Suurin osa ihmisistä ei edes halua tulla tyytyväiseksi elämäänsä. Niin outoa!
Tälläkin palstalla saati monessa muussa paikassa on satatuhatta kertaa neuvottu että miten syöt terveellisesti, näin laihdut, näin pysyt terveenä, näin kannattaa pyrkiä elämään että arjesta tulee säännöllistä ja hyvistä asioista tulee myönteinen kierre. Vaan ei.
Sellaiset ketjut saavat asian ymmärtäneiltä pari peukkua ja vaipuvat unholaan. Sen sijaan kaikenmaailman painonvartija-, nutrilett- ja Höpönlöpön TM -ketjut paisuvat ja paisuvat kun kuuro neuvoo sokeaa.
Väliin hamstrataan hulluna tavaraa ja sitten taas konmaritetaan romut kaatopaikalle. Aloitetaan joku muotioikkukalenterin pito ja sitten ihmetellään miksi elämä on niin kaaosta ja ei sekään onnea tuonut. Viittaan siihen yhteen lehdissä esiteltyyn kuukausisuunnitelmakalenteriin, en muista nimeä.
Mulla on työkaveri joka on kysynyt sata kertaa että miten en ole koskaan sairaana, miten pysyn hoikkana, miten jaksan liikkua. Olen kertonut hänelle yhtä monta kertaa. Mutta hän jaksaa käydä uudessa liikuntaharrastuksessa kaksi kertaa, seuraavalla viikolla iskeytyy taas karkkipussi kahvipöytään ja megatupla-ateria rapisee paperipussissa. Ja sitten voivotellaan kun turvottaa ja kun ei pitäis ja mitenhän sitä sais niskasta kiinni... aaargh.
Kommentit (29)
Aika käsittämätöntä että kukaan voi väittää vastaan ap:lle tässä. Nuo mistä hän puhuu on täysiä itsestäänselvyyksiä. Mistä vastustus?
Totta hitossa mä haluan olla mieluummin terve kuin sairas, tyytyväinen kuin tyytymätön. Joten toimin sen mukaan.
t. toinen samanlainen kuin ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä. Nyt minusta saa kuvan superihmisestä koska syön terveellisesti, liikun säännöllisesti ja nukun riittävästi. Se ei ole mikään super, se on ihmiselle luontainen tapa toimia! Kuka tahansa voi tehdä niin jos haluaa!
Koulutukseni on Amk, olen laiska siivoamaan, en jaksa katsoa telkkaria ja luen hävettävän vähän. Olen kova jännittämään. En osaa pukeutua kuin trikoopaitoihin. Mutta mulla on aina hyvä ja kevyt olo, ja jaksan tehdä niitä asioita jotka minua kiinnostaa. En sairastele, fiilis on todella harvoin muuta kuin hyvä.
Kun perusasiat on kunnossa, niin energiaa ja mielenkiintoa riittää niihin asioihin mitkä nyt ketäkin kiinnostaa. Ap
Olisit aivan varmasti tyytyväisempi, jos panostaisit ulkonäköösi enemmän. Lukeminen tekisi hyvää aivoillesi. Miten raha-asiat, onhan nekin hyvin hoidossa?
Olen miettinyt ihan samaa! Sitten valitetaan asioista joihin ei olla tyytyväisiä, mutta ei kuitenkaan olla valmiita muuttamaan niitä mitenkään. En ymmärrä. Minäkin kuulun varmaan näihin "superihmisiin" kun elän elämääni niin että olen siihen tyytyväinen, muutan asioita jotka voin ja hyväksyn tai hylkää ne joita en voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäsi on paskaa ja turhanpäiväistä. En ymmärrä ihmisiä, jotka voivat olla tyytyväisiä. Miten neuvoisit minua?
Säännöllinen elämänrytmi, ajoissa nukkumaan ja ajoissa ylös. Terveellinen ruokavalio, säännöllistä liikuntaa ja jotain tekemistä mistä nautit. Tätä kun noudatat vuoden eikä olosi parane, niin olen valmis myöntämään että olet väärässä. Ap
Entä, jos nautittava tekeminen on iltaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäsi on paskaa ja turhanpäiväistä. En ymmärrä ihmisiä, jotka voivat olla tyytyväisiä. Miten neuvoisit minua?
