Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ole saunan vastakohtaa, missä ihmiset kävisivät "kylmettymässä"?

Vierailija
25.01.2017 |

Saunahan on suomalainen legenda, mitä monet kummastelevat maailmalla. Mennään tulikuumaan huoneeseen jossa hikoillaan ja ollaan todella kuumissa olosuhteissa, ja silti nautitaan siitä. Miksei ole vielä lanseerattu saunan vastakohtaa? Totta kai on kylmiöt, pakastimet yms, mutta meinaan nyt sellaista missä olisi penkit ja kiukaan tilalla jäätävää ilmaa puhaltava kone. Nimiehdotuksia tälle keksinnölle saa ehdottaa, mutta vaikka "Kylmö" voisi olla hyvä. Jos joku ei tykkäisi saunomisesta, voisi mennä kylmömään sen sijasta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avannossa on kylmää. Saahan sitä käydä kylmässä suihkussakin ja istua parvekkeella/pihalla niin paljon kun tahtoo. Jopa kesäöinä on usein viileää. 

Vierailija
2/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kylmähuoneita on jo. Ei kotitalouksissa mutta joissain terveyskylpylöissä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan avannonksi. Kylpylöissä on usein myös kylmäaltaat.

Vierailija
4/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno idea, varsinkin kesäisin. Sen nimi olisi tietysti "anaus".

Vierailija
5/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jo keksitty ja nimikin on valmiina, cryosauna.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Huippukylm%C3%A4hoito

Vierailija
6/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Suomessa ei kannattaisi kotitalouskäytössä, koska niille olisi tarvetta vain ehkä puolet vuodesta.

Vierailija
7/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kylmähuoneita on jo. Ei kotitalouksissa mutta joissain terveyskylpylöissä tms.

Ainakin Pärnussa Estonia Medical Spassa. Suomen kylpylöistä minulla ei ole tietoa.

Vierailija
8/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avanto ajaa vähän saman asian, mutta niihin ei kesäisin ole pääsyä. Itse kaipaisin juuri tälläistä saunan kaltaista huonetta, mutta kylmää. Ja missä tosiaan olisi myös lauteet. Kylmähuone ei oikein aja samaa asiaa.

Vierailija
9/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa lanseerata tuollainen niin löydät syyn miksi tuollaisia ei ole lanseerattu. Kerron sen varmuuden vuoksi, jottet joudu velkakierteeseen: Tuollaiselle ei yksinkertaisesti ole kysyntää. Suomessa ja muissa pohjoisissa maissa voi "kylmettää" itseään ihan ilmaiseksi talvella menemällä ulos. Kesällä ja lämpimissä maissa voi tehdä itselleen jääkylvyn jos sellaista kaipaa (ei maksa kuin veden ja mahdollisen ammeen asentamisen verran) tai niin kuin jo sanottu, mennä kylmään suihkuun. Saunalle sen sijaan on kysyntää muuallakin kuin Suomessa, joten se on ollut erittäin kannattava keksintö.

Meillä on sauna, koska kanadalainen mieheni rakastaa saunomista (ei siis ole vain suomalaisten juttu). Itse olen suomalainen enkä käy saunassa juuri koskaan. Pidän myös enemmän pakkasesta kuin helteestä. Jos kuitenkin pitäisi valita kuvaamasi kylmähuoneen ja saunan väliltä, saunoisin vaikka päivittäin. Ei edes tarvitsisi harkita vastausta.   

Vierailija
10/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa lanseerata tuollainen niin löydät syyn miksi tuollaisia ei ole lanseerattu. Kerron sen varmuuden vuoksi, jottet joudu velkakierteeseen: Tuollaiselle ei yksinkertaisesti ole kysyntää. Suomessa ja muissa pohjoisissa maissa voi "kylmettää" itseään ihan ilmaiseksi talvella menemällä ulos. Kesällä ja lämpimissä maissa voi tehdä itselleen jääkylvyn jos sellaista kaipaa (ei maksa kuin veden ja mahdollisen ammeen asentamisen verran) tai niin kuin jo sanottu, mennä kylmään suihkuun. Saunalle sen sijaan on kysyntää muuallakin kuin Suomessa, joten se on ollut erittäin kannattava keksintö.

Meillä on sauna, koska kanadalainen mieheni rakastaa saunomista (ei siis ole vain suomalaisten juttu). Itse olen suomalainen enkä käy saunassa juuri koskaan. Pidän myös enemmän pakkasesta kuin helteestä. Jos kuitenkin pitäisi valita kuvaamasi kylmähuoneen ja saunan väliltä, saunoisin vaikka päivittäin. Ei edes tarvitsisi harkita vastausta.   

Mun sydän suli, kun luin viestiäsi. Et halua että joudun velkakierteeseen, vaan ajatellet parastani :) Paljon rakkautta päivääsi

Vierailija
11/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltaisiinko tuossa saunan vastakohdassa alasti? Voisi tulla aika pahat pissataudit kun jäisille lauteille istuisi nauttimaan pakkasesta :(

Vierailija
12/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumihanki

Vierailija
13/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa uimavedet SAATTAVAT olla lämpimiä 1 kk vuodessa ja 11 kk takuu kylmiä. Siinä sitä kylmätilaa.

Vierailija
14/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sydän suli, kun luin viestiäsi. Et halua että joudun velkakierteeseen, vaan ajatellet parastani :) Paljon rakkautta päivääsi <3 t. Ap

Ihanaa, että viestilläni oli noin kaunis vaikutus :) Rakkautta myös sinun päivääsi ja kaikkea hyvää muutenkin <3  

Vierailija
15/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kylmähuoneita on olemassa, sitä kutsutaan kryoterapiaksi. Olen itse käynyt säännöllisesti jäädyttämässä itseni -150 -asteisessa kaapissa. Sillä on paljon hyviä terveysvaikutuksia, googlaamalla selviää lisää.

Vierailija
16/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singaporessa tällainen on kehitelty ja se on elokuvissa käyminen. Singaporessa on aina tosi kuuma eikä ilmastoiduissa tiloissakaan tarvitse palella, paitsi elokuvateatterissa. Tää tuli Singaporessa asuvalle kaverilleni ja tämän perheelle yllätyksenä kun menivät elokuviin, kuvitellen että sielläkin tarkenee normaaliin tapaan vähissä vaatteissa. Olivat sitten muna-asennossa palelleet elokuvan läpi. Terveisiä vain tutuille :).

Vierailija
17/17 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on loistoidea. Etelän maissa pitäisi olla jokaisessa suomalaisten suosimassa turistikohteessa kylmäkaappeja, joihin ihmiset voisivat mennä vilvoittelemaan. Sellaisia puhelinkopin näköisia lasiseinäisiä ihmisjääkaappeja. ::)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan