Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ihme raaskii maksaa 75€ euroa tunikasta?

Vierailija
23.01.2017 |

Tutkiskelin siis Suomalaisia verkkokauppoja ja jo Noshin sivulla hinnat kauhistutti mutta sitten päädyin Momelin sivuille.

Ymmärrän toki että halutaan ekoa, kotimaista yms yms. Mutta siitä huolimatta en kyllä millään raaski laittaa melkein satasta yhteen paitaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrä käyn töissä kohtalaisella palkalla, mies hyväpalkkainen, mut meillä pn neljä lasta, en raskas ostaa kenellekään lapsista 75€tunika, en itsellenikään kyllä....

Sen sijaan lasten toimivista ulkovaatteista tai kengistä tai urheiluvälineistä voin maksaa silmää räpäyttämättä 200€. En sit tiiä, jos rahaa olis ihan määrättömästi ...

Samoin hyvään ja laadukkaaseen ruokaan panostan.

Priorisointia...

MInä taas ostaisin itselleni 75 euron vaatteen silmääni räpäyttämättä, mutta lapsille ostan korkeintaan keskihintaista. Reimasta esimerkiksi on tullut ihan liian kallis merkki. Minusta on älytöntä maksaa lapsen yhden kauden asukokonaisuudesta 200 euroa, kun se käyttä todellakin jää vähäiseksi verrattuna siihen kuinka pitkään itse voin käyttää vaatteitani.

Vierailija
22/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrä käyn töissä kohtalaisella palkalla, mies hyväpalkkainen, mut meillä pn neljä lasta, en raskas ostaa kenellekään lapsista 75€tunika, en itsellenikään kyllä....

Sen sijaan lasten toimivista ulkovaatteista tai kengistä tai urheiluvälineistä voin maksaa silmää räpäyttämättä 200€. En sit tiiä, jos rahaa olis ihan määrättömästi ...

Samoin hyvään ja laadukkaaseen ruokaan panostan.

Priorisointia...

MInä taas ostaisin itselleni 75 euron vaatteen silmääni räpäyttämättä, mutta lapsille ostan korkeintaan keskihintaista. Reimasta esimerkiksi on tullut ihan liian kallis merkki. Minusta on älytöntä maksaa lapsen yhden kauden asukokonaisuudesta 200 euroa, kun se käyttä todellakin jää vähäiseksi verrattuna siihen kuinka pitkään itse voin käyttää vaatteitani.

Jep. Tunnen näitä ticket, molo, pop, nosh-vanhempia joita tuntuu hirvittävän ajatuskin siitä että lapsi oikeasti leikkii näissä kuteissa eikä istu kauniina mallinukkena. Menee se jälleenmyyntiarvokin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan kalliimmat vaatteet ovat laadukkaampia ja kestävät kauemmin. Mulla on parhaillaan 7 vuotta sitten ostamani neuletakki, joka maksoi vähän yli satasen. Tuntuihan se tuolloin kalliille, mutta kun ostohinnan jakaa käyttövuosilla ei siitä vuotta kohden tule paljoa.

Vierailija
24/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan katsonut paitojen hintoja. Jos se näyttää hyvältä päällä ja vaikuttaa laadukkaalta, niin siitä kannattaa kyllä maksaa. Inhoan vaatteiden etsimistä, joten mitään rääsyjä en osta, jotka ei yhden pesun jälkeen enää miellytä. Kun vaivaudun vaatekaupoille, niin ostosten on oltava sellaisia, että maksaa vaivan - toisin sanoen saa minut näyttämään hyvältä.

Vierailija
25/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä jossain ketjussa joku väittänyt, ettei tuollainen ole suurimmalle osalle ihmisistä kovin iso summa edes hanskoista? Minusta 75 euroa on kyllä iso summa mistä tahansa vaatteesta.

75e ei ole iso raha kunnon ulkovaatteista esimerkiksi.

Ulkoilen paljon, enkä ole ikinä kaivannut mitään vaatetta, jota kutsutaan 'ulkoiluvaatteeksi'. Ihan normivaatteilla olen pärjännyt vallan mainiosti, enkä ole niistä ikinä maksanut puoltakaan tuosta. Joten kyllä se on iso raha ylellisyydestä, jota ilmankin pärjää hyvin.

Vierailija
26/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta ei ole mulle ostokriteeri, joten voisin hyvinkin ostaa ja olen ostanutkin 75 euron tunikan (Noshilta onkin kaapissa useampi vaate). Mä suostun käyttämään vain vaatteita, joista mulle tulee hyvä mieli. Orjatyövoimalla teetetyt kemikaalipuuvillakertakäyttörievut jää kauppaan. En tosin osta kuin muutaman vaatteen vuodessa ja nekin oikeaan tarpeeseen, joten ei silloin oikeasti tarvitse hintoja hirveästi miettiä. (En toki maksa pelkästä merkistä yhtään mitään vaan eettisesti kestävästä vaatteesta).

Vierailija
27/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 euroa on iso raha. Aikoinaan merkkifarkut maksoivat tuo verran (n.450mk). Enää en viitsi mistään maksaa tuon vertaa, viiskymppiä on raja farkuissa.

Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

Vierailija
28/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin pihi, että etsin kaikki haluamani vaatteet käytettynä todella paljon edullisemmin. Laadusta en tingi, haen henkkamaukasta sun muista ainoastaan alusvaatteeni. Viimeisimpänä bongasin torista erään mooonta vuotta sitten myydyn laadukkaan neuleen, paljon käytetyn mutta edelleen täysin priiman. 15e posteineen :)

Vierailija
29/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi eilen laitoin satasen mekkoon. Ei tehnyt edes pahaa.

i'll make my own money and i spend it how i like.

Mekko, mikäli juhlamekko on mielestäni eriasia kuin arkikäytössä olevat vaatteet. 

Niin, ikinä en montaa kymppiä maksa pari kertaa käytettävästä juhlavaatteesta, toisin kuin toivottavasti useamman vuoden käytössä olevasta arkivaatteesta.

keski-ikäinen akka, netto 2700/kk

Vierailija
30/30 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi eilen laitoin satasen mekkoon. Ei tehnyt edes pahaa.

i'll make my own money and i spend it how i like.

Mekko, mikäli juhlamekko on mielestäni eriasia kuin arkikäytössä olevat vaatteet. 

Eikö nimenomaan arkivaatteisiin kannata panostaa? Niitähän käytetään koko ajan, joten on hyvä jos ne ovat kestäviä, laadukkaita, hyvännäköisiä, hyvin istuvia ja mukavia päällä. Tulee kalliimmaksi ostaa huonolaatuisia mutta halpoja arkivaatteita monta kertaa parin vuoden sisällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän