Tapasin nettideitin. Mies maksoi kahvit, minä kaljat. Annoin vaihtorahat tippikuppiin ja mies sanoi: "Hullu!"
Miehellekö ne olisi pitänyt antaa? Rahasta jäkätys pilasi iltapäivän ja toivotin miehelle kaljan juotuani hyvää jatkoa. Kaikenlaisia pikkusieluja hilujen perässä.
Kommentit (10)
Jäi pillu saamatta pikkurahan takia.
Olipa hyvä konsti testata miehen pihiyttä heti kättelyssä. Hyvä Ap! Tuosta tyypistä ois varmaan tullut myöhemmin ongelmia jos tuollaset pikkuhilujen tipiks annosta alkaa jo jäkätys. Hyvä että tapasitte suomessa ettekä maassa jossa tipin antaminen kuuluu tapakulttuuriin :-D
Kertokaapa tietämättömälle, onko Suomessakin jo jossain käytössä ERILLINEN tippaaminen? Itse en todellakaan toivo sellaista, kyllä palvelun/ostoksen hinta pitää olla selvillä etukäteen ja mahdollinen tippi sisältyä hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa tietämättömälle, onko Suomessakin jo jossain käytössä ERILLINEN tippaaminen? Itse en todellakaan toivo sellaista, kyllä palvelun/ostoksen hinta pitää olla selvillä etukäteen ja mahdollinen tippi sisältyä hintaan.
Joissain kahviloissa olen nähnyt. Samoin kaupassa joskus asiakkaat on jättäneet tippiä. Sehän on täysin vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin ravintolassa töissä, sain kyllä tippiä. Usein just vaihtorahat tai osan niistä.
Kyllähän se ostoksen hinta on etukäteen selvillä. Tippaaminen on täysin vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Monissa kuppiloissa on tippikuppi tiskillä, johon voi halutessaan muutaman roposen heittää. Hui!
hulluhan sä olit, kun annoit rahaa pois. Taisi mies tehdä hyvän diilin, kun pääsi sinusta eroon. Luultavasti rahankäyttösi on muutenkin täysin holtitonta, ja mies olisi saanut olla jatkuvasti lompakko levällään.
Siis millaiset nämä deitit oli? Ensin kahvit, ja heti perään kaljaa?
Tais olla puliveivari.