Säännöllinen elämänrytmi, ajoissa nukkumaan ja ajoissa ylös. Terveellinen ruokavalio, säännöllistä liikuntaa ja jotain tekemistä mistä nautit. Tätä kun noudatat vuoden eikä olosi parane, niin olen valmis myöntämään että olet väärässä. Ap
Kerrotko esimerkin mikä se voisi olla? Jos työpäiväsi ei ala aikaisin niin ongelmaa ei varmaan ole. Jos alkaa niin yritän mielelläni keksiä ratkaisun jos avaat tilannettasi vähän enemmän. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko esimerkin mikä se voisi olla? Jos työpäiväsi ei ala aikaisin niin ongelmaa ei varmaan ole. Jos alkaa niin yritän mielelläni keksiä ratkaisun jos avaat tilannettasi vähän enemmän. Ap
Esimerkkinä ihmissuhteet. Minä nimittäin olen aamuvirkku ja menen illalla ajoissa nukkumaan. Käytännössä tämä tarkoittaa, että en arkisin voi tavata ketään. Aamun hiljaisina tunteina voin laittaa viestejä Facebookiin ja ystäväni vastaavat, kun ovat illalla kotona ja heillä on aikaa vastailla viesteihin (ja minä olen jo nukkumassa). Viikonloppuisin päiväni "hajoaa", koska joudun sopimaan kaikki yhteiset jutut keskelle iltapäivää. Mulla on siis aamupäivät aikaa, mutta silloin ei voi tehdä mitään pidempikestoista, koska on sovittuna jotain muutaman tunnin menoa klo 14 tai 15. Myöskään tuon sovitun menon jälkeen jää vain tietty aika tehdä jotain muuta ennenkuin menen taas nukkumaan. Jään myös paitsi monista asioista, joita kaveripiirissä tehdään klo 19 tai 20 alkaen, mikäli aion olla nukkumassa klo 22.
Haloo ihmiset, ei ap tarkoita että kaikkien pitäisi nauttia siitä mistä hän nauttii, vaan kaikkien pitäisi pyrkiä tekemään sitä mistä itse nauttivat! Ja heti ihmiset tulevat ketjuun selittelemään miksi he ainakaan eivät voi ja ap on superihminen kun hän voi :D huoh. Syyttäkää sitten ihan itseänne jos ette ole elämäänne tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita superihmisiä. Aina syödään terveellisesti, hyvin ja edullisesti, kaikki ruoka tehdään kotona eikä ikinä käytetä eineksiä. Työssä tehdään kaikki täysillä ja rakennetaan uraa, ollaan ihan unelmatyöntekijää ja -työkaveria. Lasten kanssa vietetään laatuaikaa, lapsille luetaan ja heitä käytetään harrastuksissa. yhtenäkään iltana ei jää iltasatu lukematta. Koti on aina siisti, vieraita voi tulla milloin vain. Puolison kanssa vietetään paljon aikaa kahdestaan, seksiä on paljon ja se on hyvää. Ulkonäköön jaksetaan panostaa, se on aina tiptop vaatteiden, hiusten ja meikin osalta. Liikuntaa on ainakin neljä kertaa viikossa ja muitakin harrastuksia on. Tämän lisäksi tehdään lisäopintoja tai jopa väitöskirjaa. Ystäviä ja sukulaisia tavataan säännöllisesti. Talous on hallinnassa, menoista pidetään kirjaa ja harrastetaan sijoittamista. Kaikki kirjauutuudet on luettu ja telkkariakin katsotaan sen verran, että pysyy kärryillä kahvipöytäkeskusteluissa.
Jotain jäi varmaan kirjoittamatta, mutta minulle tuli jo tuosta ahdistus, kun en kaikkeen vaan veny. Ap osaa varmaan kertoa, mitä puuttuu.
Mikä tässä on superia. Vai haluaako joku oikeasti syödä pelkkiä eineksiä epäsiistissä kodissa, jättää lapset ilman aikuisen seuraa ja pysyä puolisostakin kaukana? Ja niin edelleen.
Johtuu siitä, että elämän tulee olla helppoa. Siksi nykyisin erojakin tulee niin paljon, kun ei pystytä sietämään vastoinkäymisiä.