Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Patti alapäässä apua!

Vierailija
22.01.2017 |

Eli minulla on uloimmassa häpyhuulessa vähän finnin tapainen paise mutta se on pitkulaisen muotoinen ja jopa vähän tummunut. Patti on hieman kipeä ja aika turvoksissa.. voiko olla tulehtunut karvatuppi vai mikä? Apua kaivataan jos jollain kokemusta on! Tämä on vaivannut minua jo kohta viikon ajan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se menee ohi. Kuulostaa hullulta, mutta hammastahnaa voit siihen kokeilla

Vierailija
2/7 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi, jos näyttäisit sitä hoitoalan ammattilaiselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan Bartholdin (tai barkholdin) rakkula

Vierailija
4/7 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonikohju?

Vierailija
5/7 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan talirauhanen tulehtunut. Mulla ainakin on ollut muutaman kerran uloimmassa ja pari kertaa sisemmässäkin häpyhuulessa kovettunut ja laajahko patti. Kyllähän se vähän tummemmalta on näyttänyt, ei kuitenkaan pitäisi olla mitään varsinaista pigmenttimuutosta.

Ei ne oikein puhkeakaan, laskeutuvat muutaman viikon sisällä pois. Tea tree -öljyä olen laittanut niiden päälle. En osaa sanoa, onko jouduttanut laskeutumista.

Mutta jos on ihan pintakerroksen värimuutosta pigmentissä, niin sitten varmaan kannattaa näyttää vaikka ihotautilääkärille?

Vierailija
6/7 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että karvatupen tulehduksesta tullut paise. Voivat tosiaan olla aika kipeitä, mutta varmaan helpottaa kohta. Hammastahnan sijaan kokeilisin kuivattaa sitä desinfiointiaineella, älä kuitenkaan läträä sitä liian laajalti muualle, ettei bakteeritasapaino häiriinny, tai muuten on vielä hiiva edessä. Puuvillaisia alushousuja ja löysiä housuja kannattaa käyttää nyt vähän aikaa. Ns. puutarhanhoidossa voisi ehkä pitää parin päivän tauon nyt ja käytetyt terät heittäisin pois ja tilalle uudet ja puhtaat.

Vierailija
7/7 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa tosiaan olla nk. bartholinin kysta (http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…). Ei ole vaarallinen ja paranee antibiooteilla, mutta voi äityä tosi kipeäksi. Itse vetkuttelin viime kesänä lääkäriin menon kanssa niin pitkään, että tulehduksen aiheuttama kipu kävi sietämättömäksi ja liikkuminenkin oli vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi