Nälkä eikä varaa ruokaan
Hei, Eli olen opiskelija, ja asun yksin ja minulle ei ole tullut tuet vielä,
ja en tiedä milloin on tulossa kun sossu ei osannut kertoa, mitä tässä tilanteessa tekisin? kun ei ole ketään kuka auttaisi, vaikka yrittänyt kysellä, ei niitä kavereita ole kun pari ja nekin on persaukisia
ja nyt kun on lauantai nii ei ole kirkotkaa muut seurat auki, ja olisi ihan kiva syödäkkin.
Kommentit (24)
Pidä paastopäivä/ viikonloppu. Seuraavan kerran kun sulla on rahaa - osta paketti riisiä, kaurahiutaleita, makaroonia, perunoita, porkkanoita, kanamunia niin aina on jotain, josta tekee syömistä.
Siis mitkä tuet eivät ole vielä tulleet?
Oletko siis aloittanut vuodenvaihteessa opiskelut ja opintotuki ei ole vielä tullut? Silloin olet hakenut liian myöhään, opintotuki tulee aina 4. päivä. Ja mitä siellä sossussa ei tiedetty?
Tosi sekava aloitus. Tarkenna tilanteesi. Sossusta voi saada myös aivan akuuttiin kriisitilanteeseen jotain, mutta sekin on tietysti vasta maanantaina.
Ota pienin mahdollinen pikavippi ja katso, että tulee hoidettua ajallaan.
Joo. Aina pitää herätä todellisuuteen vasta siinä vaiheessa, kun on myöhäistä.
Mites vanhemmat/joku sukulainen? Saisit varmaan ainakin mennä syömään, jos rahaa ei voi lainata.
Jos asut isommassa kaupungissa, käy esim. Citymarketissa. Niissä on usein viikonloppuisin erilaisia tuote-esittelyjä. Vatsa tuskin tulee täyteen, mutta saatpahan edes jotain pientä. Muuten komppaan edellistä, kannattaa ostaa paketti riisiä ja linssejä pahan päivän varalle.
Älä ota pikavippiä. Löytyykö edes paria euroa? Nuudeleilla pärjää yhden viikonlopun jos on pakko.
En tajunnut aloituksesta yhtään mitään muuta kuin että kyseessä ilmeisen tyhmä ihminen.
Elämäntilannetta koskevissa ratkaisuissa pitää etukäteen selvittää taloudelliset muutokset. Ei opiskelijalle pääsääntöisesti myönnetä toimeentulotukea, vaan opintolaina on ensisijainen vaihtoehto.
Tuossa tilanteessa kannattaa mennä kauppaan ja neuvotella kauppiaan kanssa. Jos ei onnistu niin sitten vain otat mitä haluat ja poistut.
Käy keräämässä muutama pullo. Osta niistä saaduilla rahoilla paketti linssejä ja paketti makaronia. Niillä pärjäät maanantaihin.
Vierailija kirjoitti:
En voi lähte ulos
Onko nyt toiveissa, että joku avokätinen palstalainen tulee tuomaan sinulle säkillisen ruokaa? OK! Laitahan listaa mitä tarvitset.
Aloitus vuodelta 2014:
ja en tiedä milloin on tulossa kun sossu ei osannut kertoa, mitä tässä tilanteessa tekisin? kun ei ole ketään kuka auttaisi, vaikka yrittänyt kysellä,
ja nyt kun on lauantai nii ei ole kirkotkaa muut seurat auki, ja olisi ihan kiva syödäkkin.
http://www.vauva.fi/keskustelu/3976472/ketju/nalka_ei_ole_rahaa_ruokaan…
Seurakuntien sivuilla ruoka-avun jakopäivät.
Ainakin helluntai seurakunnat saattaa antaa akuuttiakin ruoka-apua vaikka on lauantai.
Monilla yhdistyksillä voi syödä laskuun ja maksaaa sitten,kun jaksaa.Tosin ne ovat auki ma-pe.
Voit kokeilla myydä tavaraa pikana,jos joku hakisi heti.Huonekalut menee hyvin.
Jotkut kerää pulloja sieltä missä nuoriso ryyppää.Viime hädässä menisin kauppojen roskiksille sit kun ovat sulkeneet
Tukiin ei kannata ikinä luottaa,käsittelyt voi kestää kolme kuukauttakin.
Vierailija kirjoitti:
En voi lähde ulos kun hävitin toisen kengän viimeyönä
vanha vitsi...Onko pakkotoisto-oireitakin?
Vierailija kirjoitti:
Aloitus vuodelta 2014:
ja en tiedä milloin on tulossa kun sossu ei osannut kertoa, mitä tässä tilanteessa tekisin? kun ei ole ketään kuka auttaisi, vaikka yrittänyt kysellä,
ja nyt kun on lauantai nii ei ole kirkotkaa muut seurat auki, ja olisi ihan kiva syödäkkin.http://www.vauva.fi/keskustelu/3976472/ketju/nalka_ei_ole_rahaa_ruokaan…
Vierailija kirjoitti:
Aloitus vuodelta 2014:
ja nyt kun on lauantai nii ei ole kirkotkaa muut seurat auki, ja olisi ihan kiva syödäkkin.http://www.vauva.fi/keskustelu/3976472/ketju/nalka_ei_ole_rahaa_ruokaan…
Vierailija kirjoitti:
Aloitus vuodelta 2014:
Paska homma. Eikö nyt mitään ole kaapissa?