Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodin tai kodin vieressä vastaanottokeskus, vaikuttaako miten?

Vierailija
25.01.2017 |

Toivoisin että rasistiset kommentit pysyisivät nollassa, ettei ketjua heti poisteta.

Mulle siis ihmisen etnisellä taustalla ei ole väliä, mutta mietin silti rauhattomuutta ja mahdollisia turvallisuusriskejä, joita iso joukko toisesta kulttuurista tulevat ja hyvinkin traumaattisista kokemuksista kärsivät isot joukot mahdollisesti hyvinkin turhautuneita miehiä voisi aiheuttaa.
Uskaltaisitko muuttaa alueelle jossa päiväkoti (ja koulukin aikanaan)ja vastaanottokeskus olisivat aivan vierekkäin? Tai asuisitko ihan vastaanottokeskuksen vieressä? Jos alue muuten olisi viihtyisä ja kiva.
Kiva olisi jos joku joka asuu noin, kertoisi kokemuksiaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurissa on vastaanottokeskus, koulu on parin sadan metrin päässä. Taitaa olla suurin osa nuoria miehiä. Ei ole ollut mitään häiriötä.

Kai se häiriö on suhteessa pakolaisten määrään aika pientä, mutta onhan sitä olemassa. Kyllä isoon ihmisjoukkoon aina pari huonosti käyttäytyvää mahtuu. Valitettavasti.

Lähtökohtaisesti en pelkäisi, mutta jos ongelmia ilmenee, olisin heti keskukseen yhteydessä asiasta.

Vierailija
2/8 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rehellisiä ollaan, niin vaihtaisin päiväkotia/muuttaisin, jos näin kävisi. Suurin osa näitten laitosten asukeista on varmasti ihan ok, mutta en ottaisi riskiä, että lapseni joutuisi yksittäistapaksen uhriksi. Sama koskee narkkareiden tai muiden päihderiippuvaisten keskusta. Nyt kotiamme lähellä on kehitysvammaisten  asuntola ja se on puolestaan ihan harmiton. En pelkää, että joku heistä ryöstää tai raiskaa lapseni toisin kuin em. keskusten läheisyydessä pelkäisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin muualle.

Vierailija
4/8 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Kalliossa on vastaanottokeskus, asunnot ja päiväkodit vierekkäin. En ole koskaan kuullut häiriöistä.

Vierailija
5/8 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, lisääkin kuulisin mielelläni!

-ap

Vierailija
6/8 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kans ihme, ettei noita keskuksia voida sijoittaa johonkin keskelle ei mitään. Olisi lieveilmiöt hallinnassa, ja toisten asuntojen arvo ei romahtaisi heti, kun sattuu huono tuuri "lotossa".

Vierailija
7/8 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mitään järjestyshäiriöitä syntyvän mamujen suhteen muille kuin pienituloisille naisille. Mä oon saanut itse kuulla huorittelua yms. epämukavaa juttua, eräässä lähiössä johon tätä kyseistä väkeä on majoittunut. Ikinä en sellaiselle alueelle pienituloisena aio hakeutua. Ennen olin maahanmuuton kannalla, kulttuurien yhteentörmäyksistä kärsii just kyseinen naisryhmä, joten nyt ihan vastakkaista mieltä.

Vierailija
8/8 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa siten, että naiset alkavat vapaaehtoisesti pukea tytöilleen huiveja päähän ja peittävämpiä vaatteita. ihan hyvä kehityssuunta.