Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta lukio on parempi vaihtoehto nuorelle, kuin amis...

Vierailija
21.01.2017 |

Lukiossa nuori kerkeää aikuistua ja päättää mihin haluaa...
Sekin tekee ihan hyvää että kouluaineet jatkuvat.
Amiksessa on toki ytö eli yleissivistävät, mutta se on hyvin vähäistä .
Pääsääntöisesti on ammatillisia...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolmen vuoden päästä et kelpaa edes työttömäksi..kyllä ehdottomasti lukioon vain, vaikka ei kiinnostaisi pätkääkään. 

Eiköhän tämä ole jokaisen nuoren oma asia. Se on varmaa, että tulevaisuudessa yhteiskunnan tuki opiskelulle vähenee ja sitä tehdään lainarahalla. Se panee miettimään, kannattaako sitä lukiota kolmea vuotta velaksi tahkota ja sitten amikseen pariksi vuodeksi, että pääsee leivän syrjään kiinni. 

Nykypäivänä tosi lahjakkaalle on ihan sama, mitä väylää etenee, kun aina voi päätyä yliopistoon asti. Itsekkin olen aikoinani suorittanut oppisopimuksella ammattitutkinnon ja nyt alan vaihtajana ammattikorkeassa..eli jos olisin lukiota tahkonnut ensin kolme vuotta ja sitten ammattikorkeaan olisi se minusta jo ajanhaaskausta. Kun nyt olen sen puolitoista vuotta jo koulunpenkkiä oikaissut..kukin tyylillään.

Vierailija
2/6 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sinusta mutta kun kaikki nuoret eivät ole sinä.

Ei ole vain yhtä oikeaa tietä elämässä.

Meillä nuoret ovat menneet lukioon mutta valinta on oma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se oli parempi vaihtoehto, muista en tiedä. Mitä kukakin hakee.

Vierailija
4/6 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin peruskoulun jälkeen amiksen ja luin itseni kemian laborantiksi. Töitä sain heti ja päivääkään en ole ollut työtön sen jälkeen. Ei minusta nyt kovin huono diili. 😉

Vierailija
5/6 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vuotta sinä olet jankannut täällä tätä samaa?

Usko jo, että lukio ei ole mikään autuaaksi tekevä. Ei varsinkaan niille, jotka eivät edes halua yliopistoon vaan käyvät ammattikoulun lukion jälkeen.

Etkä sinä millään usko sitä, että amiksestakin pääsee sekä ammattikorkeakouluun että yliopistoon.

Vierailija
6/6 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin peruskoulun jälkeen amiksen ja luin itseni kemian laborantiksi. Töitä sain heti ja päivääkään en ole ollut työtön sen jälkeen. Ei minusta nyt kovin huono diili. 😉

Ajattelin, että taidan tuntea sinut. Mutta ehkä en sittenkään, sillä minun tutullani oli samaan aikaan opiskeluoikeus yliopistossa. Tarkoitus oli jatkaa kemian opintoja yliopistossa sitten, kun on saanut vähän työkokemusta laboranttina. Meni pitkään ennen kuin valmistui, kun oli töitä kaiken aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi