Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paikalla aikuisiällä opiskelleita?

Vierailija
24.01.2017 |

Minkälaisiin tukiin on mahdollisuus? Mikä vaikutus on lasten päivähoitomaksuun? Oletteko opiskelleet kokopäiväisesti vai miten?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoidosta en tiedä. Työkkäri voi myöntää yli 25v lle omaehtoista opiskelua varten mahdollisuuden opiskella työttömyyskorvauksella max 24kk. http://www.koulutusrahasto.fi/fi/etusivu/ <- tuolta hyvää tietoa ja laskureita.

Vierailija
2/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain opintotukea. Opiskelin illalla, joten lapset hoidin kotona, niin ei tietoa hoitomaksuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Sori kun mulla ei ollut hirveästi mitään pohjatietoja viestissä. Oon siis työelämässä kokopäiväisesti tällä hetkellä. En haluaisi jäädä kokonaan pois vakityöstä. ap

Vierailija
4/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Sori kun mulla ei ollut hirveästi mitään pohjatietoja viestissä. Oon siis työelämässä kokopäiväisesti tällä hetkellä. En haluaisi jäädä kokonaan pois vakityöstä. ap

Mahdollista on esimerkiksi monimuoto-opiskelu. Sitten on opintovapaa mahdollisuus ja sitä kautta aikuiskoulutusraha. Se taas riippuu siitä kauanko olet ollut työelämässä.

Käyppä koulutusrahasto.fi sivustolla tutustumassa. Sieltä löytyy myös laskureita ja puhelinnumero, johon voi soittaa ja kysellä lisää.

nimimerkillä opintovapaalla ja aikuiskoutustukea saava

Vierailija
5/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita se ala tarkkaan jos oot vaihtamassa... T. Paskaan työhönsä palaava koska uudella alalla ei työpaikkoja ole.

Vierailija
6/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden ohessa voi opiskella monimuoto-opiskeluna, jos työnantaja joustaa satunnaisiin vapaapäiviin opiskelun ohella.Jos ei onnistu työn ohessa, niin voit hakea opintovapaata ja keskittyä vain opiskelemaan.

Tukia voit saada:

-Jos olet opintovapaalla, aikuiskoulutustukea 15 kuukauden ajan (jos edellytykset täyttyvät mm. 8v työssäoloa)

- tavallista opintorahaa ja asumistukea jos ehdot täyttyvät

- Työkkärin kautta työttömyystuella omaehtoisena opiskeluna, mutta työkkäri päättää myöntääkö sulle vai ei ja moni ei saa vaikka haluaisi.

Vierailija
7/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko saada sekä aikuiskoulutustukea että opintorahaa?

Vierailija
8/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä olen aikuinen ja opiskelen monimuoto-opintoja. Tuloina opintotuki. En saanut lupaa opiskella työttömyysetuudella joten tulot putosivat monta sataa kuussa kun tipuin ansiosidonnaiselta opintotuelle. Asumistukea en saa. 

Käsittääkseni jos olisi kokoaikatöissä ja opiskelisi samalla ja sitten joutuisi työttömäksi niin voisi kuitenkin saada ansiosidonnaista eikä opistotukea koska olisi todistanut jo että pystyy tekemään niitä yhtä aikaa. Tässä sitten mietin, että kuinkakohan pitkään sen kokoaikatyön pitäisi kestää että pääsisi työttömyysrahoihin käsiksi. Jos vaikka löytyisi esim. joku määräaikainen paikka.

Vierailija
9/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko saada sekä aikuiskoulutustukea että opintorahaa?

Ei voi, se on joko tai. Aikuiskoulutustuki on parempi ja määräytyy tulojen mukaan.

Vierailija
10/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen työn ohella. Taloudellisesti mulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tämä.  Rankkaa on, mutta kannattavaa. Ala on kuitenkin mieleinen ja työtilanne erittäin hyvä. 

Vierailija
11/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki ja opintolaina.

