Asiakaspalvelijan/myyjän arvosteleminen
Ärsyttää, siksi avaudun.
Olen baarimikkona eräässä kapakassa. Olen hyvä työssäni ja hyvä ihmisten kanssa. Saan usein kehuja siitä, kuinka iloinen ja hyväntuulinen olen, ja kuinka asennettani ja tekemisiäni on ilo seurata.
Tänään eräs noin 50-vuotias mieshenkilö esitti tilauksen minulle aloittamalla asioinnin huutamalla "Hei muhku-mussukka". Käännyin, hymyillen tervehdin ja kysyin mitä saisi olla. Juomatoiveen käytyä ilmi mies alkoi jutella kuinka kaunis nainen olen ja reipas, fiksu, kohtelias, joka miehen unelma jne. Lopetti kuitenkin vuolaan kehuvirtansa tokaisemalla "mutta hampurilaisten syömisen voisit jättää vähemmälle, muhku-mussukka". OIKEASTI?! Joo, olen ylipainoinen ja loukkaannuin tästä. Katsoin suu auki miestä ja ilmeisesti näytin pöllähtäneeltä, sillä mies rupesi vielä selventämään kommenttiaan, että "no onhan sulla tuota ylimäärästä, niin voisit vähän katsella syömisiäs".
Sitä mä vaan, että onko teillä vastaavia kokemuksia? Tai jos töksäyttelette vastaavia kommentteja asiakaspalvelijoille, niin MIKSI hemmetissä? Kiloni eivät minua määrittele.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Onhan asiakaspalvelija tavallaan sen firman rekvisiittaa. Esim vaatemallin täytyy sopia vaatteisiinsa
Vaatemalleja on monenlaisia, vaatteita myös. Tarkoitatko, että ollakseen eduksi edustamalleen kuppilalle, tuopintäyttäjän tulisi olla mallin mitoissa? Vai eikö mielestäsi 10kg ylimääräistä omaava henkilö sovi minnekään töihin, koska on häpeäksi työnantajalleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan asiakaspalvelija tavallaan sen firman rekvisiittaa. Esim vaatemallin täytyy sopia vaatteisiinsa
Vaatemalleja on monenlaisia, vaatteita myös. Tarkoitatko, että ollakseen eduksi edustamalleen kuppilalle, tuopintäyttäjän tulisi olla mallin mitoissa? Vai eikö mielestäsi 10kg ylimääräistä omaava henkilö sovi minnekään töihin, koska on häpeäksi työnantajalleen?
Onhan kaikille joku sopiva työ. Esim hampurilaisen myyjä tai kondiittoria
Vähän vastaava kokemus, tosin aasialaisen turistin toimesta.
Olin työkaverini kanssa töissä kassalla, kun asiakkaaksi tullut turisti koki pakolliseksi imitoida meidän kahden kokoeroa pullistamalla ja imemällä poskiaan sekä viittomalla käsillään molempien vartalon mallin (pallo ja tikku.)
Tähän päälle hän tokaisi "So funny! Hahaa!"
Niin kun että mitä helvettiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan kaikille joku sopiva työ. Esim hampurilaisen myyjä tai kondiittoria
Ja baarimikon täytyy olla juoppo?
Vierailija kirjoitti:
Olin työkaverini kanssa töissä kassalla, kun asiakkaaksi tullut turisti koki pakolliseksi imitoida meidän kahden kokoeroa pullistamalla ja imemällä poskiaan sekä viittomalla käsillään molempien vartalon mallin (pallo ja tikku.)
Tähän päälle hän tokaisi "So funny! Hahaa!"Niin kun että mitä helvettiä?
Olen sanaton.
Vierailija kirjoitti:
Oikein sulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein sulle
??????
Viikoittain arvostellaan ulkonäköä, joskus hyvästä ja useimmiten pahasta. Olen hoitaja.
Minä aspana kyllä olin hyvin tarkka mitä jaksan kuunnella ja asiakkaat, jotka menivät henkilökohtaisuuksiin, pyysin poistumaan ja etsimään tuotteensa muualta. Ja huorittelijat saivat lähteä aivan samantien. Kyllä siinä monella suu loksahti auki, kun sanoin, takaisin, että jos ulkonäköni noin paljon häiritsee niin voit ostaa tupakkasi muualta. Kyllä jokaisella, olkoonkin aspana, on oikeus omaan koskemattomuuteen myös henkisesti. Kaikkea ei tarvitse kestää.
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut tietää että baarimikko ei myy vaatteita vaan juomia.