Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotan eläkkeellepääsyä ja olen vasta 45

Vierailija
24.01.2017 |

Työpaikka on hyvä ja palkkakin. Mutta jatkuvat muutokset ja tehokkuusvaatimukset ja kyttäys ja mittaaminen käy voimille. Kadehdin eläkeläisten vapautta ja varmaa toimeentuloa. Miten jaksaa? Haaveilen yt neuvotteluista kun olen noin 55 ja unelmissani minulle tarjotaan vuoden irtisanomispakettia täydellä palkalla ja voin olla varma ettei kukaan halua senikäistä töihin enää ja saa olla vapaa!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on lähes 30v työuraa jäljellä. Pitkä aika kitua-

Yritäs löytää jotain kiinnostavaa projektia. Saat vaihtelua.

Vierailija
2/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta? Etköhän hieman liioittele. 20 vuotta ja onhan sekin pitkä aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaat elämäsi haaveilemalla. Olisiko kuitenkin parempi miettiä alanvaihtoa tai edes työpaikan vaihtoa? Ei elämäänsä kannata kuluttaa haaveilemalla. Voisitko muuttaa asennettasi tehokkuuspaineisiin? Teet parhaasi, hyvällä mielellä, se riittää!

Vierailija
4/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala opiskelemaan uutta alaa. Muutama vuosi kivasti kun koulutustuki on ansiosidonnaisen kokoinen. Saat olla itsesi herra.

Vierailija
5/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kymmenen vuotta vanhempi ja ajatus eläkkeelle jäännistä pelottaa.

Vasta 40v löysin työn ja työpaikan, jossa on ollut hyvä olla, viihdyn työssä, sinne on kiva mennä. Olen siinä jopa aika hyvä. Lisäksi olen oppinut jonkunlaisen mielenrauhan työssä, vaikka muutoksia on, uskon sen jatkuvan.

Eläke tulee tuosta pitkästä etsimisestä ja nykyisinkin melko alhaisesta palkasta johtuen pieni. En näe nykyistenkään eläkeläisten elämää taloudellisesti turvattuna.

Vierailija
6/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ja oon vasta 33. Yritän säästää rahaa että voisin mennä eläkkeelle omilla säästöillä ennen tuota varsinaista eläkeikää. Alan olla jo aika lähellä tavoitettani, tarvitsen ehkä muutamia vuosia lisää.

Vierailija
7/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Haaveilen eläkkeestä ja talvista auringon alla. Ikää 44-vuotta. Suomen kaamos on masentavaa. Keski-euroopassakin on sentään ikään kuin pois joulu- ja tammikuu. Talvi ja pimeys pari kuukautta lyhempiä. Joku arvottaa työn yllättävän korkealle elämässä. Voin kertoa, että keksi kyllä tekemistä päiviini aivan tarpeeksi ilman työpaikkaa. Kuntoilut, puuhastelut koiran kanssa, omakotitalon piha ja matkustelu. Ainut mikä pitää työssä on valitettava tosiseikka, eli olen taloudellisesti riippuvainen työtuloista. 

Vierailija
8/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ja oon vasta 33. Yritän säästää rahaa että voisin mennä eläkkeelle omilla säästöillä ennen tuota varsinaista eläkeikää. Alan olla jo aika lähellä tavoitettani, tarvitsen ehkä muutamia vuosia lisää.

Näin minäkin olen tehnyt. Mutta vielä on monen monta vuotta tavoitteeseen. Ei palkasta pysty Suomessa säästämään kovinkaan paljoa ellet sitten tienaa 10.000 e kk.

Vierailija
9/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haaveita pitää olla. Nehän työntää tai vetää eteenpäin.

45:n mieli ehtii vielä muuttua ennen eläkeikää. Varsinkin kun tuleva eläke selviää. Hitsi kun tullut hankittua kalliita harrastuksia näin vähän ennen eläkettä.

Vierailija
10/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikää just nostettiin. Sinuna vaan keräisin sijoituksia seuraavat 15-20v ,koska muuten eläkkeellä voi olla ikävää pienituloisena.

Vierailija
11/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin olen tehnyt. Mutta vielä on monen monta vuotta tavoitteeseen. Ei palkasta pysty Suomessa säästämään kovinkaan paljoa ellet sitten tienaa 10.000 e kk.

Pystyy palkasta säästämään kun pitää peruskulut pienenä. Siihen auttaa mm. auton ja lasten hankkimatta jättäminen.

Vierailija
12/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää tuoda elämäänsä muita mielekkäitä asioita työn oheen! Työ on vain yksi osa elämää. Mitä sellaista voit tehdä vapaa-ajalla, mikä inspiroi ja tuo elämään mielekkyyttä ja antaa vastapainoa työelämän vaativuudelle?