Vierailija
12/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena opiskelu ei kannata jos et saa suhteilla duunia. Kukaan ei palkkaa vanhaa ja kokematonta nykysuomessa.

Vierailija
13/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko aikuiskoulutustukea saada toista kertaa?

Opiskelin omaehtoisesti ja täysipäiväisesti (työpaikka meni juuri ennen sitä alta konkurssin vuoksi) ½v jatkoa omalle alalleni jotta saisin paremmin vakituisen työpaikan, mutta en minä tätä työtä jaksa eläkeikään saakka, kuolen tähän tai ainakin sairastun psyykkisesti.

Työ&opiskelu-yhdistelmä taas tuntuu liian rankalta sekin, toisekseen sen tulisi kyllä silloin olla oppisopimus tms, koska ei ole varaa olla ilman palkkatuloja.

Vierailija
14/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen töissä ja opiskelen ammattikorkeassa monimuoto-opintoina. Ei mitään tukia koska saan aivan normaalia kuukausipalkkaa. Onhan tässä tekemistä, mutta lomapäivät ja palkattomia vapaita sopivasti niin ehtii hoitamaan koulutyöt.

Vierailija
15/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mä olen aikuinen ja opiskelen monimuoto-opintoja. Tuloina opintotuki. En saanut lupaa opiskella työttömyysetuudella joten tulot putosivat monta sataa kuussa kun tipuin ansiosidonnaiselta opintotuelle. Asumistukea en saa.

Miksi et saa asumistukea? Opintotukea saavat saavat yleensä vähintään asumislisää, jota saavat niin yksin asuvat kuin kaksin asuvatkin, ja jos eivät saa sitä, saavat yleensä yleistä asumistukea, joka on yksin asuvilla usein vieläpä summiltaan selvästi isompikin - kun taas perheellisillä se voi olla huonompikin tuki, jos puoliso on kovin isotuloinen. Mutta mikset sinä saa asumistukea?

Vierailija
16/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.koulutusrahasto.fi/fi/etusivu/

Tuolta saa tietoa aikuikoulutustuesta. Itse opiskelen sillä kokopäiväisesti ja olen siis opintovapaalla. Sitä myönnetään vain 15 kuukaudeksi. Opintotukea tai aikuiskoulutustukea ei lasketa tuloksi päivähoitomaksujen määrää laskettaessa.

Vierailija
17/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea duunista opintovapaata ja sit haet koulutusrahaston tukea, on paljon parempi kuin kelan tai työkkärin tuet.

Tuo koulutusrahaston tuen saa kun on vakityöpaikka ja työhistoriaa takana 10v ja opintovapaata on anottu ja saatu.

Sulla pitää olla siis se sama työpaikka mihin palata opintojen jälkeen. Näin paperilla, mutta voithan vaihtaa muualle sitten.

Lapsiin liittyvistä asioista en tiedä.

Vierailija
18/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin monimuotona töiden ohessa aikuisena amk-tutkinnon. Tein osan oikaa lyhyempää päivää (silloisessa työssäni se onnistui), siitä en saanut mitään erityistä tukea. Opintojen loppuvaiheessa jäin joksikin aikaa opintovapaalle, jolloin sain aikuiskoulutustukea.

Vierailija
19/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukeen liittyen : Mä saan vain kelan tuet, opintotuki ja asumislisä yht. 451e miinus verot.

Olen aikuisopiskelija. Ei häävi raha.

Vierailija
20/20 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin AMK:n päivä+iltaopintoina. Työuraa sen verran takana, että sai opintovapaata + aikuiskoulutusrahan pariksi vuodeksi. Sen jälkeen vuosi ihan opintotuella + asumislisällä niin kuin junnutkin. Jos olisi viitsinyt vielä enemmän pinnistää niin ehkä olisi voinut tuon 4.5v inssin paperin saada 2.5v eikä 3v jolloin opintotuella ei olisi joutunut koko vuotta kituuttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi