Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pienen lapsen kanssa matkustaminen

Vierailija
23.01.2017 |

Olisi ihanaa lähteä pitkästä aikaa vähän tuulettumaan reissuun, ajankohdaksi oon suunnitellut loppukesä/alkusyksy ja suuntana joko Lontoo ja lähiympäristö (tuttu ympäristö) tai Edinburgh. Lapsi olis noihin aikoihin 8-9kk. Onko mahdollista yrittää nauttia lomasta tuon ikäisen lapsen kanssa, liian haastavaa? Olen tosiaan lapsen kanssa keskenäni, että ei ole muita tätä kaitsemassa välillä. Lentomatkat melko lyhyet mutta silti stressaan mahdollisesti koko matkustuksen ajan rääkyvää lasta, kun itsekin nautin rauhallisesta matkustamisesta ja soisin sen mielelläni muillekkin..

Kokemuksia ja vinkkejä mahdolliseen matkalle lähtöön? :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee!

Otat viihdykettä ja hyviä eväitä matkalle mukaan. Tuon ikäinen tykkää varmaan vielä olla rattaissa, nukkuakin niissä, niin pääset tutustumaan kaupunkiin helposti. Ota hotelli hyvältä sijainnilta ja tarkasta kulkuyhteydet hyvissä ajoin kentältä/kentälle. Tutustu ennakkoon kohteeseen netin/matkaoppaiden avulla.

Matkailu avartaa! Meillä oli lapsi kolmikuisena ekan kerran lentokoneessa (3,5 tunnin matka, josta nukkui sylissä hyvän aikaa) Alle 2-v. kun on vielä ilmainenkin ;)

Ekan kerran kahdestaan olin sitten hänen kanssaan viikon matkalla lapsen ollessa 3,5 vuotias. Hyvin meni sekin!

Hyvää reissua!

Vierailija
2/8 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin se menee!

Otat viihdykettä ja hyviä eväitä matkalle mukaan. Tuon ikäinen tykkää varmaan vielä olla rattaissa, nukkuakin niissä, niin pääset tutustumaan kaupunkiin helposti. Ota hotelli hyvältä sijainnilta ja tarkasta kulkuyhteydet hyvissä ajoin kentältä/kentälle. Tutustu ennakkoon kohteeseen netin/matkaoppaiden avulla.

Matkailu avartaa! Meillä oli lapsi kolmikuisena ekan kerran lentokoneessa (3,5 tunnin matka, josta nukkui sylissä hyvän aikaa) Alle 2-v. kun on vielä ilmainenkin ;)

Ekan kerran kahdestaan olin sitten hänen kanssaan viikon matkalla lapsen ollessa 3,5 vuotias. Hyvin meni sekin!

Hyvää reissua!

Juu ajattelin rattaiden lisäksi napata kantorepun matkaan, voi sen kanssa taittaa ainakin joitain pikkupätkiä :) Tuo Lontoo ja ympäristö olisi varmaan kelpo matkakohde, kun olen siellä käynyt itsekseni useamman kerran ja olisi oikeastaan hotellit sun muut mietittynä valmiiksi... Enpäs tiennytkään että alle 2v lentää ilmaiseksi, käsitin että se olis joku tietty prosenttimäärä pois, mutta tämähän lisää matkustusintoa! :) En ymmärrä, miksi kaikki ympärillä hyssyttelee ja ihmettelee että miksi ihmeessä lähtisi pienen lapsen kanssa ulkomaille, miten uskallat? Ihan kun pitäisi istuskella kotona ja puistoissa sinne useamman vuoden ikään.. 

Kiitos ! Jospa tästä ehkä mahdollisesti tulis sitten loppukesästä lähdettyä 8-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on erilaisia. Meidän 6kk ikäinen huutaa kaikki automatkat. Onneksi anoppilaan on vain 300 km... se on ihan tosi suoraa huutoa koko matka. Ei tulisi mieleenkään lähteä vielä minnekään muualle.

Vierailija
4/8 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös huomioida rokotusikä, sen takia ihmiset ei yleensä lähde kovin pienten kanssa, että kaikkia rokotuksia ei voi ottaa ihan pienelle.

Vierailija
5/8 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä Lontooseen rattaiden kanssa. Ihan vihoviimeinen kaupunki, ellet sitten ajatellut lähinnä liikkua jalkaisisin majapaikan lähistöllä.

8-kuinen osaa jo liikkua ja on aivan erilainen kuin vastasyntynyt pikkuvauva. Sen ikäisen kanssa voi matkustaa, mutta jos vauvalla on huono päivä, niin huutoa voi riittää koko kenttäajan, lennon ja muun liikkumisen ajan. Meillä on yksi lapsista niin liikkuvainen, että ei olisi ollut toivoakaan lentää tuossa vaiheessa, kun ei sitä saanut edes autossa turvaistuimeen yli varttitunniksi. Voit vaikka testata kotona että miten hyvin lapsi jaksaa istua kaksi tuntia sylissäsi ja hoitaa siinä myös vähintään yhden ruokailutilanteen. Sitten voit harkita lentojen varaamista.

Siihen on syynsä, että ruotsinlaivat ja tallinnanreissut ovat suomalaisten lapsiperheiden suosiossa. Isomman lapsen kanssa ehdit myöhemmin matkustaa vaikka miten kauas, mutta ehkä etenkin esikoisen kanssa kannattaa aloittaa reissaamisen harjoittelu mieluummin astetta iisimmin.

Vierailija
6/8 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun lapsi edes syntynyt vielä? Hyvin vauvan kanssa voi reissata, sama se, missä maassa sitä hoidat. Eihän tuon ikäisen kanssa vielä puistoissakaan paljon istuskella.

Vierailija
7/8 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti vaan matkaan, meidän kuopus oli ekalla pidemmällä reissullaan vajaa 8 kk ja hyvin meni kaikki. Tuon ikäinen viihtyy hyvin rattaissa ja nukkuu päiväunetkin sujuvasti vaikka olisittekin liikkeellä. Vauvan kanssa matkustavaan myös suhtauduttiin kovin avuliaasti niin lennoilla kuin paikallisjunissa, monesti oli apua tarjolla ennen kuin ehti edes pyytää.

Vierailija
8/8 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähtisin alle puolivuotiaan kanssa kaupunkilomalle. Silloin kantoreppu- tai liina on oikein hyvä, eikä tarvitse miettiä missä antaisi pienten jalkojen välillä mennä ihan vapaasti. Ja pidemmätkin ajat rattaissa sujuisi, kun halua päästä muualle kuin äidin syliin, ei ole. 

Mutta sitten taas, että lähdet yksin vauvan kanssa. Minä en olisi jaksanut, joten papukaijamerkki niille jotka jaksaa. Olisin varmasti kaupunkimatkalla alkanut kaivata ylimääräisiä käsipareja, ja sitä että jos yö on mennyt huonosti, olisi joku kelle hetkeksi antaa vaipanvaihto-, syöttö- ja leikitysvuoro. 

Minä olen matkustanut jonkin verran ja monesti on ollut lennoilla pikkulapsia mukana, ja heitä on vanhempien kanssa näkynyt niin Lontoossa kuin Kroatiaa kiertämässä, Milanossa, Tokiossa ja Losissa. Siis suomalaisia pikkuihmisiä :) Ei se siis niin ihmeellistä ole, paitsi minulle joka en olisi jaksanut yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi