihan vitunmoisia idiootteja.
Työnantajan tehtävä olisi ollut tässä tapauksessa kertoa, mitkä ovat työntekijän oikeudet. Voiko hän esim. tehdä rikosilmoituksen tilanteesta jos kokee, että hänen henkeään on uhattu laittomasti. Saako hän jotain kriisiapua työterveyshuollosta.
Ei työtä tarvitse väkipakolla tehdä jos tuntee ettei enää siihen pysty, mutta kun työn ottaa vastaan on myös ymmärrettävä, että asiakaspalvelussa tulee myös näitä negatiivisia tilanteita.
Oikein tehty. Kävihän tekemässä tappouhkauksesta myös rikosilmoituksen?
Ei todellakaan kannata tapattaa itseään kaljanmyynnin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on kiellettyä.
Selvästi humalainen, on hassu määritelmä, kerran olimme yhdet ottaneet terassasilla ja mietimme että lähdemmekin puistoon viinin ja eväiden kanssa. Alkon kassalla juttelimme iloisesti, niin ei myyty. Taas jos on hiljaa ja jurottaa, niin aina on myyty, ellei nyt sama myyjä satu montaa kertaa kohdalle samana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin saanut tappouhkauksia ja joutunut painimaan asiakkaitten kanssa nuorena hoitoalan töissä. Se kuuluu täysin toimenkuvaan. Ei voi olettaa, että kaikki ihmiset on ystävällisiä kaupankassalle. Asiakkaitten joukkoon mahtuu ihan vitunmoisia idiootteja.
Työnantajan tehtävä olisi ollut tässä tapauksessa kertoa, mitkä ovat työntekijän oikeudet. Voiko hän esim. tehdä rikosilmoituksen tilanteesta jos kokee, että hänen henkeään on uhattu laittomasti. Saako hän jotain kriisiapua työterveyshuollosta.
Ei työtä tarvitse väkipakolla tehdä jos tuntee ettei enää siihen pysty, mutta kun työn ottaa vastaan on myös ymmärrettävä, että asiakaspalvelussa tulee myös näitä negatiivisia tilanteita.
Ei siihen kuule tarvita mitään työnantajan lupaa että tekee rikosilmoituksen uhkailusta.
Sairaala on aika turvallinen ympäristö kauppaan verrattuna.
Suurella osalla ihmisistä on kadonnut täysin se mitä oikeassa elämässä voi tehdä. Ei todellakaan ole mitenkään harvinaista että asiakaspalvelussa uhataan tappaa työntekijä, usein myös perheineen ja raiskauksen kera. Näistä pitäisi aina tehdä rikosilmotus.
Kaupan(kin) työntekijät kokevat kaikenlaista scheißea. Asiakkaina kaikenlaista vipeltäjää, mielenterveysongelmaisista hörhöihin jne.
Tappouhkaukset eivät ole tavattomia. Harvemmin niitä toteutetaan.
Itse olin joskus työpaikassa, jossa asiakkaiden tappouhkaukset ilmoitettiin poikkeuksetta poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein,
työssäkäyvää
teiniä, jota asiakas uhkaili tappamisella?Mitä väärää tämä teini teki?
"Hälytys hälytys, asiakas pahalla päällä, sulkekaa ovet ja ajakaa loput asiakkaat ulos, nyt on kriisipalaveri, kaikki saikulle"
Tappouhkaus ja uhkaavakäytös voivat olla todella pelottava kokemus etenkin nuorelle ja kokemattomalle. Vähättelyn sijaan nuori tarvitsee tukea ja apua kokemuksen purkamiseen. Se että jonkun aikuisen mielestä se on arkipäivää ja tulisi vain kestää, ei vähennä nuoren ahdistusta asiasta. Aikuisen elämänkokemus on eri ja aikuinen osaa asettaa kokemansa asiat perspektiiviin, mutta kuinka nuori, jolla ei kokemusta vielä ole, voisi näin tehdä?
Lisäksi tappouhkauksiin ja agressiviseen käytökseen ei koskaan tulisi suhtautua kevyesti. Itse opin sen kantapään kautta, kun eräs asiakas sitte toteuttikin uhkauksensa ja kävi päälle. Sen jälkeen olen ottanut vakavasti kaiken uhkaavan käytöksen. Hysteeriseksi ei tarvitse alkaa, mutta turvallisuus ja pakomahdollisuus tulee varmistaa.
Kaupassa monta vuotta takana ja minua on uhkailtu tappamisen lisäksi joukkoraiskauksella ja murhapoltolla. Useita kertoja. Paininut olen ja veistä juossut karkuun. Kassa ryöstetty kaksi kertaa.
Sairaslomaa ei saa työuupumuksen tai pelin vuoksi. Pitää vaan jaksaa. Onneksi nuo kusipäät saavat ansionsa mukaan kun vartijat pistää turpaan.
Enemmistö asiakkaista on kuitenkin normaaleja ihmisiä jotka ostavat ne tavaransa ja lähtevät. Joku voi jopa hymyilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on kiellettyä.
Selvästi humalainen, on hassu määritelmä, kerran olimme yhdet ottaneet terassasilla ja mietimme että lähdemmekin puistoon viinin ja eväiden kanssa. Alkon kassalla juttelimme iloisesti, niin ei myyty. Taas jos on hiljaa ja jurottaa, niin aina on myyty, ellei nyt sama myyjä satu montaa kertaa kohdalle samana päivänä.
Nää ammattilaiset horjuu ostarin pihalla mutta pystyvät ryhdistäytymään Alkon kassalla, tää on nähty monasti.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein,
työssäkäyvää
teiniä, jota asiakas uhkaili tappamisella?Mitä väärää tämä teini teki?
Eipä ollu K-kaupan Anna