Vierailija
13/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös odotetaan eläkkeelle pääsyä, voi kun voittais lotossa.

t: tänä vuonna 48v.

Vierailija
14/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös odotetaan eläkkeelle pääsyä, voi kun voittais lotossa.

t: tänä vuonna 48v.

Samoin. Varsinkin kun työni on hyvin epäsäännöllistä pätkätyötä. Rasittavaa jo tässä iässä.

T: toinen tänä vuonna 48 v.

Vierailija
15/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikka on hyvä ja palkkakin. Mutta jatkuvat muutokset ja tehokkuusvaatimukset ja kyttäys ja mittaaminen käy voimille. Kadehdin eläkeläisten vapautta ja varmaa toimeentuloa. Miten jaksaa? Haaveilen yt neuvotteluista kun olen noin 55 ja unelmissani minulle tarjotaan vuoden irtisanomispakettia täydellä palkalla ja voin olla varma ettei kukaan halua senikäistä töihin enää ja saa olla vapaa!

Jep, mä oon 50 v ja nyt jo hiukan auttaa se ajatus, että 15 v. enää pitäis jaksella. Osa-aikaisempi työ menis kyllä hyvin, mutta pitkät työpäivät todella vie mehut ja iäkkäät vanhemmat ja  teini-ikäinen tytär, vaikkakin ovat kaikki ihania ja rakkaita, mutta huolta ja hommaa 332piisaa...

Vierailija
16/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opi laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen..

Itse sain parikymppisenä aivovamman onnettomuudessa ja nyt olen kolmekymppisenä osatyökyvyttömyys eläkkeellä. Haluaisitko vaihtaa osia?

Vierailija
17/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle pääsyä moni odottaa, jotta saisi tuntea olevansa  ns. vapaa. Ihmettelen, miksi monikaan työpaikka ei osaa luoda edes hieman tällaista vapauden ja arvostuksen  tunnetta ihmisille. Itse työskentelen nyt yrityksessä,jossa johto on aivan mahtavasti tuottanut rentoa ja mukavaa fiilistä meille työntekijöille, silti tulostavoitteet ovat melkoiset.

Tulemme liki jokainen aamu ilolla tänne töihin. En haluaisi jäädä kotiin oleilemaan, vaikka olenkin jo niitä työn senioreita. Kiitos, asiansa osaavat esimiehet ja johtajat!

Vierailija
18/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opi laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen..

Itse sain parikymppisenä aivovamman onnettomuudessa ja nyt olen kolmekymppisenä osatyökyvyttömyys eläkkeellä. Haluaisitko vaihtaa osia?

Aina pitää tulla jonkun valittamaan, että kyllä mulla vaan asiat on niin paljon huonommin. No ehkä näin, mutta se ei ollut tämän ketjun pointti.

Vierailija
19/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla pitäisi olla eläkeikään nyt 10 vuotta, mutta olen aivan varma, että kymmenessä vuodessa ehditään vielä nostaa eläkeikää. 

Vierailija
20/33 |
24.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeelle pääsyä moni odottaa, jotta saisi tuntea olevansa  ns. vapaa. Ihmettelen, miksi monikaan työpaikka ei osaa luoda edes hieman tällaista vapauden ja arvostuksen  tunnetta ihmisille. Itse työskentelen nyt yrityksessä,jossa johto on aivan mahtavasti tuottanut rentoa ja mukavaa fiilistä meille työntekijöille, silti tulostavoitteet ovat melkoiset.

Tulemme liki jokainen aamu ilolla tänne töihin. En haluaisi jäädä kotiin oleilemaan, vaikka olenkin jo niitä työn senioreita. Kiitos, asiansa osaavat esimiehet ja johtajat!

Hyvä pointti. Moni työ vain on sellainen, että sen tekemiseen liittyy riskejä ja vastuita, joita ei voi hauskanpitoon ja kivaan meininkiin peitellä. Oma työni on sellaista ja mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän tiedostan sen, että jokainen päivä voi olla se, jolloin osuu omalle kohdalle se iso paha juttu, onnettomuus, suuri virhe tai joudun mukaan tapahtumiin, joilla on kohtalokkaat seuraukset. Etenkin kun tähän asti olen ollut sekä onnekas, että riittävän taitava, ettei ole osunut kohdalle. Iän myötä on pakko myöntää että ammatillinen osaaminen perustuu nyt rutiiniin ja kokemukseen, ei enää nopeuteen ja uuden oppimisen helppouteen kuten uran alussa. Minulle eläke tulee olemaan vapautus. Vaikka pidänkin työstäni, arvostan kollegoita ja moni heistä on hyviä ystäviäni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan