Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen lapset ampuneet pikkulintuja kaverinsa isän opastuksella

Vierailija
23.01.2017 |

Voi että suututti, kun kuulin tuon. Inhoan sitä, että tappamisesta tehdään "hupia". Ammutaan eläimiä ihan huvikseen siis. Kyllä otti päähän ja annoin sen myös kuulua...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on myös rikos. Mitä lintuja ampuivat?

Vierailija
2/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkättien ja muiden roskalintujen ampuminen omalla pihalla ei ole rikollista eikä siihen tarvita lupia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla eläinsuojelurikos, ilmoita poliisille ja lastensuojeluun.

Vierailija
4/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 §

Riistaeläimet ja rauhoittamattomat eläimet

Riistaeläimiä ovat:

1) villikani, metsäjänis, rusakko, orava, euroopanmajava, kanadanmajava, piisami, rämemajava, susi, tarhattu naali, kettu, supikoira, karhu, pesukarhu, mäyrä, kärppä, hilleri, saukko, näätä, minkki, ahma, ilves, itämeren norppa, kirjohylje, halli, villisika, kuusipeura, saksanhirvi, japaninpeura, metsäkauris, hirvi, valkohäntäpeura, metsäpeura ja mufloni; sekä

2) kanadanhanhi, merihanhi, metsähanhi, heinäsorsa, tavi, haapana, jouhisorsa, heinätavi, lapasorsa, punasotka, tukkasotka, haahka, alli, telkkä, tukkakoskelo, isokoskelo, riekko, kiiruna, pyy, teeri, metso, peltopyy, fasaani, nokikana, lehtokurppa ja sepelkyyhky.

Rauhoittamattomia eläimiä ovat:

1) metsämyyrä, vesimyyrä, kenttämyyrä, peltomyyrä, lapinmyyrä, isometsähiiri, isorotta ja kotihiiri; sekä

2) korppi (poronhoitoalueella), varis, harakka, harmaalokki, merilokki, kesykyyhky ja räkättirastas.

Villiintyneeseen kissaan sovelletaan, mitä rauhoittamattomista eläimistä säädetään.

ja lisää:

7 LUKU

Rauhoittamattoman eläimen pyydystäminen ja tappaminen

48 §

Oikeus pyydystää ja tappaa rauhoittamaton eläin

Alueen omistajalla tai haltijalla on oikeus pyydystää tai tappaa alueellaan oleva rauhoittamaton eläin. Tämä oikeus hänellä on silloinkin, kun metsästysoikeus alueella on metsästysvuokrasopimuksella luovutettu toiselle.

Oikeus pyydystää tai tappaa rauhoittamaton eläin on myös rakennuksen omistajalla tai haltijalla, jos rauhoittamaton eläin tavataan rakennuksessa tai sen pihapiirissä, sekä metsästysvuokraoikeuden haltijalla ja metsästysluvan saaneella, jollei vuokrasopimuksesta tai luvasta muuta johdu.

Sen estämättä, mitä 1 momentissa säädetään, maa- ja metsätalousministeriö voi päättää, että eläintautien ehkäisemiseksi, muista terveydellisistä syistä, yleisen turvallisuuden varmistamiseksi tai huomattavan omaisuutta uhkaavan vahingon torjumiseksi määrätyn rauhoittamattoman eläimen saa pyydystää tai tappaa tietyllä alueella määrättynä aikana ilman alueen tai rakennuksen omistajan tai haltijan lupaa.

Vierailija
5/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskalintuja saa ampua vaikka ihan huvikseen, jos se tapahtuu 150m päästä asutuksesta.

Vierailija
6/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räkättien ja muiden roskalintujen ampuminen omalla pihalla ei ole rikollista eikä siihen tarvita lupia.

Joo, mutta kun ei aina edes tunnisteta niitä kunnolla (naapuri ampui mm. kulorastaan)

Ja etäisyyttä asutukseen pitäisi olla vähintään 150 m.

Vierailija
7/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskalintu? Metsästäjät on just tuota vähä-älyistä sakkia...

Vierailija
8/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niitä juuri. Siivekkäitä rottia. 

Ja veikkaanpa, että kenekkä tahansa metsästäjällä on läheisempi suhde luontoon kuin sinulla.

Vierailija
9/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja veikkaanpa, että kenekkä tahansa metsästäjällä on läheisempi suhde luontoon kuin sinulla.

Monella metsästäjällä läheinen suhde luontoon joo, mutta osalla varsin sairas sellainen...

Mitä roskalintuja on tähän aikaan vuodesta okt-pihoilla? Aika vähissä ovat, jollei niitä varta vasten ruokkimalla houkuteta. 

Vierailija
10/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan sivistynyt ihminen ei käytä käsitettä roskalintu. Rauhoittamattomia lintuja tuolla ilmeisesti tarkoitetaan, mutta on  vaikea kuvitella että nuo olisi jonkun omakotiasujan ongelmana tammikuussa...

Vierailija
11/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella metsästäjällä läheinen suhde luontoon joo, mutta osalla varsin sairas sellainen...

Mitä roskalintuja on tähän aikaan vuodesta okt-pihoilla? Aika vähissä ovat, jollei niitä varta vasten ruokkimalla houkuteta. 

Variksista koskaan kuullut?

Vierailija
12/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmakiväärilläkin lähtee kätevästi roskalinnulta henki.

Näin olen kuullut.

Vierailija
13/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi katsella hetkeäkään tuollaista ukkoa silmissäni!

Vierailija
14/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Variksista koskaan kuullut?

Kyllä on jätehuollossa ongelmaa jos varikset parveilee pihalla.

Ja ap puhui PIKKUlinnuista.

Vierailija
15/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voisi elää päivääkään tuollaisen ukon kanssa, joka tappaa lintuja ja opettaa vielä tappamista lapsilleenkin. Mietippä ap, missä ovat elämänarvosi ja oletko huomannut miehessäsi muitakin vastaavia piirteitä? Olen surullinen aina, kun kuulen tuollaisista asioista.

Vierailija
16/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en voisi elää päivääkään tuollaisen ukon kanssa, joka tappaa lintuja ja opettaa vielä tappamista lapsilleenkin. Mietippä ap, missä ovat elämänarvosi ja oletko huomannut miehessäsi muitakin vastaavia piirteitä? Olen surullinen aina, kun kuulen tuollaisista asioista.

No oliko se ap:n mies edes paikalla, kun ampuivat. Oliko yhtä harmistunut kuin ap?  Eihän se AP:n mies ja lasten isä ollut ammuskelemassa...?

Vierailija
17/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa roskalaji tällä pallolla on ihminen.

Vierailija
18/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä niittasi taljajousella roskalinnun liiterin seinään kiinni. On siinä kuulemma vieläkin.

Vierailija
19/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kyse mun miehestä, vaan mun miehen lapset olivat touhunneet tätä kaverinsa isän luona. Oma mieheni kyllä puhui asiasta pojilleen, että eivät enää lähde mukaan tuollaiseen. Ymmärrän kyllä metsästyksen ja tuhoeläinten ampumisen, mutta sain käsityksen, että tää oli vain "hupia".

Ap.

Vierailija
20/22 |
23.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe :), minä kyllä annan huutia pihaan paskoville roskalinnuille tehokkaalla ilmakollani. Hienosti voi ikkunasta ampua eikä kuulu kova äänikään niin ei naapurit huomaa. Naapuruston kissojakin saatan pamauttaa ilmakolla jos käyvät pihallani kuseksimassa ja paskomassa. Oma vikansa kun pitävät elukoitaan vapaana, minun pihalle ei elukat pasko ja kuseksi stana!