Uskaltaako Turkkiin matkustaa?
Jos ei, niin miksi noi tjäreborgit ym. pitävät niitä edelleen matkakohteina?
Lähtisitkö itse lasten kanssa ensi kesänä Turkkiin lomalle?
Kommentit (18)
En lähtis. Mielummin maksan tuplat ja menen muualle.
En lähtisi Istanbuliin tms mut ehkä jonnekin syrjempään, mm.Side? Ja ens kesänä voi olla ihan eri tilanne kuin nyt. Vaikee ennustaa.
Lähtisin. Esimerkiksi Istanbulissa on yli 10 miljoonaa asukasta. Siellä on kuollut pommi-iskuissa parikymmentä ihmistä viimeisen parin vuoden aikana. Mikä on todennäköisyys, että olet suuri sillä sekunnilla tietyssä paikassa, että päädyt uhriksi? Mikä on todennäköisyys, että jäät kaaottisessa liikenteessä auton alle?
Puhumattakaan, että menette johonkin Etelä-Turkin lomakohteeseen. Itä-Turkkiinhan ei mitään pakettimatkoja järjestetäkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei, niin miksi noi tjäreborgit ym. pitävät niitä edelleen matkakohteina?
Lähtisitkö itse lasten kanssa ensi kesänä Turkkiin lomalle?
Turkkiin ei pitäisi nykyisessä tilanteessa missään tapauksessa matkustaa lomalle. Vaikka jätettäisiin laskuista yhä jatkuva erittäin todennäköinen riski pommi-iskusta turistikohteeseen, maan ihmisoikeustilanne on mennyt entistä huonompaan suuntaan. Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä mm. toimittajiin kohdistuvista iskuista joissa on tähänmennessä saanut useampi surmansa. Tekojen taustalla on itsevaltaisen maan hallitus.
Uskaltaisin lähteä, mutta muista syistä en sinne halua matkustaa.
Ei, Tunkki on siellä jakamassa trakuja.
En lähtisi. Mene mielummin vaikka Bulgariaan!
Olen käyny Istanbulissa, Bodrumissa ja Izmirissä tiheään tahtiin n. 3-7 päivän reissuja ja elossa ollaan :) seuraava reissu ensi viikolla ja sitten kesällä johonkin lomakaupunkiin vielä. Viime vuonna sama homma ja lomailtiin Alanyassa. Jonkin aika ollut hyvin rauhallista. Riippuu itsestäsi uskaltaako :) mieti rauhassa ja kannattaa kysellä tjäreborgilta yms. Linkkaan tuohon alas vielä ulkoministeriön matkustustiedotteen jos kiinnostaa :) jos lähdet hyvää reissua ja pitäkää hauskaa ja jos ei Turkkiin niin muualle sitten!
http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=341209&contentla…
Älä matkusta Turkkiin!! Palasin juuri Istanbulista; paikka kuhisee huijareita ja on kyllä aivan todella vaarallinen paikka!! Ihme, että olen hengissä...
Ei ole tapana tukea diktaattoreita rahallisesti, joten eipä tule lähdettyä.
Vierailija kirjoitti:
Älä matkusta Turkkiin!! Palasin juuri Istanbulista; paikka kuhisee huijareita ja on kyllä aivan todella vaarallinen paikka!! Ihme, että olen hengissä...
Mun vanhemmat oli Turkissa ja ennen sinne menoa mutsi oli ihan paiseessa kaikista kauhuskenaarioista. Mitään ei tapahtunut parin viikon reissussa ja palasivat takaisin Suomeen tyytyväisinä. Päättivät kuitenkin ennen kotiin ajamista yöpyä hotellissa ja heidän autoonsa murtauduttiin samana yönä.
Palasimme kaksi viikkoa sitten Alanyasta, viiden hengen perhe. Ei mitään erikoista, turvallista, lämintä, ihmiset ystävällisiä. Venäläisiä paljon.
Kyllä sinne uskaltaa matkustaa, itse tosin boikotoin niin kauan kuin Erdogan on alistamassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tietenkin vietit aikaasi Sultanahmetilla tai vastaavassa turistirysässä, jonne kukaan tavallinen turkkilainen ei missään nimessä haluaisi mennä. Huijaritaksikuskit ja huijariravintolat huijaavat tavallisia turkkilaisiakin.
Miksi kukaan ei kysy uskaltaako Espanjaan matkustaa?
Espanjassa on liian rähjäistä, katuja ei pestä eikä siivota ne ovat täynnä koiran+ihmisten kusta, räkää, purkan ja ruuan jämiä, kaikenlaista lientä ja roskia heitelty kaduille kuin Pohjois-Afrikassa. Kengät alkavat haista kuselle, myös uudet menee pilalle heti. Ihan sama onko pienessä vai suuressa kaupungissa, kaikessa samaa p*skaa kadut täynnä. Katuja kyllä lakaistaan joskus, mutta se ei poista kusia ja likatahroja kaduilta. Joissain kylissä on vapaina kulkukoiria, joilla saattaa olla vesikauhua, kirppuja sun muuta vaikka ovatkin yleensä kilttejä. Maanjäristyksiä voi olla joskus ainakin etel-Espanjassa mutta ei kovin usein, on kuitenkin ollut sellaisia että ihmisiä kuollut. Uutisia ja wikipediaa seuraamalla asia selviää Suomen uutisissa ei tietenkään kirjoiteta! ettei matkat jää myymättä koska Espanja on monien suomalaisten mielestä "täydellinen paratiisi". Ravintoloissa saa joskus aivan mitä sattuu, kun tarjoilijat eivät aina ymmärrä tai kuuntele asiakkaita ihmisestä riippuen. Ruoka kallistunut ja annoksia saa 10e (monessa muussa maassa saa 3-5e suuren aterian). Talot ovat rähjäisiä, huonokuntoisia ja osa homeisia niitä ei yleensä korjata. Joskus jätetään korjaus"verkot" roikkumaan mutta mitään ei tehdä. Kaasuräjähdyksiä on ja tyhjiä pihoja joissa kivenmurikoita jäljellä taloista. Yleinen elämänasenne on manana, eli huomenna kaikki hoituu ja ei hoidu.
Kyllä mä mieluummin Turkkiin menen kuin esim. Espanjaan. Taso on paljon parempi! Ja liiran kurssi euroon nähden todella hyvä. Just varasin elokuuksi huvilan meren rannalta, uima-allaskin pihalla. Vain 400 euroa/kuukausi.
Tosin olenkin aivan moraaliton tyyppi, jota ei haittaa, vaikka Erdogan rahoistani hyötyisikin. Mulle on tärkeää puhdas uimavesi, loppumaton aurinko, herkulliset ruoat sekä ihanat ihmiset. Ja nuo kriteerit Turkki täyttää.
Toivon kuitenkin, ettei monikaan Suomesta tartu tähän täkyyn, sillä silloin hinnat nousevat siellä ;D.
Nosto